خبرگزاری کار ایران

کرسی آسیایی پَر؛

شکست دیپلماتیک کاراته ایران در ژاپن!

شکست‌سنگین دیپلماتیک کاراته‌ایران در عرصه انتخابات هیات‌رئیسه‌آسیا جای توجیه برای مسندنشیان فدراسیون باقی نگذاشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انتخابات هیات‌رئیسه کاراته آسیا درحالی به میزبانی ژاپن برگزار شد که کاراته‌ایران می‌توانست به راحتی کرسی قبلی خود را حفظ کرده و حتی شرایط بهتری نیز داشته باشد اما نماینده کشورمان با سرشکستگی محل برگزاری انتخابات را ترک کرد.

کاراته‌ایران کرسی بین‌المللی خود را با بی‌تدبیری از دست داد. شاید اگر مسندنشین‌ها حال و هوای مجامع بین‌المللی را می‌دانستند و نگاه‌شان به مجمع بین‌المللی مانند مجامع داخلی نبود شاید به راحتی می‌توانستند پیروز از عرصه رقابت خارج شوند.

شاید معرفی‌ نکردن شخصی مانند احمدپناهی که عضو هیات‌رئیسه آسیا بود شدت این شکست را بیشتر هم کرد تا نه تنها در مجمع جدید کرسی آسیایی را که 4 سال در اختیار ایران بود، بپرانند، بلکه با روحیه‌ای شکست‌خورده مبارزات را آغاز خواهند کرد که بدون‌شک روی تک‌تک کاراته‌کاران ایران تاثیر خود را خواهد گذاشت. کار به جایی رسید که حالا کاراته‌ایران که جزو 5قدرت برتر جهان محسوب می‌شود، هیچ  جایگاهی در ارگان‌های قاره‌ای و جهانی ندارد.

رییس فدراسیون کاراته ایران درحالی شکست سنگینی را در مجمع آسیا تجربه کرد که قافیه را به نماینده‌اردن باخت؛ چراکه از قبل هم مشخص بود شانسی در رقابت با کاندیدای اماراتی ندارد.

اوضاع آشفته کاراته در ماه‌های اخیر و جنگ‌های داخلی بین ارکان مختلف فدراسیون عرصه را چنان برای تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی در راه رسیدن به کرسی آسیایی تنگ کرد که نماینده‌ایران بدون تدارک لازم به جنگ آسیایی رفت و نتیجه همانی شد که باید می‌شد؛ در این بین تنها کاراته‌ایران بود که آسیب‌ خورد.

شاید بهتر بود حلقه مشاوران رئیس‌فدراسیون به وی توصیه می‌کردند برای موفقیت در عرصه بین‌المللی نیاز بود با آمادگی و رایزنی‌های بیشتری پا به عرصه انتخابات می‌گذاشت تا حداقل داشته‌های گذشته را حفظ می‌کردیم و سهمی از غنایم آسیایی داشتیم؛ نه اینکه دست خالی عرصه را ترک کنیم.

امیدواریم رییس فدراسیون این‌بار ضعف‌ها و اشتباهات خود را بپذیرد و برای شکست سنگین‌ در انتخابات هیات‌رئیسه آسیا دنبال مقصر برای فرار از فشارهای موجود نباشد...

کد خبر : ۳۰۲۲۴۱