خبرگزاری کار ایران

علیرضا اژدری‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا:

وزارت ورزش باید از قوانین فیفا تبعیت کند/انتخاب دوباره کفاشیان بستگی به برنامه او دارد/فولاد به جایگاه واقعی خود برمی‌گردد

مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: نتایج سه بازی آخر نشان دهنده شرایط رو به بهبود فولاد است.

علیرضا اژدری‌زاده، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا راجع به این موضوع که آیا وزارت ورزش می تواند با دخالت در امور فدراسیون فوتبال، بعد از پایان مهلت ریاست علی کفاشیان به جای وی سرپرست انتخاب کند یا نه گفت: موضوع روابط وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال، یک مساله بینابین است. وزارت ورزش به عنوان متولی امور ورزش، این حق را دارد که بر کار تمام فدراسیون‌ها، از جمله فدراسیون فوتبال نظارت داشته باشد. از طرف دیگر، فدراسیون فوتبال طبق قوانین فیفا یک نهاد مستقل محسوب می‌شود و از آنجایی که فیفا در این زمینه قانون مشخصی دارد، نمی شود یک نهاد دولتی در کارها و تصمیمات فدراسیون دخالتی داشته باشد. طبق همین مساله باید این دو نهاد برای اجرای کارها به یک هماهنگی برسند که هم وزارت بر کارها نظارت داشته باشد و هم فدراسیون استقلالش حفظ شود.

وی ادامه داد: وزارت ورزش اگر بخواهد دخالتی در فدراسیون داشته باشد و قوانین فیفا را رعایت نکند، برای فوتبال مشکل ساز خواهد شد. به همین دلیل بهترین کار تبعیت وزارت ورزش از قانون فیفا است. به طور قطع وزارت ورزش نمی‌تواند در کارهای فدراسیون فوتبال دخالت کند، اما می‌تواند با فدراسیون به هماهنگی برسد تا مشکلی هم ایجاد نشود.

مدیرعامل فولاد در پاسخ به اینکه عملکرد علی کفاشیان در مدت زمان حضورش در فدراسیون فوتبال را چگونه ارزیابی می کند و آیا وی می تواند مجدداً در انتخابات فدراسیون نظر مجمع را جلب کند یا خیر بیان داشت: طبیعتاً هر فرد و هر کاری یکسری مزایا و یکسری معایب را دارد. عملکرد آقای کفاشیان هم در این 8 سال همینگونه بوده است. ایشان قطعاً یک نقاط قوتی داشته که در دوره قبل مجمع ریاست او را برای 4 سال دیگر تمدید کرده است. برای این دوره هم باید با یک ارزیابی دقیق برنامه‌های ایشان و بقیه نامزدها بررسی شود تا ببینیم چه فردی بهترین گزینه برای ریاست فدراسیون خواهد بود.

اژدری‌زاده راجع به شرایط تیم فولاد و پیروزی این تیم در دربی خوزستان نیز عنوان کرد: من پیروزی در دربی را به هواداران تیم فولاد تبریک می‌گویم. خدا را شکر در دور برگشت از سه مسابقه 7 امتیاز کسب کرده‌ایم و با توجه به روند خوب تیم امیدواریم که بتوانیم به جایگاه واقعی فولاد در جدول برسیم. شاید در نیم فصل نخست نتایج خوب و مورد قبول ما و هواداران نبود. اما در حال حاضر روند تیم رو به رشد و قابل قبول است و به شخصه به آینده تیم امید زیادی دارم.

وی همچنین راجع به حمایت باشگاه فولاد از دراگان اسکوچیچ در شرایط سخت این تیم در دور رفت لیگ تصریح کرد: ما از ابتدا به آقای اسکوچیچ اعتماد داشتیم و به همین دلیل از وی حمایت کردیم. همیشه کارهایی که زمان بر هستند، باید با صبر و حوصله انجام شوند. مخصوصاً در فوتبال که همواره چالش‌های سختی در آن وجود دارد و همیشه امکان به مشکل خوردن در آن وجود دارد. در اینجور مواقع باید مشکلات را بررسی کرد و بعد برای برطرف کردن آن اقدام کرد. ما هم در فولاد همین کار را در دورانی که تیم نتایج خوبی نمی‌گرفت انجام دادیم. اول مشکلات را شناسایی کردیم و بعد سعی کردیم نقاط ضعف را برطرف کنیم و فکر می‌کنم نتایج خوب سه هفته آخر هم نشان دهنده همین برطرف شدن ایرادات در تیم بوده است. با توجه به همین کارهایی که در تیم انجام شده است هم به آینده تیم بسیار امیدوار هستم.

اژدری‌زاده در پایان در مورد وضعیت کلی فوتبال در استان خوزستان گفت: فوتبال خوزستان سرآمد فوتبال کشور است. در حال حاضر سه تیم از استان در لیگ حضور دارند که ما سه باشگاه مانند یک ید واحد هستیم که در کنار رقابت رفاقت خوبی هم با هم داریم. فرقی هم ندارد کدام تیم در حال حاضر در جدول اوضاع بهتری دارد. فوتبال خوزستان سالیان سال حرف اول را در کشور زده است و باید شرایط طوری باشد که از این به بعد هم فوتبال خوزستان همان شرایط سابق را داشته باشد.

 

کد خبر : ۳۴۲۹۰۲