خبرگزاری کار ایران

گزارش‌جلسه هیات‌دولت در روزتربیت‌بدنی؛

روحانی: جایگاه المپیکی‌ خود را باید حفظ و ارتقا دهیم/ باید برای ورزش‌بانوان فکری کنیم

asdasd
کد خبر : ۳۱۴۸۱۸

رئیس جمهور گفت: در ورزش رشد، توسعه و تحولات خوبی را می بینم و موفقیت ها، افتخارات و توفیقات خوبی در بعد ورزش در دولت تدبیر و امید داشته ایم.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، به مناسبت روز تربیت بدنی و ورزش ، گودرزی به اتفاق مناف هاشمی، معاون توسعه منابع و پشتیبانی و رستمی، معاون ساماندهی امور جوانان با حضور در جلسه 26 مهرماه هیات دولت، گزارش جامعی از عملکرد وزارتخانه در حوزه‌های، قهرمانی، همگانی، بانوان، پشتیبانی و جوانان ارائه کردند که مورد توجه رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت قرار گرفت.

در این جلسه روحانی از عملکرد وزارت ورزش و افتخارات کسب شده ابراز خشنودی کرد و گفت: در ورزش رشد، توسعه و تحولات خوبی را می‌بینم و موفقیت‌ها، افتخارات و توفیقات خوبی در بعد ورزش در دولت تدبیر و امید داشته‌ایم.

رئیس جمهوری ادامه داد: ورزش برای سلامت، نشاط و بهداشت عمومی جامعه مفید است و برای رسیدن به جامعه‌ای سالم و با نشاط در زندگی اجتماعی و سیاسی ضروری است. ورزش قهرمانی هم به علت رسیدن به دیپلماسی ورزشی و افتخار آفرینی مهم است. برای المپیک 2016 و کسب مدال باید آماده شویم تا جایگاه خودمان را حفظ و ارتقا دهیم.

روحانی با بیان اینکه ورزش برای شادابی جوانان بسیار مفید است، گفت: از آنجا که بانوان مراعات فرهنگ دینی را در میادین بین‌المللی انجام می‌دهند ما نیز باید برای آموزش و ورزش بانوان فکری کنیم زیرا این حوزه از بعد تحولات بین المللی بسیار مهم است و تاثیرات خوبی می تواند اتفاق بیفتد.

وی افزود : ورزش در سلامت و شادابی  جوانان بسیار موثر بوده و تلاش های بسیار خوبی هم در این زمینه  انجام شده است ولی مشکلات جوانان و نیازهای آن ها فراوان است و  اقدامات  مهم و اساسی باید در این زمینه  انجام شود .

 رئیس جمهور تاکید کرد : باید برای حوزه جوانان وقت  بیشتری گذاشته شود  تا مشکلات و نیازهای آنها  رفع شود. دانشگاه ها و آموزش و پرورش  باید این موضوع را جدی بگیرند در حوزه جوانان باید عقب ماندگی های گذشته جبران شود تا شاهد افتخارات بیشتر در حوزه جوانان باشیم .

روحانی همچنین با تاکید بر توسعه ورزش بانوان اظهار داشت : محدودیت هایی که از حیث امکانات و آموزش در این بخش وجود دارد باید به تدریج برطرف شود و حضور بانوان در صحنه های بین المللی با رعایت فرهنگ اسلامی و شئونات دینی بسیار تاثیر گذار است و می تواند بخشی از تبلیغات سوء علیه کشور را خنثی سازد.

بعد از سخنان حسن روحانی، سید مناف هاشمی گزارشی درباره وضعیت پروژه های عمرانی، بودجه ای، ظرفیت های قانونی درآمد زا، خیرین،  وام های بخش خصوصی ، واگذاری پروژه ها و غیره را ارائه کرد و در نهایت معاون اول رئیس جمهور و  محمد باقر نوبخت مطالبی را درباره تخصیص های جاری و عمرانی و حمایت بیشتر برای ورزش کشور به منظور کسب سهمیه بیشتر و حضور مقتدرانه در المپیک ریو ارائه کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز