خبرگزاری کار ایران

دور برگشت لیگ برتر والیبال؛

متین با شکست به پلی‌آف رسید/ تلخ‌کامی کاله در مشهد

آخرین هفته لیگ‌برتر والیبال در حالی در شهرهای مختلف پیگیری شد که تکلیف 8 تیم مرحله پلی‌آف هم رقم خورد.

به گزارش ایلنا، تیم پیکان‌تهران در هفته‌دهم دور برگشت لیگ‌برتر والیبال امروز چهارشنبه میزبان متین در خانه والیبال تهران بود که شاگردان پیمان‌اکبری در این مسابقه 3 بر یک به پیروزی رسیدند تا 16 برد خود را کسب کنند و با 2 امتیاز اختلاف نسبت به بانک‌سرمایه در رتبه دوم باقی بمانند.

پیکانی‌ها در ست‌دوم با نتیجه به دور از انتظار 25 بر 14 مغلوب میهمان خود شدند اما در ست‌های اول، سوم و چهارم با امتیازهای 25 بر 21، 31 بر 29 و 25 بر 18 به پیروزی رسیدند تا تعداد امتیازهای خود را به عدد 45 برسانند.

متین‌ورامین نیز با پذیرش یازدهمین شکست 27 امتیازی باقی ماند اما به دلیل امتیاز و برد بیشتر نسبت به کاله صعودش به مرحله پلی‌آف قطعی شد.

اکبری در ابتدای این مسابقه از مسعود غلامی، والریو ورمیلیو، جواد معنوی‌نژاد، امیر غفور، مجتبی میرزاجان‌پور، نیکولای نیکلوف و مهدی مرندی به عنوان ترکیب آغاز کننده استفاده کرد. متین نیز با ترکیب مصطفی شریفات، حسام بخششی، بهرام فرید، رحمان داودی، پرویز پزشکی، محمد محمدکاظم و احسن‌اله شیرکوند این مسابقه را شروع کرد.

احمد سرمست و وحید پورکاشیان به عنوان داوران اول و دوم قضاوت بر این مسابقه را بر عهده داشتند و حسین پورکاشیان نیز به عنوان ناظر، نظارت بر این دیدار را بر عهده داشت. ورمیلیو از تیم پیکان و مصطفی شریفات از متین به علت اعتراض به داور کارت زرد دریافت کردند. این دیدار یک هزار و 200 تماشاگر در خانه والیبال تهران داشت و 120 دقیقه طول کشید.

سایپا به اردکانی‌ها نه نگفت

تیم والیبال آرمان‌اردکان در سالن آیت‌الله خاتمی در دیداری سنگین موفق به شکست نارنجی‌پوشان سایپا شد تا صعود دو تیم به مرحله پلی‌آف قطعی شود. تیم میزبان که نخستین دوره لیگ برتر را تجربه می کند در این مسابقه 3 بر 2 به پیروزی رسید تا با 9 برد و 23 امتیاز صعودش به مرحله پلی‌آف قطعی شود. آرمان که آخرین دیدار دور مقدماتی خود را برگزار کرد و هفته آینده استراحت خواهد داشت، در دقیقه 90 حضور خود در پلی‌آف را قطعی کرد. تیم والیبال سایپا نیز با کسب 26 امتیاز از 9 برد خود یکی دیگر از تیم های پلی آفی شد تا هفت تیم پلی آف مشخص شده باشند. با این نتیجه تیم کاله مازندران که دو قهرمانی در لیگ برتر را در پرونده کاری خود دارد از صعود به مرحله پلی آف باز خواهد ماند. شاگردان ناصر شهنازی سرمربی سایپا در ست های اول و چهارم با امتیازهای 25 بر 19 و 25 بر 21 به پیروزی رسیدند اما در ست های دوم، سوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 22، 25 بر 23 و 15 بر 13 مغلوب آرمان شدند تا دهمین شکست خود را تجربه کنند.

وداع کاله با پلی‌آف در مشهد

همچنین تیم‌های ثامن‌الحجج خراسان و کاله‌مازندران در سالن مهران مشهد به مصاف هم رفتند که شاگردان جبار قوچان نژاد در این دیدار در 3ست متوالی با امتیازهای 25 بر 22، 25 بر 19 و 25 بر 20 به پیروزی رسیدند تا یازدهیمن برد خود را به دست آوردند. کاله مازندران نیز با پذیرش این شکست، دوازدهمین ناکامی خود را تجربه کرد و از صعود به مرحله پلی‌آف بازماند.

سرمایه در خانه حریف شهرداری‌تبریز نشد

همچنین در نخستین مسابقه این هفته در خانه والیبال‌تهران تیم‌های بانک سرمایه و شهرداری‌تبریز به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه 3 بر یک به سود تبریزی‌ها به پایان رسید. شاگردان مصطفی کارخانه در ست دوم 25 بر 19 به پیروزی رسیدند اما در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 22، 25 بر 23 و 25 بر 18 مغلوب تیم شهرداری‌تبریز شدند.  شهرداری‌تبریز با کسب این پیروزی تعداد بردهایش را به عدد 10 رساند و با 30 امتیاز به عنوان پنجمین تیم لیگ‌برتر سهمیه مرحله پلی‌آف را به دست آورد و بانک‌سرمایه به رغم شکست همچنان در صدر جدول باقی ماند.

 

 

 

کد خبر : ۳۴۴۰۸۹