خبرگزاری کار ایران

وزنه برداری قهرمانی جهان- آمریکا؛

جایگاه نهمی وزنه برداری ایران تا پایان روز ششم/رستمی تنها مدال آور ایران

asdasd
کد خبر : ۳۲۵۳۹۵

تیم ملی وزنه برداری ایران در پایان روز ششم مسابقات جهانی وزنه برداری در آمریکا، با کسب دو مدال نقره و یک برنز در رتبه نهم جدول رده بندی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، هشتاد و یکمین دوره پیکارهای وزنه برداری قهرمانی سال 2015 بزرگسالان جهان و کسب سهمیه المپیک از 29 آبان در سالن جرج بروان شهر هیوستون در ایالت تگزاس آمریکا آغاز شده است.

از آغاز این مسابقات، چهار نماینده ایران شامل مجید عسگری (وزن 62 کیلوگرم)، جابر بهروزی (69 کیلوگرم)، رسول تقیان (77 کیلوگرم) و کیانوش رستمی (85 کیلوگرم) به روی تخته رفتند.

مجید عسکری که با رکوردهای 122 کیلوگرم یک ضرب و 152 کیلوگرم دو ضرب و مجموع 274 کیلوگرم در رده شانزدهم گروه B قرار گرفته بود با پایان یافتن رقابت های گروه A در رده 27 جهان ایستاد.

جابر بهروزی نمانیده وزن 69 کیلوگرم کشورمان نیز دوم آذر ماه روی تخته رفت. بهروزی هر چند با بلند کردن وزنه 147 کیلوگرم، صدرنشین این وزن شد اما در دو ضرب با از دست دادن هر سه وزنه خود، از گردونه مسابقات حذف شد.

رسول تقیان نماینده وزن 77 کیلوگرم کشورمان نیز وضعیتی مشابه جابر بهروزی داشت. او که در یک ضرب با مهار وزنه 158 کیلوگرمی در رده دهم این وزن قرار گرفته بود، در حرکات دو ضرب هر سه وزنه خود را از دست داد و از چرخه مسابقات حذف شد.

تیم ملی ایران که در 5 روز گذشته از مسابقات جهانی، نتوانسته بود هیچ مدالی را کسب کند، همه امیدهایش به دستان کیانوش رستمی نماینده وزن 85 کیلوگرم بود.

رستمی بامداد امروز (پنجشنبه) به وقت تهران روی تخته رفت. او با مهار وزنه 173 کیلوگرم مدال برنز حرکت یک ضرب را کسب کرد و در دو ضرب نیز با بلند کردن وزنه 214 کیلوگرمی موفق به کسب مدال نقره شد.

رستمی در مجموع یک ضرب و دو ضرب با حد نصاب 387 کیلوگرم مدال نقره گرفت و در نهایت با کسب دو نقره و یک برنز به کار خود پایان داد.

تیم ملی ایران که تا پایان روز پنجم هیچ مدالی کسب نکرده بود، در پایان روز ششم، توسط رستمی دو نقره و یک برنز گرفت و وارد جدول مدال ها شد و در رتبه نهم ایستاد.

تاکنون 13 کشور موفق به کسب مدال در مسابقه های جهانی شده اند.

جدول مدال ها؛

1- چین: 13 طلا، 9 نقره، یک برنز

2- کره شمالی: 4 طلا، 5 نقره، 3 برنز

3- آذربایجان: 3 طلا، 2 نقره، 3 برنز

4- روسیه: 2 طلا، 5 نقره، 3 برنز

5- چین تایپه: 2 طلا، یک نقره، 3 برنز

6- قزاقستان: 2 طلا، یک نقره، یک برنز

7- ترکیه: یک طلا، یک برنز

8- ویتنام: 2 نقره، 2 برنز

9- ایران: 2 نقره، یک برنز

10- فیلیپین: 4 برنز

11- ژاپن: 2 برنز

12- مصر: 2 برنز

13- ارمنستان: یک برنز

مسابقات جهانی وزنه برداری تا هشتم آذر ماه ادامه دارد و علی هاشمی نماینده وزن 94 کیلوگرم کشورمان در ادامه مسابقات به روی تخته خواهد رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز