خبرگزاری کار ایران

منتظر تصمیم وزیر ورزش هستم؛

رستمیان: فدراسیون ورزش های رزمی بر کار ما نظارت کند نه دخالت/ نامه تعلیق انجمن جوجیتسو را دریافت کرده ایم

asdasd
کد خبر : ۳۱۷۵۴۱

رئیس انجمن جوجیتسوی j.j.i.f ایران گفت: با توجه به تصمیمات غیرکارشناسی که برای انجمن گرفته اند، حکم تعلیق انجمن کشورمان به دست ما رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کش و قوس های فراوان ماه های اخیر میان فدراسیون ورزش های رزمی و انجمن جوجیتسو j.j.i.f   در روزهای گذشته به اوج خود رسید که این مسائل در یک برنامه تلویزیونی به شکلی حاد خود را نشان داد. در همین حال، صحبت از برکناری " محمد حسن رستمیان " رئیس انجمن جوجیتسوی کشورمان بر سر زبان ها افتاده که البته تصمیمی عجیب و سئوال برانگیز از سوی مسئولان فدراسیون ورزش های رزمی محسوب می شود و اتفاقات اخیر را وارد فاز جدیدی خواهد کرد.

رستمیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا به مسائل و مشکلات ماه های گذشته میان انجمن جوجیتسوی j.j.i.f  و فدراسیون ورزش های رزمی اشاره کرد و اظهار داشت: در نشستی که مدت ها پیش با فدراسیون و نماینده وزارت ورزش داشتیم، مقرر شد انجمن هایی که در بازی های آسیایی و سایر رویدادهای بین المللی معتبر حضور دارند، به صورت مستقل فعالیت کنند که ما نیز بر این اساس، این خبر را به اطلاع فدراسیون جهانی رساندیم و آنها هم از این اتفاق استقبال کردند.

وی با بیان این که برای انجمن جوجیتسو چندان تفاوتی نمی کند زیر نظر فدراسیون ورزش های رزمی فعالیت کند یا فدراسیون انجمن های ورزشی، افزود: ساختار انجمن جوجیتسوی j.j.i.f  به مانند یک فدراسیون کوچک است که به صورت مستقل کار می کند. ما بخش ها و کمیته های مختلفی داریم که مورد تایید و رسمیت فدراسیون جهانی هستند.

رئیس انجمن جوجیتسوی کشورمان ادامه داد: زمانی که زیر نظر فدراسیون انجمن های ورزشی فعالیت می کردیم، در مسابقات غرب آسیا در لبنان، قهرمان شدیم و روند موفقیت های خود را ادامه دادیم. پس، برای ما چندان تفاوتی نمی کند در کدام فدراسیون به کارمان ادامه دهیم.

رستمیان یادآور شد: ما در هیات رئیسه فدراسیون آسیا نیز صاحب کرسی هستیم و به فدراسیون جهانی هم مشاوره می دهیم. این دستاوردها بعد از لطف خدا به خاطر مدال های ارزشمند قهرمانان و همچنین تلاش و همدلی مجموعه جوجیتسوی j.j.i.f  ایران به دست آمده است.

رئیس سابق هیات جودوی استان تهران به بازگشت انجمن جوجیتسو به فدراسیون ورزش های رزمی اشاره کرد و گفت: با دستور وزیر محترم ورزش و جوانان، به فدراسیون ورزش های رزمی بازگشتیم. اما متاسفانه با یک سری مسائل روبرو شدیم، مثلا بدون هماهنگی با بنده مصاحبه ای از قول من بر روی سایت فدراسیون قرار دادند مبنی بر این که بنده از بازگشت به فدراسیون ورزش های رزمی ابراز خرسندی کرده ام و بر این اساس، همه گونه همکاری با فدراسیون خواهیم داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: صحبت ما همکاری با فدراسیون نیست، بلکه دروغ و برداشت های اشتباه و البته اغراضی است که برخی ها از آن نشست به نفع خود بهره برداری کردند.

رستمیان افزود: در ادامه جلسات مان با مسئولان فدراسیون ورزش های رزمی، نشستی دیگر با حضور نماینده وزارت ورزش و برای هماهنگی و تعیین ساز و کارهای مسابقات قهرمانی کشور برگزار کردیم. چرا که باید نفرات منتخب را برای اعزام به رقابت های جهانی تایلند گزینش می کردیم. اما در کمال تعجب فدراسیون اعلام کرد که ورزشکاران جوجیتسوی j.j.i.f  می بایست تحت عنوان مسابقات جوجیتسو مسابقه بدهند، در حالی که 2 هفته قبل رقابت های کشوری جوجیتسو در شمال کشور برگزار شده بود.

وی ادامه داد: از ابتدا قرار بود مسابقات قهرمانی کشور تحت عنوان جوجیتسوی j.j.i.f  برگزار شود اما روی سایت فدراسیون خبر برگزاری رقابت هایی غیر از j.j.i.f   را منتشر کردند. به همین دلیل، وقتی قهرمانان و مدال آوران سرشناس تیم ملی متوجه حضور کمیته فنی و شورای داوران غیرمتخصص در این مسابقات شدند، تصمیم گرفتند در این رقابت ها شرکت نکنند.  

رئیس انجمن جوجیتسوی j.j.i.f  ایران در مورد شرکت نکردن قهرمانان و مدال آوران سرشناس تیم ملی جوجیتسوی j.j.i.f  در رقابت های قهرمانی کشور یادآور شد: ما به هیچ کس نگفتیم در مسابقات شرکت نکند. خود بچه ها از حضور در این رقابت ها سرباز زدند و یک بار دیگر وفاداری خود را به انجمن جوجیتسوی j.j.i.f نشان دادند.

رستمیان با اشاره به طرح برخی مسائل واهی از سوی فدراسیون ورزش های رزمی اظهار داشت: دوستان مدعی شده اند که تیم ملی بدون مجوز وزارت ورزش به مسابقات بین المللی، آسیایی و جهانی اعزام شده است. در حالی که تمامی اعزام های ما با مجوز رسمی شورای برون مرزی انجام شده است. ضمن این که اگر این ادعا صحت دارد، پس چرا نام مدال آوران جوجیتسو در لیست پاداش قهرمانان وزارت ورزش قرار گرفته است؟ به نظرم طرح این مسائل توهین به زحمات و افتخار آفرینی های قهرمانان شایسته نظام است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به کشمکش های اخیر میان انجمن جوجیتسوی j.j.i.f  و فدراسیون ورزش های رزمی، آیا احتمال تعلیق انجمن کشورمان از سوی فدراسیون جهانی وجود دارد، گفت: نامه تعلیق انجمن ایران به دست ما رسیده است. چرا که فدراسیون جهانی به ما استقلال داده و ما هم این انتظار را داریم که فدراسیون بر کار انجمن جوجیتسوی j.j.i.f  نظارت کند نه دخالت.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز