خبرگزاری کار ایران

مجید کیهانی در نشست خبری:

فدراسیون دوومیدانی در دوره گذار قرار دارد/حمایت ویژه از المپیکی‌ها

asdasd
کد خبر : ۳۱۸۵۵۴

رئیس فدراسیون دوومیدانی با بیان اینکه این فدراسیون در دوره گذار قرار دارد، گفت: تغییرات مورد نظر الزاما به معنای حذف نفرات نیست؛ بلکه باید هر کس در جای خودش قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی، احسان حدادی نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن و کیم بوخونسف مربی اختصاصی حدادی صبح امروز در سالن اجتماعات آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در ابتدای این نشست کیهانی با بیان اینکه برنامه‌های خاصی را برای دوندگان المپیکی در نظر دارد، اظهار داشت: لیلا رجبی یکی از ورزشکاران خوب ما و از المپیکی های دو و میدانی است که قطعا توجه به ایشان و ایجاد شرایط مناسب برای موفقیت وی در المپیک از جمله وظایف فدراسیون‌خواهد بود. اما در فدراسیونی که مدیریتش با بنده است آنالیز ورزشکاران و تدوین مسابقات پیش رو نسبت به سایر موارد اولویت دارد.

وی افزود: البته این صرفا مختص به خانم رجبی نیست. فدراسیون یک سری قوانین و ضوابط دارد که همه باید آن را بپذیرند. این طور نیست که فدراسیون حق اظهار نظر ندارد.

رئیس فدراسیون دوومیدانی ادامه داد: خانم رجبی مدتی است با همسر خود تمرین می‌کند که البته با توجه به اینکه همسر ایشان دونده دوهای سرعت است، نمی‌تواند برای خانم رجبی که یک پرتاب‌گر است مربی مناسبی باشد از این رو اگر لازم باشد یک مربی خوب خارجی برای خانم رجبی استخدام خواهیم کرد.

وی در مورد حسن تفتیان دونده دوی 100 متر که موفق به کسب سهمیه المپیک ریو شده است، یادآور شد: مرحله نخست تمرینات وی آغاز شده و برنامه‌های وی نیز مشخص شده است.

کیهانی در مورد رضا قاسمی دونده سرعتی تیم ملی نیز گفت: این دونده خوب کشورمان نیز که موفق به کسب سهمیه المپیک شده اواخر هفته جاری اردوی دو ماهه ‌ای را در جزیره کیش برپاخواهد کرد. در مجموع فدراسیون به دنبال این است که شرایطی را فراهم کند که ورزشکاران ملی پوش به ویژه المپیکی ها نتیجه مطلوب را بدست آورند.

رئیس فدراسیون دو و میدانی در ادامه درباره تغییرات در چارت مدیریتی فدراسیون گفت: ما اعضای جدید کادر فدراسیون را به وزارت ورزش اعلام کرده‌ایم و قرار است تا هفته آینده نتیجه را به ما اعلام کنند با این حال عجله‌ای برای تغییر در فدراسیون نداریم.

وی ادامه داد: فدراسیون دوره انتقال و گذار را طی می‌کند و باید کمی صبر کرد تا شرایط مطلوب برای فدراسیون و رشته دو و میدانی حاصل شود.

حدادی: آمدن بوخونسوف به من امید و انگیزه دوباره داد
احسان حدادی نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک 2012 لندن نیز اظهار داشت: باید از فدراسیون تشکر کنم که زمینه همکاری بوخونسف را فراهم کرد. من در این چند سال با مربیان زیادی کار کردم اما دیدم که هیچ کس نمی‌تواند به من کمک کند.

وی افزود: من برای اینکه بوخونسف مجدد مربی‌ام شود ده مرتبه به مسکو رفتم و حتی در منزل ایشان با وی ملاقات کردم اما او راضی نمی‌شد تا اینکه بالاخره فدراسیون مقدمات حضور وی در ایران را فراهم کرد.

نائب قهرمان پرتاب دیسک المپیک در ادامه یادآور شد: الان 4 روز است که خیلی خوشحالم و با امیدو انگیزه از خواب برمی‌خیزم چون برای تمرین انگیزه دارم در حالی که درچند سال گذشته رغبت و انگیزه‌ای برای تمرین کردن نداشتم چون می‌دیدم مربیان دیگر هیچ چیزی نمی‌توانند به من یاد بدهند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در پرتاب دیسک دنیا دارو جای تکنیک را گرفته اظهار داشت: پرتاب دیسک تنها رشته‌ای است که اگر یک ورزشکار موفق به کسب سهمیه المپیک شود به احتمال زیاد در رقابت‌های المپیک نیز مدال خواهد گرفت. مطمئنا من با دو الی سه ماه تمرین در کنار بوخونسف به آمادگی لازم می‌رسم به همین دلیل برای کسب سهمیه المپیک 2016 ریو تمرکز خاصی نکرده‌ام.

بوخونسوف:حسرت طلای المپیک لندن در دل مان باقی مانده
مربی احسان حدادی گفت: در المپیک لندن فاصله کمی تا مدال طلا داشتیم و حسرت از دست رفتن آن در دل مان باقی مانده است.

کیم بوخنسوف که به عنوان مربی جدید احسان حدادی فعالیت خواهد کرد، گفت: من در 3 دوره المپیک به عنوان ورزشکار و در 8 دوره به عنوان مربی حضور داشته و در 6 المپیک نیز به مدال دست یافته ام.

وی ادامه داد: بعد از این که احسان حدادی در المپیک لندن به مدال نقره دست یافت، تصور کردم کارم را برای ورزش ایران انجام داده ام و دیگر باید به مرخصی بروم اما شرایط این گونه پیش رفت که پس از سه سال دوباره به ایران بیایم.

مربی 83 ساله حدادی گفت: حضور دوباره در ایران برای من بسیار سخت بود زیرا باید مسئولیت بزرگی را برعهده می گرفتم. حدادی سه سال بدون مربی کار کرده و اعتماد به نفس و تکنیک خود را از دست داده و کار سختی است که دوباره تکنیک ها را به او یاد دهم.

وی خاطرنشان کرد: به موفقیت حدادی امید زیادی دارم و در فاصله 10 ماه مانده تا بازی‌های المپیک، کارهای زیادی باید انجام دهیم.حدادی 10 رقیب برای رسیدن به موفقیت دارد که همه آنها را پیش از این شکست داده است بنابراین می‌تواند باز هم این کار را انجام دهد.

بوخنسوف گفت: حدادی برای رسیدن به موفقیت باید ماهی 1000 پرتاب در تمریناتش انجام دهد.

وی گفت: من و حدادی در المپیک لندن بسیار ناراحت و ناراضی بودیم زیرا فقط 9 سانتی متر تا مدال طلا فاصله داشتیم و از دست رفتن این مدال در قلب ما باقی مانده است. می خواهیم تلاش کنیم تا این 9 سانتی متر را جبران کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط بحرانی حدادی احساس وظیفه کردم که به ایران بیایم و در کنار او باشم. حدادی یک فرد ساده نیست و اخلاق به خصوصی دارد. باتوجه به تجربه ای که از چند سال کار کردن با او دارم، امیدوارم این بار دچار مشکل نشویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز