خبرگزاری کار ایران

مراکز استعدادیابی‌ سراسری می‌شوند؛

گودرزی: مخالفت برخی سیاسیون با من به ورزش لطمه می‌زند/ برخی به تخریب عادت کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۳۱۲۲۹۹

وزیر ورزش و جوانان گفت: مخالفت برخی دوستان سیاسی با من باعث شده ورزش لطمه ببیند. آقایان برای تخریب من ورزش را ذبح نکنند.

به گزارش ایلنا، محمود گودرزی که در مراسم رونمایی از دستاوردهای استعدادیابی فدراسیون ورزشی سخن  می گفت، ضمن بیان این مطلب افزود: با برپایی این نمایشگاه فکر می‌کنم که حق ورزش را ادا کرده‌ایم و توانستیم اصول صحیح و منطقی در ورزش را ترسیم کنیم.

وی افزود: بحث اول من در رابطه با اصحاب رسانه و اصحاب سیاسیون است که شاید آنچه که بیان می‌کنند آن چیزی نباشد که در ذهن آنها سپری می‌شود، اما امروز آنچه که ما می‌گوییم مسئله ای است که در ذهن مرور و بر زبان جاری می‌کنیم.

گودرزی ادامه داد: خیلی‌ها از وزیر ورزش و جوانان سئوال می‌کنند که شما تاکنون در ورزش چه کار اساسی انجام داده‌اید. باید به این افراد بگویم که ‌در بین مقولات اجتماعی – فرهنگی و ورزش که جزوی از آنها است در تصور آنها ورزش ساختمانی است که فکر می‌کنم باید این ساختمان طبقاتش ساخته شود و کارگران این ساختمان از دانشگاه‌ها هستند.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: ورزش به عنوان یک مقوله اجتماعی نامشهود و نامرئی است و اثرات آن در آینده خود را در جامعه نشان می‌دهد.

گودرزی ا‌ضافه‌ کرد‌: اصحاب رسانه و سیاسیون عادت دارند که به جای تقویت و کمک به توسعه ورزش راه تخریب را پیش‌رو می‌گیرند و از ما می پرسند که تا به حال چه اقداماتی انجام داده‌اید؟ با توجه به میراث شومی که از گذشته باقی‌ مانده است باید بگویم که نباید شاهد کار شگفتی در کوتاه مدت بود. ما در حال‌ حاضر چهار هزار و 460 پروژه‌ رها شده در سراسر ایران داریم که برای انجام این پروژه‌ ها نیاز به اعتبارات داریم. باید در این زمینه کار ریشه‌ای و اساسی صورت بگیرد. زیر ساخت‌ها به تنهایی نمی‌توانند ما را در انجام کار استعدادیابی کمک کنند. ما نیاز به تقویت نیروهای انسانی داریم تا بتوانیم در استراتژی که تعریف کرده‌ایم خود را از شرایط نامطلوب به وضعیت مطلوب برسانیم.

وزیر ورزش و جوانان خاطر‌ نشان کرد: شرایط موجود، شرایط مطلوبی نیست، زیرا حرکت ما در گذشته حرکت لحظه‌ای بدون پشتیبانی و سلیقه‌ای بوده است. این حرکت‌ها باید ساماندهی و جهت دار شود. همچنین در حوزه همگانی که پهنه وسیعی از ورزش ایران را در بر گرفته است ما باید بتوانیم استعدادها را از این طریق شناسایی کنیم. ورزش همگانی زمینه سازی برای توسعه ورزش قهرمانی است و به تبع آن هر چقدر در زمینه همگانی فعالیت وسیعی داشته باشیم در بعد قهرمانی نیز عملکرد موفق و رو به رشدی خواهیم داشت.

گودرزی خاطر‌ نشان کرد: زمانی که حوزه ورزش را در دست گرفتم کل بودجه‌ای که به ورزش همگانی اختصاص داده می‌شد صفر بود و ما این صفر را تا 10 درصد افزایش دادیم. حال باید فدراسیون‌ها در این زمینه بتوانند اقدامات وسیعی برای افزایش این بودجه انجام دهند. در‌ رابطه با حوزه قهرمانی نیز ما باید بتوانیم برنامه‌های زیادی داشته باشیم. داشتن برنامه در حوزه قهرمانی و توسعه ورزش قهرمانی می‌تواند سبب رشد ورزش همگانی شود، زیرا الگوها، استعدادها، مهارت‌ها و علاقمندی جوانان به یک رشته ورزشی ابتدا در ورزش قهرمانی پدیدار می‌شود و از این طریق ما می‌توانیم گام‌های موثری را در رشد ورزش قهرمانی برداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز