خبرگزاری کار ایران

صحبت‌های الهه عرب عامری در مورد فوتبال بانوان

هزینه کردن در فوتبال بانوان باید به قانون تبدیل شود

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: کمیته فوتسال بانوان خودش مانند یک فدراسیون است و در حال حاضر در شش رده مختلف در سطح ملی تیمداری می‌کند و مربیان خیلی خوبی را هم تاکنون پرورش داده است.

الهه عرب عامری، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا راجع به اتفاقات مثبت رخ داده در فوتبال و فوتسال بانوان از جمله قرار گرفتن یک گل از لیگ برتر بانوان در بخش نظرسنجی برنامه نود گفت: این فرآیندی که در فوتبال بانوان در حال شکل‌گیری است، از قهرمانی تیم ملی فوتسال در مسابقات قهرمانی آسیا آغاز شد. خانم‌ها نیاز داشتند که در ابتدا خودشان را اثبات بکنند که این امر با این مقام محقق شد و با روندی که شکل گرفته است، به زودی شاهد برقراری تعادل در ورزش خانم‌ها و آقایان خواهیم بود و این هم به این دلیل است که نمی‌شود جلوی رشد و علاقه خانم‌ها به ورزش را گرفت.

وی ادامه داد: در فوتسال کسی باور نمی‌کرد که تیم ملی بانوان روزی قهرمان آسیا شود، اما این اتفاق رخ داد و بعد از آن توجهات به ورزش بانوان جلب شد. اینکه در جامعه ما توجه در درجه اول به آقایان است، نشات گرفته از ماهیت مرد سالاری جامعه است. ولی نباید فراموش کرد که خانم‌ها هم در ورزش خیلی زحمت می‌کشند و تلاش زیادی برای کسب موفقیت می‌کنند که این تلاش نیاز به دیده شدن دارد.

عرب عامری راجع به برنامه‌های فدراسیون فوتبال در مورد پیشرفت هرچه بهتر فوتبال بانوان نیز بیان داشت: دو روز پیش جلسه کمیته فنی فدراسیون فوتبال فقط و فقط با موضوع برنامه‌ریزی برای فوتبال بانوان برگزار شد و در این جلسه راجع به لزوم انتخاب یک مربی خوب و رزومه‌دار برای تیم ملی بانوان بحث و گفت‌وگو شد که در انتها تصمیم گرفتیم تا از گزینه آلمانی مدنظرمان که مربی بسیار حرفه‌ای و باکارنامه خوبی است دعوت کنیم تا برای انجام مذاکرات نهایی به تهران بیاید.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال پیرامون همین موضع افزود: از یک ماه پیش با این مربی در ارتباط هستیم و به توافقات اولیه رسیده‌ایم. اما نیاز بود تا رزومه این مربی در کمیته فنی بررسی شود که این کار انجام شد و با نظر مثبت اعضای کمیته فنی، به زودی از این خانم که جزو مربیان شناخته شده فوتبال بانوان است دعوت می‌کنیم تا به ایران بیاید. امیدوارم فقط در این مدت پیشنهادی از کشورهای دیگر به دستش نرسد تا با خیال راحت با او مذاکره کنیم. البته با توجه به شرایط فدراسیون و در پیش بودن انتخابات، حتی در صورت رسیدن به توافقات نهایی هم عقد قرارداد رسمی با ایشان به بعد از مشخص شدن وضع ریاست فدراسیون فوتبال موکول خواهد شد.

عرب عامری همچنین در ورد تفاوت‌های میان فوتسال و فوتبال بانوان تصریح کرد: کمیته فوتسال بانوان خودش مانند یک فدراسیون است و در حال حاضر در شش رده مختلف در سطح ملی تیمداری می‌کند و مربیان خیلی خوبی را هم پرورش داده است. اما ما در فوتبال با مشکل آموزش و کمبود نیروی متخصص روبرو هستیم و در حال جستجو برای پیدا کردن نیروهای کارآ برای بالا بردن سطح فوتبال بانوان هستیم که انتخاب مربی آلمانی هم در همین راستا صورت گرفته است که با برنامه‌هایی که داریم انشاالله به زودی شاهد پیشرفت خوبی در زمینه فوتبال بانوان خواهیم بود.

وی در زمینه مشکلات مالی موجود در فوتبال بانوان و دستمزد بسیار پایین بازیکنان در این ورزش نیز اظهار داشت: وقتی یک موضوع مالی تبدیل به معضل می‌شود، تبعات آن متوجه همه خواهد بود. مشکلات مالی شدید در فوتبال آقایان هم وجود دارد و حتی وضع فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش هم به دلیل محدودیت بودجه روبراه نیست. مشکلات اقتصادی در همه بخش‌های مملکت از جمله فوتبال هم وجود دارد و این مشکلات روی فوتبال بانوان نیز اثر گذاشته است.

وی در پایان در همین زمینه گفت: ولی علیرغم این، در صورتی که نگاه مدیرعاملان باشگاه‌ها به فوتبال بانوان تغییر کند و مدیران بلند پایه فوتبال متوجه این موضوع باشند که فوتبال بانوان را نیز باید دید، قطعاً بخش زیادی از مشکلات مالی در فوتبال خانم‌ها برطرف خواهد شد. باید قانونی در زمینه مکلف کردن مدیران فوتبال به هزینه در بخش فوتبال بانوان تدوین شود.

 

 

کد خبر : ۳۵۰۰۷۳