خبرگزاری کار ایران

لوپتگی: اسپانیا را مایه غرور فوتبال دنیا می‌کنم

سرمربی جدید ماتادور‌ها معتقد است نسل فوق‌العاده‌ای از بازیکنان اسپانیا را در اختیار دارد.

به گزارش ایلنا، خولن لوپتگی، سرمربی جدید تیم ملی فوتبال اسپانیا که روز گذشته (پنجشنبه) به‌عنوان جانشین ویسنته دل‌بوسکه معرفی شد، در اولین اظهاراتش به تمجید از سرمربی پیشین شاگردانش پرداخت.

سرمربی جدید تیم ملی اسپانیا گفت: ما سعی خواهیم کرد که از تمام کارهای مثبتی که دل‌بوسکه در این چندین سال برای تیم ملی اسپانیا انجام داد، بهره ببریم و اطمینان حاصل کنیم که بسیاری از اتفاقات حیرت‌انگیزی که در تیم او رخ داد بر باد نمی‌روند. فوتبال متوقف نمی‌شود و در گذشته زندگی نمی‌کند. ما به گذشته‌مان افتخار می‌کنیم، اما ما باید به وضعیت فعلی تیم‌مان و آینده آن توجه داشته باشیم.

او افزود: من فکر می‌کنم تجربه کاری‌ام در پورتو به من چیزهای زیادی آموخت. لوپتگی بعد از رفتن به پرتغال با لوپتگی قبل از رفتن به آنجا، فرق‌های زیادی دارد. من حالا دو سال مسن‌تر شده‌ام و تجربیات بیشتری دارم، بنابراین امیدوارم که بتوانم تصمیمات بهتری بگیرم.

سرمربی جدید ماتادورها درباره نسل بازیکنان اسپانیایی که قهرمان یورو 2008 و 2012 و نیز جام جهانی 2010 شدند، گفت: نسل فعلی بازیکنان تیم ملی اسپانیا نسل فوق‌العاده‌ای است و این نسل هنوز بازی می‌کند. ما یک بار دیگر الهام‌بخش سایر تیم‌ها می‌شویم و اسپانیا را مایه غرور دنیای فوتبال می‌کنیم.

 

کد خبر : ۳۹۲۹۷۱