خبرگزاری کار ایران

جام جهانی والیبال- ژاپن؛

شاگردان‌کواچ در اندیشه تداوم پیروزی مقابل آسیایی‌ها/ کانگروها حریفی آرام و بی‌آزار

asdasd
کد خبر : ۳۰۶۴۷۱

تیم ملی والیبال ایران فردا در نهمین دیدار خود در رقابت های جام جهانی برای تداوم پیروزی های خود مقابل حریفان آسیایی به مصاف استرالیا خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رقابت های جام جهانی والیبال بعد از وقفه ای دو روزه و استراحت تیم ها از فردا دوشنبه پیگیری می‌شود که طی آن تیم ملی والیبال ایران در شهر توکیو با استرالیا پیکار خواهد کرد.

این نخستین بازی ایران در مرحله سوم جام جهانی است. تیم کشورمان در این مرحله 2 بازی آسان دیگر برابر کانادا و مصر برگزار خواهد کرد که تغییری در سرنوشت تیم کشورمان نخواهد داشت.

استرالیا را بیشتر بشناسیم

اگر بنا بود همچون کنفدراسیون های اروپا، آفریقا و آمریکای جنوبی دو تیم برتر مسابقات قهرمانی قاره به جام جهانی راه پیدا کنند، حالا استرالیا رنگ ژاپن 2015 را به خود نمی دید اما فدراسیون جهانی تصمیم گرفت دو تیم برتر آسیا در رده بندی جهانی والیبال را به عنوان نمایندگان این قاره در جام جهانی بپذیرد. این شد که استرالیا به عنوان تیم دوم آسیا شانس حضور در جام جهانی را پیدا کرد. این البته به درخشش سال گذشته این تیم در لیگ جهانی برمی گردد که موفق شد با غلبه بر فرانسه در فینال گروه 2 لیگ جهانی، جواز حضور در مرحله نهایی گروه 1 را به دست آورده و شرایط خود را در رده بندی بین المللی والیبال بهبود ببخشد.

استرالیا که با اوریارته؛ سرمربی آرژانتینی خود (ملی پوش دهه 1980 کشورش و پدر یکی از پاسورهای کنونی آرژانتین) تا پایان سال 2014 عملکرد قابل قبولی داشت و حضور در المپیک لندن را نیز با غلبه بر ایران تجربه کرد، از ابتدای سال 2015 روبرتو سانتیلی از ایتالیا را به هدایت تیمش برگزید.

سانتیلی؛ سابقه مربیگری در تیم های باشگاهی ایتالیا، لهستان، روسیه و تیم ملی جوانان ایتالیا را دارد و یکی از مربیان مردان ایتالیا در سال های 2001 تا 2004 نیز بوده است. او طی دو سال گذشته همزمان با مربیگری در لیگ لهستان، به عنوان مشاور و دستیار سرمربی در تیم ملی آلمان نیز فعالیت می کرد که مدال برنز قهرمانی جهان 2014 را بر گردن انداخت.

او از بنجامین هاردی؛ ملی پوش اسبق و سرشناس استرالیا به عنوان دستیار خود بهره می‌برد و امیدش به توماس ادگار 212 سانتی متری به عنوان یک مهاجم تمام کننده است. پاسور این تیم؛ گریگوری سوکوچف نیز اهل تاجیکستان است که سال ها پیش با یک بورس تحصیلی به استرالیا آمده بود ولی همانجا ماندگار شد و استرالیایی. بازیکنان این تیم در لیگ داخلی کشورشان، هلند، کره، اندونزی، کانادا، آلمان و دانشگاه هایی از دیگر کشورها توپ می زنند.

کانگروها؛ حریفی بی آزار برای ایران

ایران و استرالیا صرف نظر از جدال های آسیایی شان، در جریان مسابقاتی که مستقیم زیر نظر فدراسیون جهانی برگزار می شود، تاکنون پنج بار با یکدیگر بازی کرده اند که سهم ایران چهار پیروزی و سهم حریفش هم یک برد بوده است.

دیدارهای جهانی ایران با استرالیا از آغاز تاکنون

2004 (انتخابی المپیک): ایران (3) – استرالیا (0)

2005 (انتخابی قهرمانی جهان): ایران (3) – استرالیا (0)

2008 (انتخابی المپیک): ایران (3) – استرالیا (0)

2012 (انتخابی المپیک): ایران (1) – استرالیا (3)

2014 (قهرمانی جهان): ایران (3) – استرالیا (1)

استرالیایی ها تاکنون از 8 مسابقه خود 7 شکست و تنها یک پیروزی کسب کرده اند؛ شاگردان سانتیلی فقط موفق شدند با تنیجه 3 بر 2 از سد مصر عبور کنند و در سایر مسابقات ( آمریکا 3 - استرالیا صفر، ایتالیا 3 - استرالیا صفر، ژاپن 3 - استرالیا صفر، کانادا 3 - استرالیا 2، روسیه 3 - استرالیا صفر، آرژانتین 3 - استرالیا صفر، لهستان 3 - استرالیا صفر) نتیجه را به حریفان واگذار کرده اند. این تیم آسیایی هم اکنون و پیش از آغاز مرحله سوم با 3 امتیاز در جایگاه دهم جدول 12 تیمی قرار دارد.

ایران و استرالیا در حالی فردا به مصاف هم می‌روند که رقابت آنها بیشتر جنبه آسیایی دارد. تیم ب کشورمان چندی پیش در رقابت‌های قهرمانی آسیا در تهران برابر استرالیا پیروز شد و در رقابت‌های شانس مجدد انتخابی المپیک که اردیبهشت ماه سال آینده در ژاپن برگزار خواهد شد نیز ایران و استرالیا رقبای اصلی برای کسب تنها سهمیه آسیا خواهند بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز