خبرگزاری کار ایران

هفته هفدهم لیگ برتر؛ پرسپولیس-استقلال‌خوزستان

عبور از غبار

در یکی از حساس‌ترین بازی های هفته هفدهم لیگ برتر کشور، فردا (پنجشنبه) دو تیم پرسپولیس تهران و استقلال خوزستان در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

پرسپولیس- استقلال خوزستان- ورزشگاه آزادی تهران- ساعت 16:30

احمد صالحی- رسول فروغی- آرمان اسعدی- مهدی سیدعلی    ناظر داوری: مسعود مرادی

 

پرسپولیس-استقلال خوزستان

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، سرخپوشان تهرانی بعد از اینکه دو امتیاز حساس را در مشهد و مقابل پدیده از دست دادند، حالا برای عقب نماندن از قافله قهرمانی لیگ، باید تیمی را قربانی کنند که خودش در این فصل بزرگترین غول کش لیگ بوده است و با نتایجی که تاکنون کسب کرده است، بزرگترین شگفتی چند سال اخیر فوتبال ایران را رقم زده.

استقلال خوزستان تحت هدایت عبدالله ویسی به تیمی تبدیل شده است که نه تنها دیگر کاندید سقوط به دسته پایین تر نیست، بلکه با تداوم روند رو به رشد و مثبت خود، مدتهاست که در صدر جدول قرار دارد و تیمهای بزرگ لیگ را در تغقیب خود می‌بیند.

با توجه به حضور دو مربی شجاع و علاقه مند به بازی هجومی بر روی نیمکت دو تیم، بازی سرخابی های تهران و اهواز در هفته هفدهم را می توانیم یکی از جذابترین بازی های فصل قلمداد کرد، دیداری که می تواند حتی در هوای سیاه و آلوده تهران، تماشاگران را به ورزشگاه بکشاند و همه را از دیدن یک بازی مهیج سیراب کند.

یکی از نکات ویژه این دیدار بدون شک تقابل مهدی طارمی و حسن بیت سعید، دو گلزن برتر لیگ تا اینجای فصل خواهد بود، دو مهاجمی که با گلهای حساسی که به ثمر رسانده اند، نقش بسیار پررنگی در موفقیت تیم های خود تا اینجای فصل داشته اند. حضور بیت سعید و طارمی در دو سمت میدان، قطعاً روز سختی را برای مدافعان دو تیم خواهد ساخت، مخصوصاً برای مدافعین پرسپولیس که در این فصل در شرایط سخت و تحت فشار بسیار شکننده و پر اشتباه ظاهر شده اند.

البته دردسرهای پرسپولیس تنها به حضور مهاجم خطرناک استقلال خوزستان در زمین ختم نمی شود و نبود سوشا مکانی در درون دروازه نیز یکی دیگر از معضلات پیش روی برانکو برای بازی فردا خواهد بود. سوشا که در بازی برابر پدیده از زمین اخراج شد، در بازی فردا غایب خواهد بود تا شانس حضور در دروازه پرسپولیس مجدداً به ایمان صادقی برسد که در نامطمئن بودن چیزی کم از رقیب شماره یک خود ندارد و حالا با توجه به همین مسئله باید گفت که بدون تردید هواداران پرسپولیس فردا روز پراسترسی را تجربه خواهند کرد.

در طرف دیگر، خط حمله پرسپولیس که با گلزنی در تمام دیدارهای این فصل، سرخپوشان را رکورددار گلزنی در این فصل کرده است، در برابر مدافعان و سنگربان استقلال خوزستان روز آسانی نخواهد داشت. آبی پوشان خوزستانی تا اینجای فصل تنها 5 بار دروازه خود را باز شده دیده اند و از این حیث بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارند. عبدالله ویسی جدا از داشتن یک خط دفاعی هماهنگ و مطمئن، برعکس رقیب فردای خود دروازه بانی را درون دروازه تیمش دارد که یکی از ارکان موفقیت این تیم تا اینجای فصل بوده است.

فرناندو ده خسوس برزیلی که بی تردید یکی از بهترین گلرهای لیگ تاکنون بوده است، جدا از رفلکس بسیار خوبی که دارد، با مدیریت کردن خط دفاعی تیمش از عقب، به خوبی توانسته است نقشی محوری در استقلال خوزستان ایفا کند و با وجود چنین سنگربانی قطعاً مهاجمین پرسپولیس که در شرایط عادی عادت به گل نزدن دارند، روز بسیار سختی را در مقابله با این گلر 31 ساله خواهند داشت.

کد خبر : ۳۳۴۰۱۹