خبرگزاری کار ایران

مناظره نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال در تلویزیون

عزیزمحمدی: باید فوتبال را پاک و شفاف اداره کنیم/ آجرلو: نمی‌شود از دولت پول گرفت اما خواسته‌های آنها را برآورده نکرد/ تاج: کی‌روش خواهد ماند و به کار خود ادامه خواهد داد

نامزدهای پست ریاست فدراسیون فوتبال در برنامه تیتر امشب شبکه خبر از برنامه‌های خود برای آینده فوتبال صحبت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سه کاندیدای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال با حضور در شبکه خبر از برنامه‌های خود و نحوه اداره تشکیلات فوتبال در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس فدراسیون سخن گفتند.

عزیز محمدی در مورد برنامه‌های خود گفت: باید جوری برنامه‌ریزی کنیم که تیم ملی کشورمان مثل ژاپن به راحتی به جام جهانی صعود کند و حتی به مرحله دوم برود. تیم‌های ملی پایه و المپیک که مدت‌ها است به المپیک راه نیافته باید بدون دغدغه وارد مسابقات شود. تیم بزرگسالان ما همواره در رده‌بندی جهانی در بین 30 تیم اول جهان قرار بگیرند.

وی افزود: از نظر اقتصادی و باشگاه‌داری باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که باشگاه‌ها بدون اتکا به دولت روی پای خودشان بایستند و بتوانند درآمدزایی کنند.

عزیز محمدی درباره دغدغه‌هایش در صورت ریاست گفت: باید برنامه‌محور باشیم و براساس قوانین جهانی فیفا کار را پیش ببریم. ما باید فوتبال را پاک و شفاف اداره کنیم و براساس شایسته سالاری برنامه‌های خود را پیش ببریم. چندین سال است که در آسیا قهرمان نشده‌ایم و برای ارتقای سطح کیفی فوتبال و ایجاد اصلاح و ارتقای بیلان فدراسیون فوتبال برنامه‌ریزی کنیم. البته اساسنامه جدید را باید طبق سازماندهی جدید فیفا برنامه‌ریزی کنیم تا در مسیر درستی قرار بگیریم.

وی درباره ادامه همکاری کی‌روش با تیم ملی گفت: باید دانش روز جهان را به ایران بیاوریم که حضور آقای کی‌روش در همین راستا است.کی روش باید حفظ شود. در جواب آقای تاج باید بگویم ما قبلاً هم سازمان تیم‌های ملی داشتیم و قرار بود مربی تیم ملی بر تمام رده‌های ملی نظارت کند.

عزیزمحمدی ادامه داد: حال که کی‌روش خواهد ماند می‌توانیم از دانش وی استفاده کنیم چرا هیچگاه کلاس آموزشی توسط او برگزار نکردیم باید این جور کارها در آینده انجام شود. بعد از جام ملت‌ها کی‌روش تحول خوبی در جوان‌گرایی ایجاد کرد و با جسارت خاصی جوانانی مثل سردار آزمون و دیگر پدیده‌ها را به تیم ملی آورد. در نهایت باید تلاش کنیم تیم ملی در فضایی آرام به کارش ادامه دهد.

وی در مورد نظام باشگاه‌داری اظهار داشت: باشگاه‌ها باید با نظام سازماندهی‌ شده جدیدی اداره شوند و با تبلیغات محیطی و اسپانسرهایی که جذب می‌کنند خواسته‌های‌شان برآورده شود. البته حق پخش هم می‌تواند نقطه اصلی ایجاد درآمد برای آنها باشد.

آجرلو یکی دیگر از کاندیداهای فدراسیون فوتبال گفت: اگر ما فوتبال را به یک قطار تشبیه کنیم به نظر می‌رسد فوتبال روی ریل توسعه قرار دارد. البته فوتبال و لیگ ما نه به اندازه تیم ملی در ریل توسعه قرار نگرفته است. اگر بپذیریم که فوتبال سه ضلع دارد؛ شامل پرورش، قهرمانی و حرفه‌ای این سه فاکتور باید در یک فضایی موجبات توسعه فوتبال را فراهم آورد تا بتوانیم پیشرفت کنیم.

وی افزود: 74 رأی کسانی که در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت خواهند کرد باید به کسی داده شود که به این فوتبال خدمت کند. البته دغدغه من تعامل دولت و نگاه ویژه وزارت به فوتبال است چرا که این دو در کنار هم و با تعامل می‌توانند فوتبال را به جایگاه اصلی خود برسانند. باید به فوتبال مانند تجارت‌خانه و بنگاه اقتصادی نگاه کرد. نمی‌شود از دولت پول گرفت اما خواسته‌های آنها را برآورده نکرد. باید در راه توسعه از خرد جمعی اهالی فوتبال و پیشکسوتان کمک بگیریم تا در نهایت رضایت شخص اول مملکت از رئیس جمهور گرفته تا مردم را جلب کنیم.

آجرلو ادامه داد: نباید نشاط فقط به یک بازی دربی مختص شود باید این شور و نشاط را به تمام بازی‌ها انتقال داد.

وی در ادامه کار کی‌روش در تیم ملی گفت: آمدن کی‌روش به ایران کار خوبی بود که توسط دوستان خوبم در فدراسیون فعلی انجام شد و نباید در امور مستطیل سبز و ارنج تیم او دخالت کرد بلکه خواسته‌های وی را برآورده کنیم اگر بعد از 37 سال زمین تمرین درستی نداریم مشکل مربی نیست. من بازی تیم ملی مقابل آرژانتین در جام جهانی برزیل را دیدم و همه کارشناسان به او نمره قبولی دادند. باید از کی‌روش دفاع شود.

آجرلو در پایان در مورد نظام باشگاه‌داری تأکید کرد: در حال حاضر باشگاه‌داری ما در سطح بسیار آماتوری قرار دارد نباید طوری باشد که بازیکنان چک برگشت خورده باشگاه را بعد از 5 سال در فضای مجازی منتشر کنند.

تاج دیگر کاندید ریاست فدراسیون فوتبال گفت: من 8 سال در فدراسیون هستم و دغدغه اول فدراسیون را مسائل اقتصادی می‌دانم. ما با دوستان و دست‌اندرکارانی که در حال حاضر در فدراسیون کار می‌کنیم برنامه‌های کاملی را آماده‌ کردیم و خدمت وزیر دادیم تا یک سازمان اقتصادی منظم و درآمدزا را در فوتبال داشته باشیم.

وی در مورد کی‌روش گفت:‌ من در آوردن کی‌روش نقش داشتم و الان 7 سال است که با وی کار می‌کنم. کی‌روش هیچگاه درخواستی غیرمعقول نداشته و همواره در مورد امکانات اولیه تیم ملی از ما درخواست‌هایی داشته است. اگر ما در حال ایجاد سازمان تیم‌های ملی هستیم به خاطر این است که از دانش‌ وی در رده‌های پایه هم استفاده کنیم. البته کی‌روش خواهد ماند و به کار خود ادامه خواهد داد.

تاج تأکید کرد: در جلسه‌ای که با وزیر ورزش داشتیم از کی‌روش حمایت کرد و گفت ما خواهان ماندن او در تیم ملی هستیم و هر کاری که از دست‌مان برآید انجام می‌دهیم. در حال حاضر تعامل خوبی بین تیم ملی و باشگاه‌ها وجود دارد و این در  مجموع به نفع خانواده فوتبال است.

 

کد خبر : ۳۶۳۷۶۴