خبرگزاری کار ایران

نگاهی به آمار گلزنی سردار آزمون

بالاتر از پروین و مهدوی‌کیا، در تعقیب دایی

سردار با 14 گل ملی از بسیاری از بازیکنان تاریخ فوتبال ایران پیش افتاد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، سردار آزمون با هت‌تریک در بازی مقابل مقدونیه مجددا در صدر اخبار تیم ملی قرار گرفت. حالا دیگر آزمون را نمی‌شود یک جرقه دانست که شاید خاموش شود. او در همین مدت کمی که در تیم ملی بوده کارنامه‌ قابل اتکایی برای خود دست و پا کرده که با استناد به آن می‌توان گفت یکی از آینده‌داران تیم ملی خواهد بود. سردار آزمون در هفدهمین بازی ملی خود گل چهاردهمش را به ثمر رساند و با این 14 گل رکوردی ویژه ثبت کرد. آزمون در حالی در 21 سالگی 14 گله شده است که بازیکنانی مثل علی دایی زمانی که هم سن او بودند هنوز حتی یک گل ملی هم نزده بودند.

سردار با این 14 گل از بسیاری از بزرگان تاریخ فوتبال ایران پیش افتاد. بازیکنانی مانندهمایون بهزادی (آقای گل جام ملت‌های 1968)، علی جباری، حسین کلانی (آقای گل جام ملتهای 1972)، بهتاش فریبا (آقای گل جام ملتهای 1980)، حمید استیلی،مهدوی‌کیا، پروین و خیلی‌های دیگر. او همچنین آمارش برابر با  ناصر محمدخانی، علیرضا نیکبخت و قلیچ‌خانی شد و در پله نهم بهترین گلزنان تاریخ فوتبال تیم ملی قرار گرفت. بالاتر از او حمید علیدوستی و هاشمیان با 15 گل قرار دارند.

نکته‌ای که باعث می‌شود سردار آزمون بیشتر از گذشته با علی دایی مقایسه شود، تعداد گلهایی است که او در 17 بازی ملی اخیر خود به ثمر رسانده است.

مهاجم ترکمن فوتبال ایران که در فصل گذشته به‌عنوان پنجمین بازیکن تاثیرگذار لیگ روسیه انتخاب شد، در 17 بازی ملی خود 14 گل به ثمر رسانده که 3 گل را مقابل مقدونیه وارد دروازه حریف تیم ملی کرد.

اگر این آمار را با دوران بازیگری علی دایی مقایسه کنیم به نتایج خوبی می‌رسیم. دایی در 17 بازی اول ملی خود 13 گل به ثمر رسانده بود. اگرچه آمار گلزنی آزمون تا اینجای کار هیچ تضمینی برای موفقیت آینده‌اش نیست اما با این حال او یکی از بازیکنانی است که می‌شود امیدوار بود رکورد علی دایی را بهبود بخشیده و آن را دست‌نیافتنی‌تر کند. 

 

کد خبر : ۳۷۷۸۳۴