خبرگزاری کار ایران

خسروی وفا خبر داد:

حضور مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل در مراسم روز ملی پارالمپیک

asdasd
کد خبر : ۳۰۲۰۷۹

رئیس کمیته ملی پارالمپیک از حضور «ویلفرد لمکه»، مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور ورزش، در مراسم روز ملی پارالمپیک خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمود خسروی وفا ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد ابراز تمایل خود را برای شرکت در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی معلولان جهان ابراز داشته و عنوان کرده است که می‌خواهد با حضور در کنار ورزشکاران، پوشیدن لباس ورزشی و انجام نمادین یکی از رشته‌ها، همراهی خود را با شرکت‌کنندگان در این مراسم بزرگ ابراز کند.

وی افزود: ایشان سال گذشته برای این مراسم پیامی صادر کرد اما برای مراسم سال ۹۴، به ایران سفر می‌کند و در کنار ورزشکاران حضور خواهد داشت. البته آقای لمکه تیرماه سال ۹۲ در سفری که به ایران داشت، از کمیته ملی پارالمپیک بازدید کرد و در جریان فعالیت‎های این کمیته در خصوص ورزش معلولان قرار گرفت.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک در خصوص حضور لمکه خاطرنشان کرد: وی در جریان بازدیدی که از کمیته ملی پارالمپیک داشت، از فعالیت ایران در این زمینه ابراز خوشحالی کرده بود و اظهار داشته بود که خوشحال است در این کشور افراد دارای معلولیت زیادی در خانه‎ها نیستند و از طریق ورزش در جامعه حضور دارند.

مراسم روز ملی پارالمپیک سال جاری به نسبت ادوار گذشته از اهمیت خاصی برخوردار است، چرا که برای اولین سال و با دستور رئیس جمهور، روز ملی پارالمپیک به عنوان یک رویداد ملی، در تقویم رسمی به ثبت رسیده و از این پس، ۲۴ مهر ماه به عنوان روز ملی پارالمپیک شناخته می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز