خبرگزاری کار ایران

فوتبال مقدماتی المپیک ریو-قطر؛

ایران صفر - ژاپن 3؛‌ رویای ریو هم بر باد رفت

دیدار تیم‌های امید ایران و ژاپن 3 بر صفر به سود سامورایی‌ها به پایان رسید تا با حذف امیدهای ایران رویای ریو هم بر باد برود.

به گزارش ایلنا، از مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های انتخابی المپیک‌ریو تیم‌های ملی امید ایران و ژاپن از ساعت 17 در ورزشگاه عبداله بن‌خلیفه با قضاوت کریشنا از سریلانکا به مصاف هم رفتند که این دیدار در 90 دقیقه بدون گل به پایان رسید تا کار به وقت‌های اضافه بکشد.

ترکیب‌ایران:محمدرضا اخباری، محمد دانشگر، روزبه چشمی، وحید حیدریه، علی عبداله‌زاده(پهلوان)، علی کریمی، علیرضا نقی‌زاده، شاهین ثاقبی(کمندانی)، مهدی ترابی، میلاد محمدی(محسن کریمی) و ارسلان مطهری

ترکیب‌ژاپن: ماساتوشی کوشیبیکی، اندو واتارو (اوشیما)، ایوانامی تاکویا، اوئدا نائومیچی، ریکی هاراکاوا، ناکاجیما شویا، یویا کوبو(آسانو)، مورایا سی، ماساشی کامی کاوا، اوناوو ادو،شینیا یاجیما(یوتا)

در این دیدار شاگردان‌خاکپور در حالی مقابل شاگردان‌تگوراموری قرار گرفتند که نیمه‌نخست شاهد برتری نسبی ایران بودیم ولی مهاجمان ما قدر موقعیت‌های بدست آمده را ندانستند تا بازی بدون‌گل در 45 دقیقه نخست به پایان برسد.

نیمه‌دوم هم موقعیت‌های ایران به مراتب بهتر و خطرناک تر از ژاپنی‌ها بود ولی توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد و با اینکه محمدی تیر دروازه ژاپنی‌ها را لرزاند ولی دو تیم بدون گل در 90 دقیقه به کار خود پایان دادند و کار صعود به وقت‌ اضافه بکشد.

دقیقه 96 تویوکاوا موفق شد با ضربه سر تیم ایران را در شوک فرو ببرد و تیمش را پیش بیندازد و کار صعود شاگردان خاکپور را سخت کند.

دقیقه 108 ناکاجیما موفق شد برای دومین بار دروازه ایران را باز کند تا عملا رویاهای خاکپور و تیمش را بر باد بدهد.

دقیقه 110 ناکاجیما بار دیگر شوت‌زنی کرد و از پشت محوطه‌جریمه با شوتی مهار نشدنی دروازه ایران را باز کرد تا نتیجه را 3 بر صفر کند.

در نهایت این دیدار با نتیجه 3 بر صفر به سود سامورایی‌ها به پایان رسید تا ایران با حذف از ادامه رقابت‌های انتخابی با المپیک ریو هم وداع کند و حسرت‌های فوتبالی ما همچنان ادامه داشته باشد.

محمد دانشگر، شاهین ثاقبی، نقی‌زاده و چشمی از ایران و اندو از ژاپن از داور این دیدار کارت‌زرد دریافت کردند.

همچنین ناکاجیما که دقایق دو گل برای ژاپن به ثمر رساند به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

برنامه ادامه بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی به این شرح است:

جمعه 2 بهمن

2- قطر - کره‌شمالی، ساعت 20

شنبه 3 بهمن

3- کره‌جنوبی-اردن، ساعت 17

4- امارات - عراق، ساعت 20

مرحله نیمه‌نهایی

برنده دیدارهای 1 و 4

برنده دیدارهای 2 و 3

کد خبر : ۳۴۰۳۵۵