خبرگزاری کار ایران

دلیل لغو دیدار با روسیه به خاطر استراحت تیم بود

داورزنی: ما هم از لیست فدراسیون جهانی تعجب کردیم/ حواشی اعلام لیست از سوی ایران نبود

رئیس فدراسیون والیبال گفت: ما هم نمی‌دانیم فدراسیون جهانی چگونه اسامی 12 بازیکن را اعلام کرده بود و از این موضوع تعجب کردیم.

به گزارش ایلنا، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در جمع خبرنگاران درباره اعزام ملی‌پوشان به برزیل اظهار داشت: با توجه به اینکه از طرف فدراسیون والیبال برزیل برای دیدار دوستانه دعوت شده بودیم باید تغییراتی را در زمان اعزام می‌دادیم. با دوستانمان در کمیته ملی المپیک صحبت کردیم اما برای جابه جایی، صندلی خالی برای این تعداد ورزشکار نبود و ما تلاش کردیم از طریق هواپیمایی دیگر این موضوع را دنبال کنیم که تا روز گذشته 90 درصد کارها انجام شده است. بنابراین تیم ملی ایران برای دو بازی دوستانه با برزیل 27 جولای راهی این کشور می‌شود.

وی افزود: تیم ملی شرایط خوبی دارد و در آرامش به سر می‌برد. بازیکنان مصدوم هم مانند قائمی و غفور به شرایط مطلوب خواهند رسید و مشکل خاصی نیست. هدف ما این است جزو 8 تیم برتر در المپیک باشیم و در مرحله دوم تلاش می‌‌کنیم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم.

داورزنی درباره دیدار دوستانه با روسیه خاطرنشان کرد: همه می‌‌گفتند والیبالیست‌ها قاره‌پیما شدند. آنها از نظر جسمانی شرایط سختی داشتند و با توجه به فرصت 25 روزه‌ای که به المپیک مانده بود تصمیم گرفتیم تیم استراحت کند. اگر قرار بود در این بین به مسکو هم برویم مشکلاتی ایجاد می‌شد. بنابراین از روسیه خواستیم آنها به ایران بیایند که همین استراتژی را روسیه هم داشت. به همین دلیل تصمیم این شد که به برزیل برویم.

رئیس فدراسیون والیبال در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر تعداد کادر  اعزامی به ریو و اینکه کمیته اعلام کرده برای چند نفر ID کارت گرفته یادآور شد: با توجه به محدودیت ID کارت ما جلسه‌ای را با کمیته ملی المپیک داشتیم. کادر ما 8 نفره است و تلاش ما این است که بتوانیم هم آنالیزور و هم بدنساز را هم به ریو ببریم. علاوه بر آن در تلاش هستیم تا سرپرست را هم اضافه کنیم.

وی درباره حواشی به وجود آمده در خصوص لیست 12 نفره بازیکنان و انتشار اسامی در سایت فدراسیون جهانی تصریح کرد: حواشی از طرف فدراسیون ایران نبود. برخلاف لیگ جهانی ما باید برای المپیک 12 بازیکن را اعلام کنیم و کمیته ملی المپیک هم ثبت‌نام آنلاین 12 نفر را می‌دهد اما نمی‌دانم چطور سایت فدراسیون جهانی یکی از بازیکنان را خط زده بود. ما هم تعجب کردیم چون بازیکنان ما 13 نفر بودند و میرزاجانپور هم در اردو بود که در نهایت سایت جهانی اصلاح کرد اما چون کمیته ملی المپیک اعلام کرده اسامی باید به IOC اعلام شود کادر فنی اسامی قطعی 12 بازیکن را اعلام کرد.

داورزنی در پایان گفت: با تایید پزشک امکان جابه‌جایی دو بازیکن وجود دارد و نفراتی که مثل غفور و قائمی که صددرصد به آمادگی نرسیده‌اند در 7-8 روز آینده به شرایط مطلوب می‌رسند.

کد خبر : ۳۹۱۸۰۴