خبرگزاری کار ایران

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس:

تردیدی در استیضاح وزیر ورزش نداریم/گودرزی پاسخگوی ابهامات نمایندگان باشد

asdasd
کد خبر : ۳۱۱۲۲۰

سخنگوی فراکسیون ورزش با بیان اینکه مجلس تردیدی در استیضاح وزیر ورزش ندارد، تاکید کرد: عملکرد گودرزی به حدی ضعیف بوده که او قطعا از مجلس رای اعتماد نخواهد گرفت.

سید هادی حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب افزود: حدود 50 نماینده مجلس درخواست استیضاح وزیر ورزش را امضا کردند و این طرح به هیات رئیسه ارائه شده و در نوبت رسیدگی قرار دارد. 

حسینی یادآور شد: آنچه مسلم است اکثر اعضای فراکسیون ورزش مصمم هستند استیضاح وزیر ورزش انجام شود چرا که نه تنها عملکرد 2 سال گذشته محمود گودرزی رضایت بخش نبوده بلکه وی نتوانسته به بسیاری از وعده‌های خود در بحث ورزش قهرمانی و همگانی عمل کند به طوری که این روزها ضعیف‌ترین دوران مدیریت ورزش کشور را شاهد هستیم. 

نماینده مردم قائمشهر در مجلس تصریح کرد: البته تا روز یکشنبه آینده که بحث طرح رسیدگی به توافق هسته‌ای در مجلس مورد بررسی نمایندگان قرار خواهد گرفت، موضوع استیضاح وزیر ورزش متوقف خواهد شد اما بعد از آن این موضوع به طور جدی پیگیری می شود تا وزیر  با حضور در صحن علنی مجلس به ابهامات موجود پاسخ دهد. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مجلس همچنان استیضاح دیگر وزرایی که نتوانستند انتظارات را در بخش های اجرایی و مدیریتی کشور برآورده کنند، عملی خواهد کرد، گفت: مجلس برآورد مثبتی از عملکرد برخی وزارتخانه‌ها ندارد و به احتمال زیاد بعد از بررسی طرح برجام پرسش از این نمایندگان در دستورکار مجلس قرار خواهد گرفت. 

وی یادآور شد: روز گذشته با رای اعتماد بالای مجلس به عباس آخوندی در واقع کمک کردیم تا فضای تازه بوجود آمده در وزارت راه مختل نشود و یکشنبه آینده نیز توافقنامه هسته‌ای به تایید نمایندگان مجلس خواهد رسید تا دولت با خیال آسوده تری امور جاری کشور را پیش ببرد ولی آنجا هم که احساس کنیم وزرای دولت عملکرد ضعیفی دارند از برخوردهای قهری و ابزارهای قانونی خود استفاده خواهیم کرد. 

حسینی با بیان اینکه وزارت ورزش در طول 2 سال گذشته در موضوعات مختلفی ناکارآمد نشان داده و باعث شده بخش ورزش و جوانان با چالش ها و تهدیدهای عدیده‌ای روبرو شود، گفت: مداخله مستقیم در کار فدراسیون‌ها٬ انتخاب مدیران غیر ورزشی و ناآشنا به مقوله ورزش٬ واگذار نشدن باشگاه‌های دولتی به بخش خصوصی و چالش‌هایی که در این باره وجود دارد، عدم توجه به مقوله جوانان و نیز موضوع ساخت‌وسازها و نیمه تمام ماندن پروژه‌های ورزشی، از جمله موضوعات جدی در پرسش از وزیر ورزش است.

سخنگوی وزارت ورزش در ادامه به ذکر نمونه‌ای از دخالت‌های وزارت‌ ورزش در امور فدراسیون‌ها اشاره کرد و افزود: اخیرا خوش‌خبر سرپرست تیم ملی والیبال که از چهره های سالم ، متدین و متشخص ورزش کشور هستند و عملکرد خوبی در کنار تیم والیبال داشتند، خواسته شده تا به وزارت ورزش برگردند و ماموریت او را در فدراسیون والیبال تمدید نکردند. شما ببینید چه دلایلی باعث چنین تصمیمی شده و آیا این قبیل رفتارها در ورزش کشور سنجیده است؟ یا نمونه های دیگری در فدراسیون دوومیدانی و اسکی. این ها دخالت نیست؟ متاسفانه نمونه‌های زیادی دیگری هم در بحث بکارگیری افراد در مدیریت ورزش استان ها شاهد هستیم که به هیچ وجه انطباقی با شایسته سالاری ندارد.

وی یادآور شد: بعد از علی سعیدلو در دولت احمدی نژاد که کمترین تعامل را با مجلس داشت و اساسا تخصصی در مدیریت ورزش و سازمان تربیت بدنی نداشت و خودش هم به این موضوع اذعان داشت، گودرزی کمترین تعامل و همکاری را با مجلس داشته و این در حالی است که مجلس از کمترین کمکی به وزارت ورزش در افزایش اعتبارات و رفع موانع و محدویت ها دریغ نکرده است.

حسینی با اذعان بر اینکه مجلس 2 سال پیش در شرایط خاصی به گودرزی رای اعتماد داد و امیدوار بود تا او که جزو چهره هابی ورزشی و دانشگاهی است با بکارگیری نیروهای کارآمد و متخصص بتواند در جهت خواسته ای مجلس و بهبود وضعیت کشور حرکت کند، گفت: متاسفانه در طول 2 سال گذشته نه تنها این خواسته محقق نشد بلکه اتفاقاتی در ورزش رخ داد که حاصل سوء مدیریت ها بود و ورزش کشور سیر نزولی را پیموده به طوری که متاسفانه رشته هایی مانند کشتی، والیبال موقعیت های جهانی گذشته خود را از دست داده اند و زنگ خطر برای المپیک به صدا درآمده است.

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس یادآور شد: به هر حال بعد از سلطانی فر ، صالحی امیری و نصرالله سجادی که اعتقاد دارم نمایندگان مجلس بواسطه اینکه شناخت کافی از آنها نداشتند به آنها رای اعتماد ندادند، برای تسریع در امور و خارج شدن ورزش کشور از بلاتکلیفی ، به گودرزی اعتماد کردند و مسئولیت وزارت ورزش را به او سپردند ولی اتفاقاتی که ظرف 2 سال گذشته در بخش ورزش و جوانان رخ داده نه تنها در مسیر کاهش دغدغه ورزش کشور نبوده بلکه باعث از دست رفتن جایگاه ها و موقعیت های گذشته ورزش کشور شده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: مجلس به طور دقیق عملکرد وزارت ورزش در حوزه های مختلف را زیر نظر دارد و در این زمینه گزارش های کاملی در اختیار داریم که در موقع لزوم آنها را مطرح خواهیم کرد و وزیر ورزش باید پاسخگوی ابهامات و سئوالات نمایندگان استیضاح کننده باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز