خبرگزاری کار ایران

اینفانتینو: مطمئنم که بیشتر آفریقایی‌ها به من رأی خواهند داد

asdasd
کد خبر : ۳۴۹۸۰۵

با وجود حمایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آفریقا از شیخ سلمان، دبیر کل اتحادیه فوتبال اروپا ادعا کرد که اکثر فدراسیون‌ها و اتحادیه‌های فوتبال قاره سیاه طرفدار او هستند.

به گزارش ایلنا و به نقل از گاردین، در حالی که رقابت پنج نامزد انتخابات ریاست فیفا به واپسین روزهای خود رسیده و در روز جمعه هفته جاری نتیجه‌ این رقابت مشخص خواهد شد، جیانی اینفانتینو، دبیرکل اتحادیه فوتبال اروپا و یکی از دو مدعی اصلی پیروزی در انتخابات ریاست فیفا اعلام کرد که اکثر اتحادیه‌ها و فدراسیون‌های فوتبال آفریقا به او رأی خواهند داد.

نامزد سوئیسی و ایتالیایی‌الاصل انتخابات ریاست فیفا که پس از محرومیت میشل پلاتینی، رئیس یوفا به عنوان نماینده اتحادیه فوتبال اروپا در انتخابات ریاست فیفا نامزد شد، در حالی چنین ادعایی را مطرح کرده است که چندی پیش کنفدراسیون فوتبال آفریقا به صورت رسمی از شیخ سلمان بن ابراهیم آل احمد، نامزد بحرینی انتخابات فیفا که ریاست فدارسیون کنفدراسیون فوتبال آسیا را هم برعهده دارد، حمایت کرده بود.

قاره آفریقا 54 اتحادیه و فدراسیون ثبت شده در فیفا دارد و از این رو جلب نظر اهالی این قاره می‌تواند کمک بزرگی به هریک از پنج نامزد انتخابات ریاست فیفا داشته باشد. تا پیش از این گفته می‌شد که اکثر اهالی قاره سیاه حامی شیخ سلمان خواهند بود، اما اینفانتینو ادعا کرده است که بیشترین رأی را در این قاره جمع‌آوری خواهد کرد.

اینفانتینو که به تازگی سفری به آفریقای جنوبی داشته تا با توکیو سکزواله، دیگر کاندیدای انتخابات ریاست فیفا ملاقات و گفت‌و‌گو کند، درباره سفرش به جزایر روبن - محل زندانی شدن نلسون ماندلا، رهبر فقید آفریقای جنوبی در کنار توکیو سکزواله - درباره این سفر گفت: این سفر تأثیر به سزایی در شانس پیروزی من خواهد گذاشت. من اکثر آرای قاره آفریقا را کسب خواهم کرد.

اینفانتینو ادامه داد: با توجه به بحث‌هایی که با بسیاری از رؤسای فدراسیون‌های فوتبال قاره آفریقا داشته‌ام، می‌توانم با اطمینان بگویم که در این قاره آرای زیاد کسب خواهم کرد.

دبیرکل یوفا که بارها و بارها شایعه تبانی کردن خود با شیخ سلمان برای ترغیب کردن او به انصراف از رقابت انتخاباتی را تکذیب کرده است، تأکید کرد: من در حالی وارد مقطع پایانی کمپین انتخاباتی‌ام می‌شوم که واقعاً نیاز به یک آغاز تازه و به وجود آمدن دلایلی برای خوش‌بینی نسبت به نتیجه انتخابات و نیز آینده فوتبال را احساس می‌کنم. این انتخابات حقیقاً می‌تواند نقطه عطفی برای نهاد حاکم بر دنیای فوتبال باشد.

انتخابات ریاست فیفا روز جمعه هفته جاری در کنگره فوق‌العاده فیفا برگزار می‌شود تا جانشین سپ بلاتری که در سال جاری به اتهام نقش داشتن در فساد مدیریتی فدراسیون جهانی فوتبال برای هشت از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال محروم شده است، مشخص شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز