خبرگزاری کار ایران

قنبرپور: برای حضور در سه جام در تمام خطوط نیاز به جذب بازیکن داریم

مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اتفاقاتی که برای پرسپولیس روی داد، هر تیمی را دچار بحران می‌کرد. برای سال آینده و حضور در سه جام در تمام خطوط جذب بازیکن داریم.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، مصطفی قنبرپور در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس افزود: در این فصل فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشتیم. اگر به هفته‌های ابتدایی برگردیم، روزهای سختی بود. در 6 هفته اول و در پنج بازی با اشتباهات داوری که سهوی روی داد، لطمه سنگینی خوردیم. بعد هم ماجرای هادی نوروزی پیش آمد و او را از دست دادیم که ضربه روحی شدیدی بود. شاید اگر هر تیم دیگری بود، نمی‌توانست از آن شرایط خلاص شود. علاوه بر این مورد، پای محرومیت‌ها هم در میان بود. بویژه در سه بازی اول که دروازه‌بان اصلی تیم در اختیار نبود. البته اگر برخوردهای انضباطی یکسان باشد، اشکالی ندارد ولی هواداران و بازیکنان پرسپولیس به خاطر مواردی محروم می‌شوند که چند باره از دیگران سر می‌زند ولی اتفاقی نمی‌افتد. اینها بهانه‌گیری نیست. نتیجه‌گیری یک تیم در طول نزدیک به ده ماه رقابت محصول مجموعه‌ای از اتفاقات است. با یک حساب سرانگشتی باید دید هر یک از این موارد چند امتیاز از تیم ما گرفت. البته باز هم اگر وحدت رویه باشد، اشکالی ندارد ولی اینطور نیست. اگر این اتفاقات و اشتباهات نبود، با آن همدلی، همسویی، انضباط تیمی و پتانسیل فنی که وجود داشت، اغراق نیست اگر بگویم سه هفته پایانی بازی‌ها برای انتخاب قهرمان تشریفاتی می‌شد.

وی در پاسخ به این سوال که از نگاه کارشناسان فنی، اگر یکی از پنالتی‌های هدر رفته به ثمر می‌رسید یا یکی از گل‌های بد دریافتی درون دروازه قرار نمی‌گرفت پرسپولیس قهرمان بود، ادامه داد: باید صادقانه بگویم این نظر هم درست است اما دریافت گل‌های بد و به ثمر رسیدن موقعیت‌های گل برای همه تیم‌ها وجود دارد. تیم کامل نداریم این مسائل برای بزرگترین تیم‌های دنیا صدق می‌کند ولی نسبت آن فرق نمی‌کند. بله ما پنالتی‌های زیادی را از دست ‌دادیم، گل‌های بدی هم خوردیم اما به نسبت بهترین تیم لیگ کدام بود؟ این فصل که تمام شد و رفت ولی باید تلاش کرد، رقابت‌های سال بعد به شکلی باشد که در نهایت میزان اشتباهات و برتری‌های خود تیم‌ها، سرنوشت لیگ را رقم بزند.

قنبرپور درباره آخرین روز مسابقات خاطرنشان کرد: در آخرین بازی به خاطر هیجان زیادی که وجود داشت، تیم کمی دیر استارت زد. در نهایت قهرمانی را با استقلال خوزستان عوض کردیم ولی با توجه به آنچه پرسپولیس و هوادارانش انجام دادند، قهرمانان واقعی بودند. بازیکنان با غیرت پرسپولیس با مجموع شرایطی که گفتیم کار بزرگی کردند. هواداران هم که عالی بودند. با تمام وجود پشت تیم بودند. روز آخر صد هزار نفر حتی هنگامی که دیدند قهرمان نشدیم، تیم را تشویق کردند.

مربی پرسپولیس درباره اینکه یکی از نگرانی‌های هواداران برای فصل آینده این است که در صورت تغییرات در تیم ملی، پرسپولیس مجبور شود برانکو را آزاد کند، تصریح کرد: در مورد اتفاقی که روی نداده دلیلی ندارد حرف بزنیم ولی شخصیت قابل احترام برانکو برای همه ما معلوم است. او یک مربی حرفه‌ای و فوق‌العاده متعهد است. خود او اذعان کرده است که هیچ جای دنیا با هوادارانی مثل پرسپولیسی‌ها روبرو نشده است و هیچ جا اینقدر دوستش ندارند. از سوی دیگر ارتباط خیلی خوبی بین آقای دکتر طاهری و ایشان وجود دارد که باعث می‌شود کارها خیلی خوب پیش برود. باشگاه نیز یک برنامه مدون چند ساله دارد و تصمیمات مقطعی نیست.

قنبرپور درباره اینکه تعداد بازیکنان جدید پرسپولیس برای فصل آینده چند نفر خواهند بود، اظهار داشت: ما در سه جام حضور پیدا می‌کنیم. برای اینکه بالانس تیم در زمان مختلف فصل حفظ شود، در تمام پست‌ها به حداقل دو بازیکن طراز اول نیاز داریم. با توجه به سیاست باشگاه در نقل و انتقالات ما در تمام خطوط جذب بازیکن خواهیم داشت. یکسری از بچه‌ها هم هستند که باید درباره تمدید قراردادشان اقدام شود. آنچه باشگاه و آقای برانکو به دنبال آن خواهند بود این است که توان تیم در هر شرایطی حفظ شود و دچار کمبود نفرات نشویم.

 

کد خبر : ۳۷۲۲۷۸