خبرگزاری کار ایران

در آستانه قرعه‌کشی مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی

کدام تیم‌ها با ایران هم‌گروه خواهند شد؟

جدیدترین رنکینگ ماهیانه فدارسیون جهانی فوتبال اعلام شد که تیم ملی کشورمان همچنان در رده نخست آسیا قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، روز گذشته جدیدترین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان توسط فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اعلام شد، که طبق این رده‌بندی، تیم ملی کشورمان همچنان در رده نخست تیم‌های آسیایی قرار دارد و تیم ملی استرالیا نیز در رده دوم جای گرفته است.

با توجه به این رنکینگ، تیم ملی کشورمان در قرعه‌کشی مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی که روز سه‌شنبه (24 فرودرین) در کشور مالزی برگزار خواهد شد، در کنار استرالیا در سید یک قرار گرفت و به عنوان سرگروه یکی از دو گروه شش تیمی این مسابقات انتخاب شد. تا به این ترتیب احتمال رویاروی ایران و استرالیا در این مرحله به صفر برسد.

مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی در قاره آسیا، با حضور 12 تیم و در دو گروه شش تیمی برگزار می‌شود که به غیر از حضور ایران و استرالیا در سید یک، تیم‌های کره‌جنوبی و ژاپن در سید دوم، عربستان و ازبکستان در سید سوم، امارات و چین در سید چهارم، قطر و عراق در سید پنجم و سوریه و تایلند هم در سید ششم قرار خواهند گرفت.

با توجه به این سیدبندی، این احتمال وجود دارد که تیم ملی در مراسم قرعه‌کشی، با قرعه‌ای سخت روبرو و با تیم‌هایی مانند ژاپن، عربستان، امارات، عراق و سوریه همگروه شود، ضمن اینکه این احتمال نیز وجود دارد که شاگردان کی‌روش با قرعه‌ای متعادل همانند کره‌جنوبی، ازبکستان، چین، قطر و تایلند مواجه شوند.

لازم به ذکر است که در پایان این دور از رقابت‌ها ازهر گروه دو تیم به‌طور مستقیم به مرحله پایانی جام‌جهانی 2018 روسیه صعود خواهند کرد و دو تیم سوم برتر هر گروه نیز به مصاف هم خواهند رفت و برنده این بازی در یک بازی رفت و برگشت به دیدار تیم چهارم از قاره آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کارائیب (کونکاکاف) خواهد رفت تا آخرین شانس خود برای صعود به جام‌جهانی را امتحان کند.

 

کد خبر : ۳۵۹۶۲۱