خبرگزاری کار ایران

رییس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری به ایلنا خبر داد:

خطر حذف وزنه‌برداری از المپیک به خاطر دوپینگ قهرمانان جدی است

باقری می‌گوید پیشرفت‌هایی که در برخورد با دوپینگ انجام دادیم باعث شده تا مسئولان جهانی فدراسیون وزنه‌برداری ایران را تشویق کنند.

داوود باقری، رییس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری در خصوص علت دوپینگ ورزشکاران در وزنه برداری و شیوع تقلب در این رشته به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: ورزشکاران در رشته وزنه‌برداری برای رقابت با یکدیگر و دور نماندن از سکوی قهرمانی به سمت داروهای نیروزا می‌روند تا شاید بتوانند برای کسب مدال از یکدیگر سبقت بگیرند. دوپینگ متاسفانه در ورزش وزنه‌برداری شایع است و خبرهایی که در این خصوص در رسانه‌های جهان مطرح می‌شود برای آینده ورزش وزنه‌برداری نگران کننده است.

او ادامه می‌دهد: متاسفانه سهم ورزشکاران وزنه‌برداری که در المپیک تست دوپینگ آنها مثبت شده است بیشتر از سایر رشته‌های ورزشی است که این موضوع نگرانی‌هایی را برای جامعه ورزش وزنه‌برداری به همراه دارد. ممکن است با توجه به تعدد مثبت بودن تست دوپینگ ورزشکاران وزنه‌بردارانی که به قهرمانی المپیک دست پیدا کرده‌اند، این ورزش از المپیک حذف شود. در چند هفته اخیر دو قهرمان المپیکی از روسیه و قزاقستان به علت مثبت بودن دوپینگ در جامعه پزشکی ورزشی بسیار خبر ساز شدند.

رییس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری ایران می‌گوید: در حال حاضر وزنه‌برداران ایرانی کاملا از نظر پزشکی زیر نظر هستند و پیشرفت ما در این خصوص باعث تشویق از سوی مسئولان جهانی شده است. ورزنه‌برداران ایران با مکمل‌های استاندارد و رژیم غذایی مناسب سعی می‌کنند که بدون استفاده از مواد نیروزا در مسابقات موفق شوند.

 

 

کد خبر : ۳۷۸۰۶۸