خبرگزاری کار ایران

زرینچه: استقلال در دربی بدشانس بود/ قهرمانی دور از دسترس نیست

مربی پیشین استقلال گفت: اعتماد و حمایتی که هیئت مدیره پس از دربی به پرویز مظلومی کرد، باعث دلگرمی است.

جواد زرینچه در حاشیه تمرین امروز (سه‌شنبه) تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: مدتی از فوتبال دور بودم و امروز به محل تمرین آمده‌ام تا بچه‌ها را ببینیم. درست است که بازیکنان هفته سختی را می‌گذرانند، اما امیدوارم با شادابی تمرین کرده و بازی خوبی را از آنها مقابل فولاد شاهد باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا پیش از دربی در تمرین استقلال حاضر نشده بود، تصریح کرد: بیشتر دنبال این بودیم که آرامش در تیم باشد. نمی‌خواستیم حرفی بزنیم که آرامش تیم به‌هم بخورد. تا جایی که می‌دانم برخی از همکاران‌مان در تمرین حضور یافته بودند. آن موقع صلاح نبود و حضور ما چیزی را حل نمی‌کرد.

مربی پیشین استقلال خاطرنشان کرد: اعتماد و حمایتی که هیئت مدیره پس از دربی به پرویز مظلومی کرد، باعث دلگرمی است. فوتبال همه چیز زندگی ما نیست. درست است که خیلی‌ها از شکست دربی ناراحت شدند، ولی بعد از دیدار مقابل فولاد می‌توانیم التیام بخش هواداران باشیم. بچه‌ها باید این باخت را فراموش کنند. این ساعت‌ها سخت است، اما این دربی نه برای آنها اولین بازی بوده و نه نخستین شکست. بچه‌ها باید از نظر ذهنی خودشان را برای بازی با فولاد آمده کنند. قهرمانی دور از دسترس نیست و در چهار دیدار آینده می‌توان به نتیجه رسید.

زرینچه در واکنش به این پرسش که چرا پرویز مظلومی سمت او نیامد، گفت: مشکل خاصی بین من و مظلومی نیست. شاید به‌دلیل اینکه موهایم را کوتاه کرده‌ام متوجه حضورم نشدند. من به رختکن هم نرفتم، چون احساس کردم مربیان در حال صحبت کردن با بازیکنان هستند. من قطعاً مظلومی را می‌بینم و هیچ مشکلی با او ندارم.

وی در پاسخ به این پرسش که «تصور می‌کردید استقلال با نتیجه 4 بر 2 مقابل پرسپولیس شکست بخورد؟»، تصریح کرد: چنین نتیجه‌ای را پیش‌بینی نمی‌کردم، چون همیشه بازی‌های دربی بسته بوده است. پس از انقلاب فکر نکنم شاهد چنین بازی از دو تیم بوده باشیم. استقلال یک مقدار بدشانسی آورد و اگر صحنه‌ای که آرش برهانی توپ را گیر آورده بود و یا حیدری توپ را گل می‌کرد، می‌توانست شرایط را تغییر دهد. من انتظار چنین نتیجه‌ای را نداشتم.

مربی پیشین استقلال در خصوص اینکه گفته می‌شود قرار است به جای فرزاد مجیدی به کادر فنی این تیم اضافه شود، گفت: نه، قرار نیست به کادر فنی استقلال اضافه شوم و تنها آمده‌ام که به تیم سر بزنم.

زرینچه درباره اینکه چه انتقادی از استقلال دارد، عنوان کرد: تیمی که از ابتدای فصل با سیستم 1-3-2-4 بازی کرده، برای تغییر سیستم نیاز به تمرین بیشتر دارد. کادر فنی نباید در بازی حساس مقابل پرسپولیس دست به تغییر سیستم می‌زد. اگر استقلال به این فکر می‌کرد که بازی بسته انجام دهد، می‌توانست صدرنشین لیگ باشد. بازیکنان اشتباه کردند، چون می‌خواستند بازی را به سود خودشان تمام کنند. روز قبل دربی نتایج به سود استقلال رقم خورده بود و  اگر 24 ساعت قبل دربی به این فکر می‌کردند که با تفکر بازی بسته به میدان بروند، هم می‌توانستند گل بزنند و هم برنده بازی باشند.

 

کد خبر : ۳۶۳۱۱۹