خبرگزاری کار ایران

عضو فراکسیون ورزش مطرح کرد:

عزم مجلس برای برخورد با فوتبالیست‌های متخلف/ بازنگری در قانون سقف‌قراردادها

asdasd
کد خبر : ۳۰۶۲۳۴

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس گفت: باید با بازیکنانی که مبالغی بالاتر از سقف قرارداد دریافت می‌کنند، برخورد شود.

به گزارش ایلنا، ابوذر ندیمی با اشاره به این‌که در برخورد با ورزشکارانی که قانون سقف قرارداد را رعایت نکرده‌اند کم‌کاری شده است ،گفت: اگر قانون سقف قراردادها رعایت نشود مجلس در برنامه ششم توسعه به این سمت و سو خواهد آمد که برخورد بیشتر و سخت‌تری با بازیکنان شود؛ با توجه به اینکه ورزشکاران از جایگاه ویژه ای در سطح جامعه برخوردار بوده و نقش الگویی دارند بر این  اساس همان‌طور که با شخصی که از چراغ قرمز عبور می‌کند برخورد می‌شود در مورد ورزشکاران قانون‌گریز هم باید این طور باشد.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس، افزود: در کشور با فوتبالیست‌هایی که از نظر اخلاقی٬ مالیاتی و قانون‌گریزی مورد داشته‌اند برخورد ضروری صورت نگرفته و این اتفاق به ضرر کشور است٬ متاسفانه بیشتر آن‌‌ها حتی در فرهنگسازی٬ بازی‌های مختلف جهانی و قاره‌ای هم اثر ویژه‌ای نداشته‌اند و بعضاً در مواردی زمینه‌ساز بروز مشکلات هم بوده‌اند بنابراین باید با بازیکنان این چنینی برخورد قاطعی شود و اصلا دلیلی وجود ندارد از راه درآمد ملی به چنین افرادی کمک شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم، با بیان این‌که درخصوص باشگاه‌های دولتی باید از طریق مسئولان بالادست در رابطه با رتبه و شرایط قیمت بازیکنان تعدیل‌سازی صورت گیرد٬ گفت: دولت باید برای دستمزد بازیکنان باشگاه‌هایی که خصولتی یعنی ظاهرشان خصوصی و در اصل دولتی هستند حد و حریم بگذارد و اگر بیشتر از آن حد به آنها پرداخت شد ، برخورد کند.

ندیمی در گفت‌وگو با خانه ملت افزود: به نظر نمی‌رسد تأثیرگذاری یک ورزشکار در سال به اندازه یک میلیارد تومان باشد حال اگر چند میلیارد تومان پرداخت شود که فاجعه است، اگر در باشگاه‌های دنیا این اتفاق می‌افتد به این دلیل است که آن‌ها با تبلیغات و فروش برند و بازی درآمد ایجاد می کنند و کار اقتصادی دارند.

عضو فراکسیون ورزش مجلس گفت: در برخورد با فرار ورزشکاران از قانون سقف قرارداد، کم‌کاری شده است؛ درصورتی که حتی با پزشکانی که تحت عنوان زیرمیزی مرتکب خطا شده‌اند برخورد صورت گرفته اما با بازیکنانی که مالیات گریز و قانون گریز بوده‌اند هیچ برخورد جدی صورت نگرفته است. هیچ دلیلی وجود ندارد که در مقابل ورزشکارانی که به نام ورزش حد را رعایت نکرده، مالیات نداده و روابط پنهانی با باشگاه برقرار و به جای پول نقد خانه و ماشین دریافت کرده‌اند کوتاه آمد و از خطای آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز