خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر ورزش از انتخاب مجدد داورزنی دفاع کرد

سجادی: ریاست هر رییسی تمام می‌شود باید سرپرست انتخاب شود

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: انتخاب مجدد داورزنی آنهم با آرای قاطع نشان از همدلی اعضای مجمع فدراسیون والیبال بود.

به گزارش ایلنا، نصرالله سجادی درباره انتخاب مجدد محمدرضا داورنی به عنوان رئیس فدراسیون والیبال گفت: انتخاب مجدد داورزنی آن هم با آرای قاطع نشان از همدلی اعضای مجمع فدراسیون والیبال بود. امیدوارم این آرا کمک کند والیبال کشور پیشرفت کند.

وی ادامه داد: همه کمک کردند والیبال ایران به اینجا رسیده است و فدراسیون هم مسئول هماهنگی این کمک‌ها بوده است. امیدوارم والیبال ما جایگاه بهتری در سطح جهان پیدا کند.

وی در مورد عملکرد چهار ساله فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: ارزیابی ما از عملکرد والیبال در سال‌های گذشته خوب بوده است، چرا که آنها روند رو به رشدی داشته‌اند و موفقیت‌های خوبی را در قاره آسیا کسب کرده‌اند. والیبال ایران برای اولین بار توانست در بازی‌های آسیایی عنوان قهرمانی را کسب کند و امیدوارم در رویدادهایی که والیبال پیش رو دارد که از جمله آنها می‌توان به مسابقات ملی المپیک اشاره کرد، موفق باشد.

سجادی با بیان اینکه والیبال ما این ظرفیت را دارد که بتواند جزو تیم‌های مطرح المپیک باشد، گفت: امیدوارم تیم ملی ایران در لیگ جهانی درخشش خوبی داشته باشد و پس از آن در رقابت‌های المپیک هم نتایج قابل قبولی کسب کند.

سجادی در مورد برگزاری انتخابات سایر فدراسیون‌ها گفت: با توجه به اینکه از 20 دی تا 20 اسفند برای 40 فدراسیون باید مجامع سالیانه برگزار کنیم، کمی ترافیک داریم، ضمن اینکه جلسات تفاهم‌نامه را هم با این فدراسیون داریم و برنامه‌های سال 95 را باید بررسی کنیم، اگر شرایط فراهم شود، احتمالاً انتخابات یک یا دو فدراسیون از جمله شطرنج را به زودی برگزار خواهیم کرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در مورد انتخاب سرپرست برای فدراسیون فوتبال اظهار داشت: برابر اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی، بارها گفته‌ام که بعد از اینکه دوره ریاست تمام می‌شود، حتماً باید یک سرپرست انتخاب شود.

وی در مورد اینکه توافق شده تا کفاشیان به عنوان سرپرست بماند، تصریح کرد: من براساس اساسنامه صحبت می‌کنم و هر کسی ممکن است خودش صحبت‌هایی را مطرح کند.

وی در مورد اینکه کفاشیان گفته است اساسنامه فدراسیون فوتبال با سایر فدراسیون‌ها فرق می‌کند و مجمع می‌تواند بدون انتخاب سرپرست تاریخ انتخابات را به تعویق بیندازد، گفت: مجمع تصمیم دارد انتخابات را به تعویق بیندازد، اما هیچ صحبتی در این خصوص مطرح نشد، براساس اساسنامه و آیین‌نامه‌های موجود هم اشاره‌ای به این موضوع نشد. اشاره نشده که وی به فدراسیون در دوره‌ای که باید سرپرست انتخاب شود، خودش به عنوان رئیس بماند، به هر حال وقتی دوره چهار ساله تمام می‌شود، به معنی این است که فدراسیون یا باید رئیس جدید انتخاب کند یا با سرپرست اداره شود.

سجادی در پاسخ به این سؤال که آیا به نظر شما والیبال ایران با داورزنی می‌تواند افتخارات بیشتری کسب کند یا خیر، تصریح کرد: داورزنی در برنامه‌هایش اهداف خود را اعلام کرد و ما امیدواریم با یک حرکت جمعی، والیبال ایران بتواند به اهداف خود برسد. من فکر می‌کنم در مجمع امروز، با توجه به آراء، بهترین گزینه برای ریاست فدراسیون انتخاب شد.

سجادی در مورد تیم فوتبال امید و شفافیت مباحث مالی این تیم خاطرنشان کرد: ما برای تمام فدراسیون‌های ورزشی در طی سال بین چهار تا پنج نوبت ابلاغ اعتبار کرده‌ایم، برای تیم امید هم بنا به دستور وزیر ورزش، 400 میلیون تومان کمک کردیم، بقیه موارد هم فکر می‌کنم فدراسیون فوتبال اطلاع‌رسانی کرد، اما خیلی خوب است در این موارد هر دو طرف شفاف‌سازی کنند.

معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص بحث فساد در فوتبال و موضع‌گیری وزارت ورزش تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی به عنوان یک نهاد قانونی، گزارشی را تهیه کرده و در صحن علنی هم خوانده شده است، به نظر نمی‌رسد که نیاز به نظر ما باشد، چرا که آنها یک نهاد نظارتی هستند، گفته می‌شود در بندهایی به وزارت ورزش هم اشاره شده و اگر نیاز باشد ما پاسخگو باشیم، حتماً این کار را خواهیم کرد، اما فکر می‌کنم این موضوع، فدراسیون فوتبال باشد.

سجادی در خصوص نتایج تیم ملی هندبال در رقابت‌های جام جهانی و کسب عنوان پنجمی در این مسابقات گفت: اگر شما حاشیه‌ای ایجاد نکنید، هندبال حاشیه‌ای ندارد و در ورزش برد و باخت وجود دارد و امری طبیعی است، البته نمی‌خواهم توجیه کنم، معتقدم این نتایج باید بررسی شود. ممکن است تیم در شرایطی بوده که نتوانسته خوب ظاهر شود و این طبع ورزش است و اینکه اگر این چهار ماه پیش خوب ظاهر شده، دلیل نمی‌شود باز هم بتواند نتایج قبلی را تکرار کند، چرا که رقبای ما بیکار ننشسته‌اند، به هر حال ما این موضوع را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

 

کد خبر : ۳۴۲۵۴۰