خبرگزاری کار ایران

فریادشیران در گفت و گو با ایلنا:

نفت تهران را رسماً به انزلی هبه کردند/ گودرزی راهی را می‌رود که دولت قبلی رفت

پیشکسوت فوتبال کشور به شدت از واگذاری امتیاز نفت تهران به باشگاه ملوان انتقاد کرد.

نادر فریادشیران، در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد واگذاری امتیاز تیم نفت تهران به باشگاه ملوان انزلی گفت: واقعاً متاسفم، چیز دیگر ی نمی‌شود گفت. تجربه تلخ پاس تهران با آن همه افتخار و سابقه، یکبار دیگر تکرار شد و مطمئن باشید به زودی ملوان هم هم همان راهی را در پیش خواهد گرفت که پاس همدان رفت. این پروژه از همین الان شکست خورده است و متاسفانه هیچ‌کسی هم نیست که بخواهد جلوی این کار را بگیرد. آقای گودرزی وزیر ورزش و گرشاسبی مدیرکل تربیت‌بدنی استان تهران باید پاسخگو باشند که بر چه اساسی اجازه خروج نفت از تهران صادر شد؟

او ادامه داد: من واقعاً از گرشاسبی تعجب می‌کنم که چطور در ورزش تهران فعالیت می‌کند، ولی به این راحتی اجازه می‌دهد تیمی با این سابقه از تهران خارج شود. به نظر من ایشان به دلیل رفاقتی که با دنیامالی دارد، رضایت داد تا امتیاز نفت به ملوان واگذار شود.

فریادشیران تاکید کرد: چرا وقتی ملوان فصل گذشته مشکلات مالی داشت و صدای بازیکنان این تیم از بی‌پولی درآمده بود کسی نبود از این تیم حمایت کند؟ آقای دنیامالی که این همه تلاش کرد تا این امتیاز با قیمت میلیاردی خریداری شود تا ملوان در لیگ بماند، چرا فصل گذشته در فراهم کردن پول برای ملوان ناتوان بود؟ حتی بعید می‌دانم که پولی در این بین رد و بدل شده باشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا منظورش این است که امتیاز نفت را به باشگاه ملوان هبه کرده‌اند عنوان کرد: شک نداشته باشد همینطور است. دنیامالی 10 میلیارد از کجا آورده است؟ یعنی او آنقدر قدرت دارد که 10 میلیارد از شورای شهر تهران بگیرد و برای ملوان در شهر انزلی خرج کند؟ شک نداشته باشید باز هم پشت پرده توافقات خاصی صورت گرفته و پولی هم رد و بدل نشده است. از همان ابتدا که بحث واگذاری نفت مطرح شد، صحبت از ملوان بود و حالا هم همانطور که پاس به همدان هبه شد، امتیاز نفت را هم به ملوان و انزلی هبه کرده‌اند. مطمئن باشید ملوان هم مانند پاس با این وضعیت هویت خود را از دست خواهد داد و هیچ بعید نیست به سرنوشت پاس دچار شود.

او گفت: ملوان چه فرقی با تراکتورسازی یا نفت آبادان دارد؟ مگر آن تیم‌ها بعد از سقوط به لیگ یک، تلاش نکردند و فوتبالی به لیگ برنگشتند که حالا می‌خواهند ملوان را به این صورت در لیگ نگه دارند. خود ملوان قبلاً هم تجربه سقوط به دسته یک را داشته، اما با نتیجه گرفتن و کاملاً فوتبالی به لیگ برتر برگشته است.

فریادشیران در ادامه راجع به دلیل واگذاری امتیاز باشگاه نفت تهران نیز اظهار داشت: این هم خودش جزو سوالات بی‌جواب است. آقایان در حالی می‌گفتند نفت دولتی است و وزارت نفت نمی‌تواند هزینه کند و باید واگذار شود که تمام فوتبال ما دولتی است و همه تیم‌ها تقریباً تحت حمایت دولت هستند. سایپا و پیکان مگر تحت حمایت ارگان‌های دولتی نیستند؟ استقلال و پرسپولیس از دولت پول نمی‌گیرند؟ مشکل فقط نفت بود که امتیازش واگذار شد؟ چطور آقایان ادعا می‌کنند وزارت نفت پولی نداشته که خرج تیم نفت کند آن هم درحالی که تمام خرج مملکت را وزارت نفت می‌دهد. اینها همه بهانه‌هایی است که می خواهند با مطرح کردنش سومدیریت در باشگاه نفت را بپوشانند. آن زمان که شرایط بهتر بود، چرا بازیکنانی مثل بیرانوند و امیری و بقیه را که پیشنهادات خوب داشتند نفروختند تا درآمدزایی برای باشگاه باشد تا هزینه‌های تیم تامین شود که حالا حرف از بی‌پولی می‌زنند.

وی افزود: متاسفانه آقای گودرزی و سجادی در وزارت ورزش راهی را می‌روند که دولت قبلی رفت و نتیجه آن را هم همه دیدند. وزارت ورزش به عنوان متولی اصلی ورزش کشور باید در این زمینه پاسخگو باشد. فدراسیون فوتبال و آقای گرشابی هم همینطور.

فریادشیران در پایان گفت: فوتبال ما حال و روز خوشی نداشت و ندارد. اما حالا دیگر با این مدیران و سومدیریت‌ها باید گفت که فوتبال ما ورشکسته است و با این شرایط هر روز بدتر از قبل خواهیم بود.

 

کد خبر : ۳۸۰۸۰۰