خبرگزاری کار ایران

حسین رضازاده در گفت‌گو با ایلنا:

رکورد قویترین مرد جهان باید توسط یک ایرانی شکسته شود/محرومیت حسینی می‌تواند باز هم کاهش یابد

حسین رضازاده امیدوار است که بهداد سلیمی وزنه‌بردار ایرانی بتواند رکود او را بهبود ببخشد.

حسین رضازاده، قویترین مرد جهان در خصوص تایید شدن تست دوپینگ لوچف وزنه‌بردار فوق سنگین روسیه که با ثبت رکورد خود این مقام را از او گرفته بود به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: با توجه به اینکه خبر دوپینگ لوچوف بعد از آزمایشات A و B تایید شد، مشخص شد که این وزنه‌بردار فوق سنگین روسیه با استفاده از مواد نیروزا در مسابقات شرکت کرده بود و توانست رکوردی که من در المپیک سیدنی زده بودم را بشکند.

او ادامه می‌‌‌‌دهد: باتوجه به این که با اعلام این خبر، رکورد من هنوز دست نخورده باقی مانده است، امیدوارم یکی از وزنه‌برداران ایرانی بتواند در آینده رکورد مرا بهبود ببخشد و این عنوان در اختیار وزنه‌برداری کشورمان باقی بماند. از نظر من بهداد سلیمی شایسته‌ ترین فردی است که می‌تواند به عنوان قویترین مرد جهان شناخته شود.

رضازاده همچنین با اشاره به رفع مصدومیت بهداد سلیمی و بازگشتش به تمرینات تیم ملی، در خصوص حضور او در المپیک اضافه می‌کند: بهداد سلیمی در شرایط خوبی به سر می‌برد و می‌تواند خود را در مدتی که تا المپیک باقی مانده است به شرایط آرمانی نزدیک کند. وزنه‌بردارانی از کشورهای گرجستان، ارمنستان، روسیه جزو اصلی‌ترین رقیبان بهداد محسوب می‌شوند که سلیمی باید برای کسب مدال با آن‌ها مبارزه کند و به نظر من با توانایی که از او سراغ داریم می‌تواند در نبرد با آن‌ها موفق باشد.

رییس سابق فدراسیون وزنه برداری در مورد محرومیت علی حسینی از شرکت در رقابت‌های وزنه‌برداری به دلیل دوپینگ ادامه می‌دهد: با توجه به اینکه تست دوپینگ علی حسینی برای بار دوم مثبت شد او باید برای همیشه از دنیای وزنه‌برداری محروم می‌شد که با پیگیری‌های وکیل فدراسیون وزنه‌برداری به دوازده سال کاهش یافت. اما با پیگیری‌های لازم توسط مسوولان فدراسیون وزنه‌برداری شاید بشود مدت محرومیت او را باز هم کاهش داد.

قهرمان اسبق المپیک در خصوص نتایجی که تیم ملی وزنه‌برداری در المپیک کسب خواهد کرد می‌گوید: با توجه به پنج سهمیه‌ای که ایران در المپیک لندن داشت توانسیم چهار مدال بگیریم و درالمپیک ریو هم با توجه به همین تعداد سهمیه می‌توانیم نتایج بهتری هم کسب کنیم. مردم ایران از وزنه‌برداری انتظارات زیادی دارند و امیدوارم که وزنه‌برداری باز هم بتواند دل مردم ایران را شاد کند.

 

کد خبر : ۳۷۲۵۶۸