خبرگزاری کار ایران

با وجود محدودیت‌های مالی موفقیت‌های زیادی داشتیم

هاشمی: 60 روز کلیدی را تا المپیک پیش رو داریم

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: با وجود محدودیت‌های مالی موفقیت‌های زیادی داشته‌ایم.

به گزارش ایلنا، کیومرث هاشمی در مجمع کمیته ملی المپیک گفت: تشکر می‌کنم که در این جلسه حضور دارید. این نشست قرار بود اسفند برگزار شود اما به دلیل دیدار جامعه ورزش با رئیس جمهور تداخل ایجاد شد و به امروز موکول شد.

وی افزود: از تلاش یک ساله فدراسیون‌ها تشکر می کنم. تمام تلاش آنها روی کسب سهمیه، رویدادهای آسیایی و جهانی است. البته با وجود محدودیت‌های مالی موفقیت‌های زیادی داشته‌ایم. تا الان ٤٧ سهمیه در ١٣ رشته کسب شده و امیدواریم با سهمیه والیبال، شنا، بوکس و تیروکمان تعداد سهمیه‌ها را بیشتر کنیم. در این صورت رکورد هم شکسته می‌شود.

هاشمی گفت: واقعیت این است ظرفیت مدال آوری بیشتر می‌شود و امیدوارم نتایج درخور ورزش کشور کسب کنیم. بیشترین تمرکز ما در سه ماه آینده روی المپیک است. این به معنای غفلت از سایر فدراسیون‌ها نیست. حفظ آرامش در جامعه با تعاملات باید صورت گرفته و همه باید برای حفظ آرامش کمک کنیم. وظیفه و رسالت ما این است فدراسیون ها را در ٦٠ روز کلیدی کمک کنیم. تلاش ما این است بودجه ٦ ماه اول را بگیریم و به فدراسیون‌ها اختصاص دهیم. سعی ما این بوده در مباحث فنی ورود نکنیم اما اگر نکته‌ای به ذهن ما برسد کمک می کنیم. در ستاد بازی ها فدراسیون ها گزارشاتی را ارائه می دهند.

وی افزود: دیروز نامه‌ای از IOC به همه کمیته های ملی المپیک در خصوص ورزش پاک و مبارزه با دوپینگ فرستاده شده است. وادا روی المپیک لندن و پکن تمرکز کرده و دوباره تعدادی نمونه آزمایش شده است. ١٦٠٠ نمونه قرار است در ریو گرفته شود. وادا به صورت جدی ورود کرده البته ما ورزشکاری نداریم که به این موضوع ورود کند اما برخی مکمل ها خطرناک است.

هاشمی درباره نتایج در ریو گفت: هنوز زود است. بعد از نشست اختصاصی با فدراسیون ها پیش بینی خودمان را اعلام می کنیم. اقداماتی توسط کمیته مدیریت و برنامه ریزی ها انجام شده است، مثل اصلاحاتی در اساسنامه که تلاش این است دغدغه ها را برطرف کنیم. آیین نامه کمیسیون ورزشکاران هم به IOC ارسال شده و منتظر تایید هستیم.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: درباره بانک تات و شکایت کمیته گفت: رأی بدوی اول به نفع طرف مقابل صادر شده بود. ما پیگیری کردیم و حکم به نفع ما صادر شد. ٣٠ میلیون سهم به نفع کمیته صادر شده و تعلق خواهد گرفت.

کد خبر : ۳۷۶۰۰۷