خبرگزاری کار ایران

وزارت ورزش مشکلات فدراسیون وزنه برداری را بررسی کند

مقامی: مرادی فضای نقد را بسته است

دبیر پیشین فدراسیون وزنه‌برداری می‌گوید: رییس فدراسیون وزنه‌برداری با سیاست‌های غلط خود این ورزش را به بی‌راهه هدایت می‌کند.

حسین مقامی، دبیر پیشین فدراسیون وزنه برداری در خصوص دلایل اختلافاتش با رییس فدراسیون و برکناری او از سمت دبیری به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: اختلافات ما از چند ماه قبل شکل گرفت. دلیل اصلی بسته بودن فضای انتقاد از سیاست‌های فدراسیون بود. هیچ‌یک از شعارهای انتخاباتی مرادی محقق نشد. با این شرایط فدراسیون وزنه‌برداری به سمت بی‌راهه می‌رود.

او در خصوص تاثیرات این حاشیه‌ها در نحوه تمرینات تیم ملی در آستانه رقابت‌های المپیک ادامه می‌دهد: تیم ملی با هدایت انوشیروانی از حاشیه‌های فدراسیون به دور است و هیچ‌گاه وارد موضوعاتی که می‌تواند به تیم ملی ضربه بزند نمی‌شود. تیم ملی اگر می‌خواست وارد حاشیه شود از روز اول هم نمی‌توانست تمرین کند. متاسفانه مشکلات فدراسیون هر روز بیشتر می‌شود.

مقامی به شرایط اقتصادی فدراسیون اشاره و خاطر نشان می‌کند: فدراسیون در جذب اسپانسر ضعیف عمل کرده و بدون برنامه‌ریزی هزینه می‌کند. با توجه به سال المپیکی و هزینه‌هایی که باید برای آماده‌سازی وزنه‌برداران المپیکی انجام شود، همه هزینه‌ها به صورت غیر قابل قبول و بدون در نظر گرفتن منابع، صرف مسائل حاشیه‌ای می‌شود. فدراسیون وزنه‌برداری اکنون بیش از هفتاد کارمند دارد. که نسبت به مدیریت پیشین پنجاه نفر افزایش داشته است. به نوعی فدراسیون برای عده‌ای اشتغال‌زایی کرده است.

او ادامه می‌دهد: مرادی به شدت با افرادی که انتقاد می‌کردند برخورد می‌کرد و بسیاری را هم برکنار کرد. حسین توکلی یکی از افرادی بود که به همین دلیل کنار گذاشته شد. همچنین او گفته بود که با خبرنگاران و سایت‌های خبری که به دنبال منعکس کردن حاشیه‌های فدراسیون هستند مصاحبه نکنیم. در خصوص برخی سایت‌ها دستور داده بودند که به هیچ عنوان با آنها صحبتی نکنیم.

دبیر پیشین فدراسیون وزنه‌برداری در مورد ارتباط فدراسیون با وزارت ورزش می‌گوید: رییس یک فدراسیون زیر مجموعه وزارت ورزش محسوب می‌شود و همه امورات باید تحت نظر بازرسان وزارت قرار بگیرد. مسئولان وزارت ورزش هرچه سریع‌تر باید به مسایل فدراسیون وزنه‌برداری رسیدگی کنند در صورت عدم رسیدگی قطعا مشکلات افزایش می‌یابد.

 

 

 

کد خبر : ۳۸۴۲۸۲