خبرگزاری کار ایران

فوتبال مقدماتی المپیک ریو-قطر؛

ایران 3- چین 2؛ صعود ایران به مرحله حذفی/ خاکپور به سامورایی‌ها رسید

امید ایران با برتری 3 بر 2 مقابل چین از گروه خود صعود کرد تا حریف ژاپن در مرحله‌حذفی شود.

به گزارش ایلنا، در دور سوم مرحله مقدماتی انتخابی المپیک 2016 تیم ملی فوتبال امید ایران از ساعت 20 در ورزشگاه جاسم‌بن‌حمد دوحه مقابل چین به میدان رفت که این دیدار 3 بر 2 به سود ملی‌پوشان امید ایران به پایان رسید تا شاگردان خاکپور حریف ژاپن در مرحله حذفی شوند.

ترکیب ایران: محمدرضا اخباری، روزبه چشمی، حسین کنعانی، علی عبدالله‌زاده، رضا علیاری، مهدی ترابی(محسن کریمی)، احسان پهلوان، ماهان رحمانی، شاهین ثاقبی(علی کریمی)، میلاد کمندانی و ارسلان مطهری(مهرداد محمدی)

ترکیب چین: می هائولون، جین یانگ، وانگ تونگ، ژانگ یانینگ (ژین گان)، ژانگ ژیاوبن، وانگ کومینگ، فنگ گانگ، ژائو یوهائو (لیائو لیشنگ)، چانگ فیا، لیو بین بین (ژائه پنگفی) و ژانگ یینهو

در این دیدار که قضاوت آن بر عهده ایلگیز تانتاشف از ازبکستان است شاگردان خاکپور دقیقه 38 روی اشتباه دفاع و دروازه‌بان چینی‌ها توسط امیرارسلان مطهری به گل رسیدند.

هنوز بازیکنان ایران از حال و هوای شادی پس از گل بیرون نیامده بودند که چینی‌ها موفق شدند دقیقه 39 گل مساوی را وارد دروازه ایران کنند. چانگ فی موفق شد با حرکتی انفرادی پس از پشت سر گذاشتن مدافعان ایران با ضربه‌ای دیدنی دروازه اخباری را باز کند.

دقیقه 40 ایران خیلی زود جبران مافات کرد و به گل دوم رسید تا بار دیگر امیدهای ما برای صعود زنده شود. احسان پهلوان زننده گل امیدها بود تا 2 بر یک مقابل چین پیش بیفتیم و نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید.

نیمه دوم شاهد سومین گل شاگردان خاکپور بودیم که مهدی ترابی با سوپرگلی دیدنی شادی را به نیمکت امیدها آورد. شماره 17 ایران از روی ضربه ایستگاهی در دقیقه 47 موفق شد دروازه چین را برای سومین بار باز کند.

دقیقه 70 لی شنگ از روی نقطه پنالتی موفق شد دومین گل را هم برای چینی‌ها به ثمر برساند تا فاصله را به یک گل کاهش دهد.

این دیدار در نهایت با برتری 3 بر 2 ایران به پایان رسید. البته شاگردان فو بو دو بازی نخست خود را واگذار کرده بودند و شانسی برای صعود نداشتند.

در دیگر دیدار این گروه قطر میزبان رقابت‌ها به مصاف سوریه رفت که 4 بر 2 به پیروزی رسید تا با 9 امتیاز به عنوان تیم نخست به دور بعد صعود کند. ایران هم با کسب دومین پیروزی 6 امتیازی شد و باید جمعه از ساعت 15 در مرحله حذفی به مصاف ژاپن برود.

کد خبر : ۳۳۹۴۰۸