خبرگزاری کار ایران

بازی خطرناکی در اهواز داریم

برانکو: بازیکنان نباید در سایه برد دربی قرار بگیرند/ نبود انصاری و کریمی در ترکیب استقلال برایم عجیب بود

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: هفته آینده بازی سختی را در پیش داریم و در آن دیدار، هواداران دربی را فراموش کرده و برد دیگری از ما می‌خواهند.

به گزارش ایلنا، برانکو ایوانکوویچ پس از پایان تمرین امروز (شنبه) تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: از عملکرد بازیکنانم در دربی خیلی خوشحالم. با این برد می‌توان روی همه چیز حساب کرد، اما فکر کنم بیشتر از همه این پیروزی تقدیم به بازیکنان است، چون همه کار کرده و با لیاقت بازی کردند. آنچه که برای من مهم است، ارائه بازی قشنگ برای هواداران بود.

وی افزود: بازی هیجان داشت و شش گل رد و بدل شد و متأسفانه بازهم یک پنالتی ما گل نشد. همه آنچه باید در فوتبال ارائه شود، انجام دادیم. همین که در صدر جدول قرار داریم، زیباست و برای ما جدیتی خواهد شد تا پایان فصل پیش برویم. در این شادی‌ها، هدیه قشنگی به‌مناسبت تولد طاهری دادیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که تصور می‌کرد استقلال را با چهار گل شکست دهند، گفت:  فقط به برد فکر کرده و هیچ وقت به تعداد گل‌ها فکر نمی‌کردم. ما عالی بازی کردیم و نتیجه‌ هم خوب بود و چهار گل به‌ثمر رساندیم. هیچ‌کس نمی‌تواند فکر کند که چه تعداد گل زده می‌شود. بازیکنان من فقط به برد فکر می‌کردند.

برانکو در مورد اینکه بازیکنان پرسپولیس از زدن پنالتی توسط مهدی طارمی ناراحت بودند، تصریح کرد: مقصر من هستم. مهدی باید پنالتی می‌زد، اما فراموش کردم که قبل بازی این مسئله را عنوان کنم. او در 10 روز گذشته تمرین پنالتی انجام داده بود و چون اعلام نکرده بودم که پنالتی‌زن چه کسی است، برای بازیکنان سوء‌تفاهم ایجاد شده بود. به‌نظرم باید طبق تصمیم من، طارمی پنالتی می‌زد، اما بین بازیکنان سوء‌تفاهم ایجاد شده بود.

وی در واکنش به این پرسش که اگر پرسپولیس با خراب کردن پنالتی توسط طارمی به مشکل می‌خورد، چه کسی باید جواب این ناکامی را می‌داد، گفت: این صحبت‌ها را رها کنید. بهتر است فضای شادی را که ایجاد شده است، ببینید. طارمی در بازی مقابل استقلال دو گل زد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد درگذشت یکی از هواداران این تیم در روز گذشته تصریح کرد: خیلی متأسف شدم که این خبر را شنیدم. پس از هادی، مرگ عضو دیگری از پرسپولیس را شنیدم و این ضایعه را به خانواده این هوادار تسلیت می‌گویم. این خبر حال خوش ما را خراب کرد.

برانکو با اشاره به دیدار تیمش برابر استقلال اهواز در هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر گفت: بازی خطرناکی در اهواز داریم، چون استقلال اهواز تیمی است که از سپاهان قهرمان فصل گذشته امتیاز گرفته و اگر داور گل سالم آنها را می‌دیدید، در بازی با استقلال خوزستان هم برنده بودند.

وی افزود: ما از نظر فیزیکی و ذهنی خیلی روی دربی فشار گذاشتیم و باید انگیزه‌ها را بازگردانیم. برد دربی ارزش خودش را داشت، اما در اهواز انتظار دمای 35 درجه داریم و سه بازیکن‌مان را نیز در اختیار نداریم. بنابراین فکر نمی‌کنم بازی در اهواز راحت باشد، اما با این وجود، برد در اهواز می‌تواند باعث قهرمانی پرسپولیس شود. بازیکنان بدانند که نباید در سایه این برد قرار بگیرند و حریف را دست‌کم بگیرند.

این مربی کروات در مورد اینکه عدد «4» نماد استقلالی‌ها بود و اکنون به‌دست پرسپولیسی‌ها افتاده است، گفت: می‌دانستم این سنبل برای استقلالی‌ها بوده است! کُری‌خوانی فضای شادی را ایجاد می‌کند، اما مهم این است که دربی قشنگی را شاهد بودیم. ما بازی را بردیم و بازیکنانم استحقاق این پیروزی را داشتند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه در پاسخ به این پرسش که با چه شهامتی ترکیب تیمش را در دربی تهاجمی چید، عنوان کرد: در ابتدای بازی، ما را آرش برهانی را در خط حمله استقلال دیدیم و این موضوع نشان می‌دهد که آنها با ترکیب هجومی به میدان آمده بودند. حضور شیحی در ترکیب استقلال که گفته می‌شد مصدوم است، نشان می‌دهد آنها نیز ترکیب‌شان هجومی بود. برای من کمی عجیب بود که جابر انصاری و یعقوب کریمی از ابتدا به میدان نرفتند.

وی خاطر نشان کرد: هر دو تیم همه تلاش خود را انجام دادند تا دربی پیروز شوند. تیم رقیب هر چه در توان داشت به کار برد و من هم تیمم را با اطلاعاتی که از استقلال به‌دست آورده بودم، راهی میدان کردم.

برانکو افرود: ما همیشه بر اساس اطلاعاتی که از حریف به‌دست می‌آوردیم، تیم‌مان را به میدان می‌فرستیم. البته تیم را براساس تاکتیک حریف هماهنگ نمی‌کنیم، بلکه خودمان را از نظر تاکتیکی به گونه‌ای هماهنگ می‌کنیم که توانایی رویارویی و مقابله با هر سیستمی را داشته باشیم. در حقیقت، شرایط پرسپولیس همیشه باید خوب باشد تا بتواند با هر تاکتیک و سیستم حریف مقابله کند.

برانکو در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند بازیکنانش پس از پیروزی مقابل استقلال مغرور شوند و در بازی‌های آینده موفقیت لازم را نداشته باشند، گفت: این سؤال خوبی است. پیروزی در دربی برای ما خطر هم دارد، اما عقیده من این است که با یک شکست نباید ناامید شد و با یک پیروزی نیز نباید بلندپروازی کرد. امیدوارم بازیکنانم به‌خوبی این مسئله را درک کرده و بدانند که باید تمرین به تمرین و بازی به بازی بهتر شوند. آنها باید بدانند که ما محکوم به پیروزی هستیم و محکم‌تر بازی کنند. این بازی نباید در ذهن کسی باشد.

 

 

 

کد خبر : ۳۶۲۰۲۹