خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس مطرح کرد:

تعلل در خصوصی‌سازی کمک 8 میلیاردی سرخابی‌ها را به دولت تحمیل کرد

asdasd
کد خبر : ۳۰۶۱۱۲

عضو فراکسیون ورزش مجلس گفت: اگر سرخابی‌ها طبق قانون خصوصی‌ شده بودند چنین هزینه‌هایی را به دولت تحمیل نمی‌کردند.

به گزارش ایلنا، اسماعیل کوثری درباره کمک 8 میلیارد تومانی دولت به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، با بیان این‌که اگر سرخآبی‌ها خصوصی شده بودند دولت مجبور به هزینه این پول نبود،گفت: مجلس تکلیف را درباره باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و دیگر باشگاه‌های دولتی مشخص و قانون خصوصی سازی را وضع کرده است؛ بنابراین مسئولان مربوطه باید دنبال واگذاری آن‌ها باشند تا چنین هزینه‌های هنگفتی از طرف دولت پرداخت نشود.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: اقدامات واگذاری باشگاه‌ها به دلیل قیمتی که گذاشته شده، چندین مرحله پیش رفت ولی نتیجه‌ای حاصل نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در چنین شرایطی است که دولت کمک هایی از این قبیل را برای این باشگاه‌ها درنظر می‌گیرد؛ درحالی‌که باید بحث خصوصی سازی به طور قطعی پیاده و باشگاه‌ها واگذار شوند و حتی اگر لازم است با قیمت پایین تر واگذاری صورت پذیرد چرا که این کار بهتر از صرف هزینه‌های این چنینی است که بر گردن دولت تحمیل می‌شود.

کوثری تصریح کرد: دست اندرکاران اجرای قانون خصوصی‌سازی باید پیگیر موضوع واگذاری باشند و این امر با رعایت همه ضوابط امنیتی، فرهنگی و اخلاقی باید اجرایی شود زیرا اگر مردم این باشگاه‌ها را در دست بگیرند به این دلیل که خودشان اداره می کنند بهتر خواهد بود و دیگر این طور نیست که چشم این باشگاه‌ها به دست دولت یا وزارت باشد که پولی به آن‌ها پرداخت کنند.

عضو فراکسیون ورزش مجلس در گفت و گو با خانه ملت خاطرنشان کرد: به هرحال اگر این کمک‌ها تمایل دولت به حفظ باشگاه‌ را برساند کار غلطی است ولی به این دلیل که تا به حال به این شکل بودجه استقلال و پرسپولیس از وزارت ورزش یا دولت تأمین شده است، این روال قطع نمی‌شود و اکنون باید از سازمان خصوصی سازی پرسید که چرا بعد از چند مرحله اقدام هنوز به مرحله نهایی نرسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز