خبرگزاری کار ایران

از روز اول لیگ تحت فشار بودم؛

فرکی: دست های پشت پرده باعث جدایی ام از سپاهان شد/برای نویدکیا ذهنیت درست کردند

asdasd
کد خبر : ۳۱۹۶۲۸

سرمربی مستعفی تیم سپاهان وجود دست های پشت پرده را عامل جدایی اش از این تیم عنوان کرد که از شروع لیگ او را تحت فشار گذاشته بودند. او از توهین و تهدیدها نسبت به خودش پرده برداشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین فرکی که هفته گذشته از هدایت تیم فوتبال سپاهان کناره گیری کرده بود امروز به برخی دلایل کناره گیری اش اشاره کرد.

وی در ابتدا گفت: خوشحالم که سپاهان بازی مقابل راه آهن را برد و در جام حذفی مدعی شد. صحبت هایی که می کنم قصد بی احترامی به هیچ شخص و جایگاهی را ندارم اما این حرف ها را می زنم تا به فوتبال کمک شود.

سرمربی پیشین تیم فوتبال سپاهان خاطر نشان کرد: اصلا روی صحبت‌هایم با مردم خوب کشورم نیست. در هر استانی و هر شهری مردم محبت دارند اما همیشه حساب تعدادی از افراد را جدا کردم که مشکل ما با همین افراد است. خیلی مسائل در فکرم هست که بتوانم مطرحش کنم. صحبت‌های من جهت پیام و توصیه دارد به مدیران و اهالی فوتبال که متاسفانه گاهی تفکرات شان تغییر می کند.

وی افزود: ما یک ظاهر داریم و یک باطن. برخی ها ظاهر را حفظ می کنند و برخی باطن را. اعتقاد دارم باید این دو را یکی کرد. چرا که گاهی اوقات دست آدم ها رو می شود به خاطر تناقض در ظاهر و باطن. ما باید الگو باشیم و طوری رفتار کنیم که مردم و علاقمندان به فوتبال از این الگو شدن استفاده کنند. امروز نباید یک حرف را بزنیم که باید دیروز می زدیم.

حسین فرکی ادامه داد: از چند روز قبل با خودم کلنجار رفتم که آیا باید دلایلی که باعث برکناری ام شد را بر زبان بیاورم یا نه. مسائل زیادی در کناره گیری من دخیل بود که شاید بیان کردنش به نفع فوتبال باشد.

حسین فرکی با تاکید بر اینکه دست های پشت پرده باعث کناره گیری اش از سپاهان شد گفت: در این مدت پیام هایی هم به من داده شده بود. همین پیام ها باعث شد که من از سپاهان جدا شوم. این پیام ها توهین آمیز و حاوی بی احترامی ها بود. اگر یکی از آنها را منتشر کنم خواهید دید که چه وضعیتی داشته ام. من هر جا رفته ام سعی کرده ام علاوه بر فوتبال به بازیکنانم درس زندگی هم بدهم.

وی افزود: چطور می شود که تیمی که فصل قبل قهرمان شده و این فصل هم جزو تیم های بالانشین است از همان هفته های ابتدایی سرمربی اش را تحت فشار بگذارند تا کنار برود. متاسفانه دست های پشت پرده باعث شد از سپاهان کناره گیری کنم.

حسین فرکی در ادامه صحبت هایش خاطرنشان کرد: دیروز هم در ورزشگاه دوباره به من حیا کن رها کن گفتند. نمی خواهم اسم بیاورم اما دوستان حمایت کردند. حرف من این است که دست شما درد نکند که حمایت کردید اما ای کاش این حمایت را روزی انجام می دادید که من مشغول به کار بودم نه اینکه الان. نوشداروی بعد از مرگ سهراب به چه دردی می خورد؟

سرمربی پیشین تیم فوتبال سپاهان که در برنامه ورزش و مردم حضور پیدا کرده بود در ادامه دلخوری هایش از برخوردی که با او صورت گرفته بود بخشی از پیامک هایی که برای او ارسال شده بود را قرائت کرد و گفت: در یکی از پیامک ها مرا به قرآن قسم داده اند که از سپاهان بروم. من هم گفتم چرا باید یک جوان این قسم را بخورد و من بمانم. برای همین تصمیمم را گرفتم.

فرکی به پیامک های دیگری هم اشاره کرد و گفت: چند پیامک بعد از این آمده که قرار شد من در برنامه روز جمعه ورزش و مردم حضور پیدا کنم. در این پیامک ها تهدید شده ام که اگر قرار باشد در این برنامه افشاگری کنی و حرفی بزنی سروکارت با ماست و کاری می کنیم که آبرو برایت نماند.  حتی یکی از این پیامک ها عنوان کرده بلایی که سر کرانچار آوردیم هم سر شما می آوریم.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: فرد دیگری به من پیام داده که آقای فرکی! جمعه که به تلویزیون می روی اگر حرفی از سلطان بزنی و تیم را به حاشیه بکشانی به خداوندی خدا آبرویی برایت نمی‌گذاریم. پیام دیگری گفته سلام حاج حسین! جمعه حرفی از فلانی نزن و تیم را به حاشیه نبر. فرق شما با مربیان خارجی این است که تا برتان می‌دارند می‌خواهید تیم را به حاشیه بکشانید.

حسین فرکی با بیان اینکه در یکی از تمرینات یکی از همین افراد آمد و با مدیر تیم درگیر شد خاطرنشان کرد: در این شرایط که هر روز شاهد درگیری های در تیم بودیم و آرامش نداشتیم چطور باید کار می کردیم؟

فرکی در مورد مبلغ قراردادش و آیا اینکه دو میلیارد گرفته است گفت: اصلا این رقم ها واقعیت ندارد. ما توافقی که با هم انجام دادیم در جلسه چهار نفره اما روز بعدش اخبار جلسه می رسد به کاپیتان تیم و بعد پخش می شود بین هواداران و بارها تکرار می شود. درحالی که اصلا این موضوع صحت ندارد. اصلا بنا نداشتم این فصل بروم سپاهان اما متاسفانه قبول نکردند. دو شرط داشتم یکی اینکه معوقه پول بازیکنان را به آنها بدهند مال سال قبل را. دوم اینکه تیمی که من می خواهم را برای من ببندند اما در عمل تیمی که من می خواستم بسته نشد. چهار بازیکن اصلی که من می خواستم را در اختیار نداشتم.

وی افزود: متاسفانه وقتی رفتم و در عمل انجام شده قرار گرفتیم دست و بالم بسته شد. مجبور شدم رو بیاورم به جوان ها. الان کسی نمی گوید که شما چطور به این جوانان بها دادید. در اولین باخت به من حیا کن رها کن. تیم بعد از 14 هفته می بازد اما شروع می کنند.

سرمربی پیشین تیم فوتبال سپاهان مجددا به بحث مبلغ قراردادش اشاره کرد و گفت: براساس توافقی که با مسئولان سپاهان انجام شده بود اگر تیم ما قهرمان لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا می شد مبلغ قرارداد من به دو میلیارد تومان نزدیک می شد اما هنوز اتفاقی نیفتاده و هیچکدام از این موارد عملی نشده است این موضوع را به گوش کاپیتان تیم می رسانند. آنهم درست یک روز پس از جلسه چهار نفره ای که ما داشتیم.

وی افزود: به مبلغ قرارداد من توجه می شود اما به بازیکنی که یک میلیارد و پانصد میلیون تومان می گیرد و چند بازی مصدوم است و در سایر دیدارها هم عملکرد خوبی ندارد کاری ندارند. اینها می خواهند هواداران سپاهان را فریب بدهند و ذهنیت آنها را خراب کنند.

حسین فرکی در مورد اینکه ناراحت است که از سپاهان جدا شده است خاطرنشان کرد: اصلا ناراحت نیستم. خوشحالم که این تصمیم را گرفتم و از سپاهان رفتم. چیزهایی هست که آدم را آزار می دهد. چرا باید محرم نویدکیا از وضعیت قرارداد من خبر داشته باشد که برود برای خودش ذهنیت درست کند و این اتفاقات پیش بیاید؟

فرکی ادامه داد: من هفت سال مربی تیم ملی بودم و ماهی 200 هزار تومان حقوق می گرفتم اما عشق این بودم که شاگردانی دارم که می توانند برای فوتبال کشور مفید باشند. همیشه سعی کرده ام در کنار فوتبال به ارزش های انسانی هم توجه کنم اما متاسفانه در سپاهان عوامل دیگری دخیل هستند که اجازه این کارها را نمی دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز