خبرگزاری کار ایران

اختصاصی ایلنا؛

بررسی تغییرات احتمالی استقلال تهران برای فصل آینده

تیم سوم لیگ برتر و نماینده فصل آتی ایران در لیگ قهرمانان آسیا، نیاز به جذب بازیکنان جدید و تقویت بعضی از پست‌های خود دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، با پایان لیگ پانزدهم جام خلیج فارس، استقلال به رتبه سومی لیگ رسید و فصل بعد باید در لیگ قهرمانان آسیا بجنگد البته استقلالی‌ها در لیگ سهمیه مستقیم نگرفتند و باید در بازی پلی‌آف سهمیه خود را قطعی کنند. گفتنی است این شانس هم دارند که با قهرمانی جام حذفی سهمیه مستقیم کسب کنند و همه این‌ها باعث شده است استقلالی‌ها مجبور شوند در چند پست از تیم خود بازیکنان جدید بگیرند و تیمشان را تقویت کنند. حالا به بررسی خط به خط استقلال می‌پردازیم.

دروازبان

سید مهدی رحمتی با درخششی که در طول فصل گذشته داشت، قرارداد خود را به مدت سه سال دیگر تمدید کرد و خیال استقلالی‌ها را از بابت دروازبان راحت کرد. وحید طالب‌لو هم گزینه جانشین رحمتی است که به نظر نمی‌رسد قصد جدایی از جمع آبی‌پوشان را داشته باشد.

مدافعان

ستاره این خط استقلالی‌ها بدون شک هرایر مگویان است که با بازی خوب خود ستاره خط دفاعی استقلالی‌ها است وهمچنین بی‌حاشیه بودن او باعث شده که استقلالی‌ها را مجاب کند که مگویان را برای فصل بعد حفظ کنند. اما در سه پست دیگر در خط دفاع بازیکن مطمئنی برای آبی‌پوشان وجود ندارد. با اشتباهاتی که بازیکنانی مثل عمران‌زاده و حاج‌محمدی و همینطور فخرالدینی در این فصل در استقلال داشتند تا حدودی باید منتظر جدایی این بازیکنان از استقلال باشیم تا بازیکنان جایگزین بتوانند خط دفاع استقلال را تقویت کند. ایتدای فصل هم مظلومی این ضعف را می‌دانست وسعی کرد بازیکنانی مثل جلال حسینی را به خدمت بگیرد که این اتفاق نیفتاد. باید منتظر بمانیم و ببینیم بازیکنان جایگزین از کدام تیم به استقلال می‌آیند. البته فراموش نکنیم استقلال بازیکنان جوان مثل امید نورافکن را هم دارد که می‌تواند روی آن‌ها ریسک کند.

هافبک‌ها

امید ابراهیمی ستاره بی‌چون و چرای این فصل آبی‌ها و یکی از ستاره‌های این فصل لیگ برتر بود. آقای گل هافبک‌های لیگ برتر توانست با ده گل زده بهترین گل زن آبی‌ها هم باشد تا امروز تمدید قرارداد با این بازیکن از نان شب هم برای استقلالی‌ها واجب‌تر باشد. زوج او یعنی روزبه چشمی هم با پایان دوران مصدومیت از فصل آتی می‌تواند برای آبی‌ها به میدان برود و تاحدودی خیال استقلالی‌ها را از بابت هافبک‌های میانی و دفاعی راحت می‌کند.

اما شاید اصلی ترین دغدغه استقلالی‌ها در خط میانی، هافبک طراح و بازیساز باشد که چند فصل است از نبود بازیکن تراز اول در این پست ضربه خورده‌اند. با آمدن عادل شیحی هم استقلالی ها نتوانستند به آن شرایط که مد نظرشان بود برسند و به فکر بازیکن خوب برای این پست هستند. در نیم فصل تلاش‌هایی برای به خدمت گرفتن بازیکنان مثل نویدکیا و شجاعیان و رحمانی کردند که هرکدام به دلیلی نتوانستند آبی‌پوش شوند. حالا با پایان خدمت سربازی بختیار رحمانی خیلی‌ها او را آبی‌پوش می‌دانند و البته این احتمال هم وجود دارد مجتبی جباری به استقلال برگردد زیرا در آستانه فسخ قرارداد با الاهلی است. البته ایمان مبعلی هم یکی از گزینه‌های احتمالی میانه آبی‌پوشان است. استقلال در این پست بازیکنان جوانی مثل علیرضا رمضانی و فرشید اسماعیلی را هم در اختیار دارند و این احتمال می‌رود که قرارداد شیحی تمدید نشود.

خسرو حیدری دیگر بازیکن این تیم است که هر مربی‌ای روی او حساب ویژه‌ای باز می‌کند و بعید است که در لیست خروجی استقلال قرار بگیرد. جایگزین او در این پست محسن کریمی جوان است که در فصل گذشته در دقایقی که به میدان رفت خوش درخشید و شاید استقلال به فکر جذب هافبک راست‌پا برای این تیم نباشد.

اما در سمت چپ میدان آبی‌ها کمی وضع فرق می‌کند. در فصل گذشته یعقوب کریمی و میثم مجیدی درخشش لازم برای تیم استقلال را نداشتند و نتوانستند پاسخ انتظارات را بدهند. در بازی‌های پایانی لیگ هم هر دو این بازیکنان نیمکت‌نشین امید نورافکن هجده ساله شده بودند و شاید جدایی این دو نفر هم قطعی باشد. اما جدی‌ترین گزینه برای این پست، وحید امیری است. بهنام برزای و علیرضا رمضانی جوان و همچنین جابر انصاری نیز در این پست می‌تواند به میدان برود. 

مهاجمین

استقلال در این فصل در خیلی از بازی‌ها فرصت سوزی‌های زیادی داشت تا جایی که حالا این تیم را به فکر جذب مهاجم با کیفیت انداخته است. سجاد شهباززاده ستاره خط نوک استقلال است و با درخشش و محبوبیتی که در این دو فصل در استقلال داشته است بعید است جزو گزینه‌های خروجی تیم باشد. پروپجیچ و مهدی مومنی بازیکنانی بودند که در این فصل به تمرین آبی‌ها اضافه شدند اما نتوانستند کیفیت خوبی را از خود به نمایش بگذارند و کم فروغی این دو نفر شاید نشان دهد که فصل بعد می‌توانند در تیم دیگری بازی کنند و استقلالی‌ها علاقه‌ای به تمدید با این دو بازیکن را ندارند. گزینه‌های مطرح برای خط حمله استقلال از کاوه رضایی و حسن‌زاده گرفته تا ارسلان مطهری افرادی هستند که درباره آینده آنها با استقلال گمانی‌زنی می‌شود.

کادرفنی

اما یکی از نامشخص ترین پست‌ها استقلال، وضعیت نیمکت این تیم است. مظلومی در این فصل در دو مقطع تا لبه اخراج رفت و ابقا شد. اما با اختلاف نظرهایی که در هیاتمدیره روی مظلومی هست بعید است که مظلومی برای فصل بعد روی نیمکت آبی‌پوشان بنشیند. مهمترین گزینه برای جانشینی مظلومی، علیرضا منصوریانی است که با تیم نفت تهران قرارداد خود را فسخ کرده است. از گوشه و کنار نیز خبر می‌رسد که استقلالی‌ها با او مذاکرات خود را آغاز کرده‌اند. علیرضا منصوریان شخصیتی است که با ورودش به استقلال می‌تواند بازیکنان باکیفیتی مثل وحید امیری و مطهری را به این تیم بیاورد. گزینه بعدی نیمکت استقلال هم دراگان اسکوچیچ است که شنیده می‌شود با فولاد به توافق نرسیده است و قصد ترک این تیم را دارد.

کد خبر : ۳۷۱۶۹۲