خبرگزاری کار ایران

فلسفه بازی بارسلونا به من نزدیک‌تر است

برانکو: فردا دروازه‌بان پرسپولیس مشخص می‌شود/هنوز معتقدم می‌توانیم قهرمان شویم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه راز خوب ماندنش ورزش کردن و کار با جوانان است، گفت: گزینه کار در تیم ملی برای من هنوز باز است.

به گزارش ایلنا، بخشی از گفت‌وگوی تفصیلی برانکو ایوانکوویچ با رادیو ورزش را در ادامه بخوانید:‌

- راز خوب ماندن من ورزش، ورزش و عشق به کارم است.

- خوشبختیم کاری را انجام می‌دهیم که به آن علاقه داریم. کاری که خستگی ندارد. درست است استرس دارد ولی استرس آن مثبت است .

- کار کردن در ورزش و کار کردن با جوان ها زیباست. زندگی هماهنگ با جوانی است بخصوص اگر جوان‌ها انگیزه کار کردن داشته باشند.

- معمولا ورزشکاران اهل کار و پیشرفت هستند. فکر می‌کنم کار در ورزش یکی از زیباترین کارهاست. فقط خبرنگاران را اذیت می‌کند.

- وقتی امارات بودم پیشنهادی داشتم که سرمربی تیم‌ملی کرواسی شوم ولی شوق من کار روزانه با جوان‌ها بود که در باشگاه میسر بود.

- دلیل اینکه پذیرفتم به پرسپولیس بیایم همین بود که در یک تیم بزرگ کار کنم که هوادارانی عالی دارد. این هواداران به من شوق می‌دهند با لذت زیاد کار کنم.

- گزینه کار در تیم‌ملی هنوز باز است و آن هم ارزش خاص خود را دارد. برای من مهم بود که در باشگاه روش کار خود را جا انداخته‌ام و همین‌طور روش کار در تیم‌ملی را. تجربه زیادی در تیم ملی دارم. 7 سال مربی تیم ملی کرواسی بودم و 5 سال مرببی تیم ملی ایران و بزرگترین رویدادهای جهانی را تجربه کرده‌ام که به این سوابق درخشانم افتخار می‌کنم .

- فوتبال در ایران با روند جهانی رشد می‌کند و انرژی بیشتری گذاشته می‌شود. کارهای تهاجمی و فیزیکی بیشتر شده است. شاید یک مقدار کمبود سوپرستاره‌ها که قبلا در زمان حضورم در تیم‌ملی بودند، احساس می‌شود ولی یک نسل جوان فوتبال ظهور می‌کند که چشم‌انداز روشنی دارند و فقط باید زیاد کار کنند.

- از تماشای بازی‌های تیم ملی والیبال ایران واقعا لذت می‌برم . والیبال ایران توانایی زیادی دارد.

- دروازه‌بان پرسپولیس ۲۴ ساعت دیگر مشخص می‌شود. ۱۵ دروازه‌بان را آنالیز کرده‌ایم. فکر می‌کنم در مسیر خوبی قرار گرفته‌ایم و فردا عملا تصمیم نهایی را می‌گیریم. مایل نیستم از گزینه‌ها اسم ببرم.

- نمی‌توانیم جای خالی هادی نوروزی را جبران کنیم. اگر بخواهیم کسی را جای هادی بیاوریم فقط به این خاطر است که یک نفر را آورده باشیم که حاضر نیستم این کار را بکنم.

- - از دست دادن هادی نوروزی روی انگیزه بچه‌ها اثر گذاشت و بچه‌ها شوق زیادی از خود نشان دادند و بازی به بازی بهتر شدند. همبازی‌های هادی با شوق و انگیزه مضاعف خود را بالا کشیدند تا فقدان او را جبران کنیم.

- نمی‌خواهم درباره مشکلاتی داوری صحبت کنم ولی به رغم مشکلات خوب بازی می‌کردیم و از تمام حریفان بهتر بودیم ولی ساده می‌باختیم.

* هنوز معتقدم پرسپولیس می‌تواند قهرمان شود. این را به عنوان وظیفه به بازیکنان محول کرده‌ام که قهرمان شوند. ما هم حق خوش‌بینی داریم.

- تفاوت زیادی با صدر جدول نداریم و برای قهرمانی رقابت بسیار فشرده‌ای خواهد بود چون تیم‌های عالی زیادی در لیگ هستند. تراکتورسازی، نفت، صبای قم و گسترش هم می‌توانند ما را غافلگیر کنند.

- اگر نمی‌توانیم بازیکنی بیاوریم که نمی‌تواند تیم را تقویت کند، این کار را نکنیم. این نیست که به هر طریقی شده یک بازیکن بیاوریم. بازیکنی می‌خواهیم که اگر آوردیم بلافاصله جزو 11 بازیکن اصلی شود. اگر تشخیص دهیم بازیکن جوانی به درد پرسپولیس بخورد، می‌آوریم.

- هوادار فلسفه بارسلونا هستم ولی تیمی که از قبل هوادارش بودم، رئال‌مادرید بود چون بازیکنان کروات زیادی در آن تیم بازی می‌کردند. الان 2 بازیکن خودم در رئال هستند و یک بازیکنم در بارسا. 50 به 50 طرفدار دو تیم هستم اما فلسفه بازی بارسا به من نزدیک‌تر است.

- افتخار می‌کنم با ایویچ و بلاژویچ دو مربی بزرگ فوتبال کرواسی کار کرده‌ام. ایویچ مدیر باشگاه بود و بلاژ سرمربی و من هم مربی. همکاری خوبی با آنها داشتم و تجارب خوبی کسب کردم.

کد خبر : ۳۳۹۰۸۳