خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات فوتبال گیلان در گفت‌وگو با ایلنا:

کفاشیان مثل دادکان اهل درگیری نیست/با هیچ کس عقد اخوت نبسته‌ایم

رئیس هیات فوتبال گیلان می‌گوید: کفاشیان اهل تعامل است و با وجود مشکلات اقتصادی و تغییرات دولت توانسته فدراسیون فوتبال را در مسیر مناسبی پیش ببرد.

قربانعلی الماسخاله در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، در مورد انتخابات فدراسیون فوتبال و عملکرد 8 ساله علی کفاشیان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم ارزیابی درستی از دوره ریاست کفاشیان داشته باشیم باید ببینیم چه امکانات و ابزارهایی در اختیار او قرار گرفته و به همان اندازه از او انتظار داشته باشیم .

وی اضافه کرد: با وجود مشکلات و تنگناهای بودجه ای و مشکلات اقتصادی که کشور در آن قرار دارد و البته تعاملی که او با دولت های مختلف داشته باید گفت کفاشیان عملکرد نسبتا خوبی داشته و انصافا کار کردن در این جایگاه بسیار دشوار و فرسایشی است.

الماسخاله تصریح کرد: کفاشیان در جایگاه ریاست فدراسیون با انواع انتقادها، تهمت ها و فشارهای سیاسی، قرار دارد و باید همه را هم راضی نگه دارد و با این همه فشار طبیعی است که او بخواهد با خنده و طنز از کنار برخی مسائل عبور کند.

رئیس هیات فوتبال گیلان با تاکید بر اینکه هر مدیری برای موفقیت نیاز به ابزار و امکانات لازم دارد، یادآور شد: فدراسیون فوتبال با داشتن 17 تیم ملی در مقاطع مختلف نیاز به منابع مالی و امکانات ویژه ای دارد که تاکنون کفاشیان با وجود تمامی محدودیت ها در تامین بخشی از این امکانات موفق بوده و اجازه نداده تا کارها روی زمین بماند و به اعتقاد من کفاشیان تاکنون فراتر از آنچه در توانش بوده و از حیثیت و اعتبار خودش برای حفظ فوتبال هزینه کرده است.

وی درباره این گفته کفاشیان که برای اداره فوتبال بهتر از خودم سراغ ندارم گفت: تاکنون که کسی رسما وارد صحنه انتخابات نشده که بتوان کفاشیان را با او مقایسه کرد و دید آیا بهتر از کفاشیان هم وجود دارد یا نه. اما کفاشیان ویژگی های منحصر به فردی نظیر صداقت، کاری بودن و مشورت در تصمیمات را داشته که او را از سایر مدیران متمایز می کند.

الماسخاله تاکید کرد: کفاشیان مثل دادکان اهل درگیری نیست و دیدید که در اختلافات اخیر با وزیر ورزش سعی کرد با تعامل این مشکل را حل کند در حالی که اگر دادکان بود شاید مقابل وزیر ورزش می ایستاد و به حرف و خواسته او اعتنایی نمی کرد و همان مشکلاتی که بین دادکان و علی آبادی بوجود آمد دوباره تکرار می شد.

رئیس هیات فوتبال گیلان در مورد حضور دادکان در صحنه انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: دادکان آرامش کفاشیان را ندارد و بارها در موضع گیری های خود نشان داده این پتانسیل را دارد تا به یکباره همه چیز را بهم بریزد. در حالی که کفاشیان اهل تعامل و همفکری است و به نظر من بهترین ترکیب برای اداره فدراسیون فوتبال تلفیقی از دادکان و کفاشیان است و چه اشکالی دارد تا این دو در کنار هم و با تجربیاتی که سال ها از حضور در فوتبال دارند فوتبال را مدیریت کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که در صورت حمایت وزارت ورزش از گزینه ای خاص برای حضور در انتخابات فوتبال چه واکنشی خواهد داشت، گفت: ما به هیچ کس عقد اخوت نبسته ایم و هرگز کلیشه ای تصمیم نمی گیریم. رای تمام هیات ها مستقل است چرا که اعتقاد دارم اگر مستقل نباشیم به مملکت خیانت کردیم. ما باید خودمان به این نتیجه برسیم که گزینه مناسب کدام است و هرگز در این زمینه دستوری عمل نخواهیم کرد.

کد خبر : ۳۲۱۹۷۹