خبرگزاری کار ایران

جام جهانی کشتی آزاد - آمریکا

ایران با غلبه بر آمریکا حریف روسیه در فینال شد

تیم ملی کشتی آزاد کشورمان به فینال مسابقات قهرمانی جهان صعود کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در سومین دیدارش در مسابقات جام جهانی در سالن فوروم لس‌آنجلس موفق شد آمریکای میزبان را در خاکش شکست دهد تا بازهم راهی فینال جام جهانی شود.

شاگردان رسول خادم در یک دیدار نفس‌گیر در حالی‌که 4 بر 3 تا کشتی آخر عقب بودند، با پیروزی هادی مقابل وارنر کار را به تساوی 4 بر 4 کشاندند و با توجه به برد حسن یزدانی مقابل حریفش با امتیاز عالی 17 بر 15 در مجموع یانکی‌ها را شکست دادند تا حریف روسیه در فینال مسابقات شوند. ایران در صورت شکست دادن روسیه در فینال هفتمین قهرمانی خود را بدست خواهد آورد.

نتایج انفرادی این مسابقات به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: حسن رحیمی 7 (برنده) - دانیل دنیس 2

در نخستین دیدار حسن رحیمی در وزن 57 کیلوگرم موفق شد، دانیل دنیس آمریکایی را 7 بر 2 شکست بدهد و اولین برد را برای تیم ایران به ارمفان بیاورد.

61 کیلوگرم: مسعود اسماعیل‌پور 8 (برنده) - تونی راموس 2

دومین کشتی‌گیر ایران مسعود اسماعیل‌پور بود که در وزن 61 کیلوگرم به مصاف تونی راموس رفت و 8 بر 2 مقابل نماینده میزبان به پیروزی دست یافت تا شاگردان خادم کارشان را با قدرت آغاز کنند.

65 کیلوگرم: سید احمد محمدی 3 - فرانک مولینارو 4 (برنده)

در وزن 65 کیلوگرم سید احمد محمدی در جدال با فرانک مولینارو 4 بر 3 مغلوب شد و نتیجه در مجموع 2 بر یک به نفع ایران شد.

70 کیلوگرم: مصطفی حسین‌خانی 2 - جیمز گرین 5 (برنده)

مصطفی حسین‌خانی که در این مسابقات یک برد و یک باخت بدست آورده بود، در چهارمین کشتی مقابل حریف قلدرش به روی تشک رفت و در شرایطی که 2 بر صفر عقب بود و کشتی را برابر کرده بود در نهایت با یک اخطار و یک خاک با نتیجه 5 بر 2 شکست خورد تا کار دو تیم به تساوی کشیده شود.

74 کیلوگرم:حسن یزدانی 10 (برنده) - الکس درینگر صفر

حسن یزدانی دارنده در وزن 74 کیلوگرم که به امید دیدار برابر جردن باروس راهی آمریکا شده بود، پس از غیبت دارنده مدال طلای المپیک و جهان توانست جانشین او را با نتیجه 10 بر صفر شکست دهد تا سومین بُرد تیم ایران را بدست آورد.

84 کیلوگرم: علیرضا کریمی 2 - جی دن کاکس 6 (برنده)

دارنده مدال برنز جهان که در دیدار ایران برابر آذربایجان شکست خورده بود، برابر کاکس آمریکایی با قدرت روی تشک رفت و همان ابتدا 2 امتیاز گرفت. در ادامه این کاکس بود که با خاک کردن کریمی نتیجه را 2 بر 2 کرد. در آغاز تایم دوم بازهم کریمی خاک شد تا حساب کار 4 بر 2 شود. اما این پایان کار نبود و در آخرین ثانیه‌ها بازهم کریمی در یک حمله خاک شد تا در نهایت 6 بر 2 بازنده باشد و دومین شکستش را در این مسابقات تجربه کند.

97 کیلوگرم: عباس طحان یک - کال اسنایدر 8 (برنده)

عباس طحان هفتمی کشتی‌گیر ایران بود که به مصاف قهرمان سال 2015 جهان رفت. اسنایدر 20 سال در این کشتی موفق شد با ارائه یک کشتی هجومی 8 بر یک طحان را شکست دهد تا همه چیز به کشتی آخر کشیده شود.

125 کیلوگرم:پرویز هادی 3 (برنده)- جک وارنر یک

در کشتی آخر این مسابقات که تکلیف فینالیست را مشخص می‌کرد، پرویز هادی با ارائه یک کشتی زیبا موفق شد جک وارنر قهرمان المپیک لندن در وزن 97 کیلوگرم را 3 بر یک شکست دهد تا راهی فینال مسابقات شود.

 

کد خبر : ۳۸۰۲۰۸