خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس انجمن والیبال معلولین:

ساماندهی استعداهای شناسایی شده در جشنواره مهررضوی

نایب رئیس انجمن والیبال معلولان برگزاری جشنواره مهر رضوی را رویدادی کم نظیر و قابل‌توجه ارزیابی کرد.

به گزارش ایلنا، لیلی توکلی درباره دستاوردهای جشنواره مهررضوی گفت: این مدتی که در بخش معلولان فعالیت می‌کنم، این رویداد در زمره بهترین اتفاقاتی بود که شاهد آن بودم. حضور این تعداد از نیروهای جوان و مستعد در یک زمان بسیار اتفاق خوبی بود که امیدوارم در آینده نیز ادامه داشته باشد.

توکلی افزود: در رقابت‌های جشنواره بازیکنانی با 11 و 12 سال سن مقابل ملی‌پوشانی که در اینچئون در ترکیب تیم بودند، بازی می کردند و قدرتمندانه دفاع می‌کردند و این نشان از جسارت و توانمندی این بازیکنان دارد و اگر سرمایه‌گذاری‌های لازم روی آنها انجام شود، در آینده شاهد حضور آنها در تیم ملی و عرصه‌های ورزش حرفه‌ای خواهیم بود.

نایب رئیس انجمن والیبال معلولین خاطر نشان کرد: از میان 66 بازیکن که در قالب 9 تیم در این مسابقات شرکت کرده بودند، 16 ورزشکار که متولد سال های 1371 تا 1381 بودند بر اساس استعداد و فیزیک‌بدنی انتخاب شدند و مقرر شد با مساعدت رئیس انجمن و همکاری هیات خراسان‌رضوی، به زودی اردویی ویژه این ورزشکاران در مشهد مقدس برگزار شود.

وی در ادامه گفت: حدود 40 درصد از بازیکنان تیم‌ها، نفراتی بودند که هیچ‌گونه سابقه‌ای در والیبال‌نشسته نداشتند و برای اولین بار در یک رویداد ورزشی حضور می‌یافتند. البته در سال‌های اخیر نیز با قرار دادن سهمیه‌جوانان در مسابقات قهرمانی کشور و لیگ‌های باشگاهی، به صورت همزمان موج جوان‌گرایی در تیم‌ها به وجود آمده و هم اکنون می توانیم در کنار تیم ملی اصلی، تیمی آماده از جوانان نیز داشته باشیم.

توکلی افزود: موفقیت‌های اخیر بانوان در میادین مختلف و کسب سهمیه پارالمپیک در گرایش ورزشکاران به این رشته در استان‌های مختلف موثر بوده؛ البته باید به نقش مهم مربیان در جذب ورزشکاران و همین‌طور ملی‌پوشان و تاثیرگذاری آنها در گرایش سایر افراد دارای معلولیت به ورزش و رشته والیبال‌نشسته اشاره کرد.

نایب رئیس انجمن والیبال معلولان در پایان گفت: برگزاری جشنواره و استعدادیابی، گام‌اول بود و در نهایت ساماندهی این نفرات و برنامه‌ریزی برای آتیه آنها، آتیه و پشتوانه‌ای برای تیم ملی خواهد بود.

جشنواره بزرگ فرهنگی-ورزشی مهررضوی با حضور 2 هزار شرکت کنند از 20 تا 25 مردادماه به میزبانی مشهد‌مقدس برگزار شد.

کد خبر : ۲۹۹۶۷۶