خبرگزاری کار ایران

تمامی شرایط برای موفقیت کاروان ورزشی ایران در المپیک فراهم شده است

هاشمی: در بحث تهیه البسه ورزشکاران هیچ هزینه‌ای به ما تحمیل نشد

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: خوشبختانه در بحث تهیه البسه هم هیچ هزینه‌ای به ما تحمیل نشد و توانستیم با بهترین شرایط لباس ورزشکاران کاروان المپیکی کشورمان را تهیه کنیم.

کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم رونمایی از البسه کاروان ورزش ایران در المپیک 2016 گفت: در شرایطی که رقابت‌های المپیک از هفته آینده آغاز خواهد شد، تمامی شرایط برای موفقیت کاروان ورزشی ایران در 14 رشته ورزشی که در آن حضور داریم فراهم شده است. در این مدت سعی کردیم بهترین شرایط و امکانات را برای ورزشکاران المپیکی کشورمان فراهم کنیم و امیدواریم که این عزیزان بتوانند در این دوره از بازی‌ها به بهترین شکل ممکن عمل کنند و با کسب مدال‌های رنگارنگ دل مردم عزیز کشورمان را شاد کنند.

او ادامه داد: البته در بعضی از رشته‌ها توقعی برای کسب مدال نداریم. اما در همان رشته‌ها این توقع وجود دارد که ورزشکاران با تلاش زیاد بتوانند رکوردها را بهبود ببخشند و این انتظار وجود دارد که تمامی ورزشکاران این رشته‌ها فارغ از بحث شانس کسب مدال با انگیزه فراوان در مسابقات به میدان بروند.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص البسه کاروان المپیک ایران نیز عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ما مدیران ورزشی پیش از شروع المپیک همین مساله البسه بود و دنبال این بودیم لباس‌هایی را برای آنها تهیه کنیم که ورزشکاران در آن احساس خوب و راحتی داشته باشند. البته تهیه البسه برعهده فدراسیون‌ها است، اما یک سری از لباس‌ها هم به صورت عمومی در اختیار همه ورزشکاران حاضر در کاروان المپیک قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در این زمینه از همه شرکت‌ها و سازمان‌هایی که می‌توانستند و می‌خواستند به ما کمک کنند یاری گرفتیم و در نهایت خوشبختانه با شرکت معتبر لی نینگ برای تهیه البسه ورزشکاران ایرانی حاضر در المپیک به توافق رسیدیم و قراردادی در این خصوص با این شرکت امضا کردیم.

هاشمی در این باره خاطرنشان کرد: خود آقای لی نینگ جزو قهرمانان نامدار المپیک هستند و خوشبختانه در بحث تهیه البسه هم هیچ هزینه‌ای به ما تحمیل نشد و توانستیم با بهترین شرایط لباس ورزشکاران کاروان المپیکی کشورمان را تهیه کنیم. البته ما پیش از این اعلام کرده بودیم که از قبل هم گفته بودیم که اولویت ما با شرکت‌های داخلی است و اگر آنها 50 درصد تعداد مورد نیاز را به ما بدهند با آنها قرارداد می‌بندیم. اما در هر صورت بعد از بررسی‌های لازم لی نینگ را در این زمینه انتخاب کردیم.

رئیس کمیته ملی المپیک کرد: هر ست ورزشی تهیه شده 18 تکه است که به صورت کامل در اختیار ورزشکاران قرار می‌گیرد. در سال‌های گذشته بحث حمل بار و دیگر جزییات همکاری با شرکت‌های حامی لباس بر عهده کمیته ملی المپیک بود اما این بار خود شرکت لی نینگ تمامی این موارد را بر عهده گرفته است.

هاشمی در مورد هزینه‌های صورت گرفته در این زمینه نیز اظهار داشت: 1130 دست لباس قرارداد ماست و برای ورود آن مشکل گمرکی هم نداشتیم. 4 میلیارد و 200 میلیون تومان برای تهیه این لباس‌ها هزینه شده است و ٧٠٠ میلیون تومان هم هزینه گمرک بوده است.

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان گفت: از آقای لی نینگ و مدیران این شرکت برای همکاری خوبی که با ما داشتند تشکر می‌کنم. همچنین از آقای شجاعی به عنوان نماینده این شرکت در ایران هم به دلیل تمام پیگیری‌هایی که انجام دادند تشکر می‌کنیم. شرکت لینینگ در المپیک با چند کشور دیگر هم همکاری خواهد داشت. اما ما برای اولین بار است که با این شرکت همکاری می‌کنیم و از این موضوع هم راضی هستیم و امیدوارم این رابطه در آینده نیز ادامه داشته باشد.

 

کد خبر : ۳۹۳۲۷۳