خبرگزاری کار ایران

انتقاد تند علی دایی از مدیران باشگاه پرسپولیس

سرمربی سابق پرسپولیس به اتفاقات رخ داده در جشن این باشگاه واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سرمربی سابق پرسپولیس گفت: آقایان بدانند ما و مردم فرق شوخی و تمسخر و طنز و لودگی را می‌دانیم و متاسفم که در جشن پرسپولیس اسطوره‌های تکرار ناپذیری مثل آقای پروین مورد بی‌احترامی قرار می‌گیرند.

علی دایی در گفت و گویی درباره اجرای مراسم تمسخر و تقلید صدا در جشن باشگاه پرسپولیس که با حضور مدیران و اعضای هیات مدیره و مسوولین فوتبال و ورزش کشور برگزار شد، افزود: بسیار باعث تاسف است که در فضای فوتبال و آن هم در مراسمی که باشگاه پرسپولیس برگزار می‌کند چنین اتفاقی رخ می دهد واقعا مایه تاسف بسیار است. اینکه در مراسمی که مسوولین ارشد ورزش و فوتبال کشور و مسوولین کادر مدیریتی باشگاه پرسپولیس به خود اجازه و جرات می دهند با تقلید صدا و حرکات بزرگمردی مثل آقای پروین شان یک اسطوره و مرد پر افتخار فوتبال کشور و آسیا را نادیده بگیرند برای من شخصا بسیار ناراحت کننده است. شاید من مدت زمان زیادی برای پرسپولیس بازی نکردم ولی هیچکس نمیتواند منکر زحمات اسطوره پرسپولیس علی آقای پروین در طی سالیان متمادی باشد و به نوعی پرسپولیس مدیون علی پروین هاست.

وی افزود: متاسفانه برخی که فوتبال ستیزی شان در ورزش سوژه قلم رسانه ها شد حالا می‌خواهند به نوعی خود را حامی فوتبال جلوه دهند در حالی که نوع نگاه‌شان به فوتبال و ورزش در همان بدو آغاز کارشان مشخص بود و حالا برای تلطیف فضای قبلی به گونه دیگری عمل کرده و می‌خواهند خود را حامی شماره یک فوتبال نشان دهند.

دایی تاکید کرد: نوع نگاه شان به پرسپولیس در مصاحبه هایی که زمان سرمربی گیری بنده داشتند به خوبی مشخص است آنها پرسپولیس و تماشاگرانش را با تیم هایی قیاس می‌کردند که از نظر تعداد تماشاگر و افتخارات هرگز قابل قیاس با پرسپولیس نیستند گذشته از اینها مگر آقای پروین برای پرسپولیس و فوتبال‌مان کم زحمت کشیده؟ مگر غیر از این است که پرسپولیس با خون دل خوردن های امثال همایون خان بهزادی، حمید جاسمیانها و علی پرون ها پرسپولیس شد چگونه به خود اجازه میدهند مردی که حداقل جهار دهه به عنوان بازیکن مربی و کاپیتان نقش عمده ای در شکل گیری و ثبت افتخارات پرسپولیس داشته را نادیده بگیرند؟

علی دایی در پاسخ به این سوال که مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس تاکید کرده شوخی های انجام شده در این مراسم بدون هماهنگی انجام شده است، گفت: چرا صورت مساله را پاک می‌کنند؟ کدام شوخی! مگر ما مردم فرق شوخی و تمسخر را نمی دانیم؟ مگر فاصله طنز و لودگی و توهین را نمی دانیم؟ اینکه عنوان می کنند در آن مراسم برخی آقایان حضار از چنین اقدامی ناراحت شده‌اند و جلوی ادامه مراسم را گرفته‌اند دروغ محض است. برخی از آنهایی که در این مراسم حضور داشتند و از این اتفاق ناراحت بودند مو به موی اتفاقات و واکنش ها را به من گفته‌اند و حتی تصویر واکنش ها نیز موجود است.

وی گفت: من واقعا متاسفم که به خود چنین اجازه ای دادند و نمی دانم چرا آقایانی که این اتفاق را یک شوخی می پندارند با صدا، تیپ و حرکات خودشان شوخی نشد. خیلی چیزها را نمی خواهم بگویم و نمی خواهم بیش از این به این اقدام ناپسند و زشت آقایانی که ادعای فرهنگ ورزشی دارند بپردازم. فقط می خواهم بگویم که متاسفانه برخی زحمات رییس جمهور زحمت کش و ورزش دوست کشورمان را نیز از بین می‌برند بر کسی پوشیده نیست که چگونه سرمربی تیم ملی با حمایت و ورود مستقیم دولت ماندگار شد و البته بر کسی پوشیده نیست که برخی در ورزش به جای تدبیر، تبخیر امید کردند.

 

کد خبر : ۳۷۲۱۵۸