خبرگزاری کار ایران

این تیم طراح و بازی‌ساز ندارد؛

کلهر: پرسپولیس در بدترین دوران تاریخ خود است/برانکو از باقری و قنبرپور مشاوره نمی‌گیرد

پیشکسوت‌‌پرسپولیس معتقد است این تیم در بدترین شرایط تاریخ خود قرار دارد و به نظر می‌رسد بازیکنان‌ تیم بدون انگیزه بازی می‌کنند.

محمود کلهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب اظهار داشت: عملکرد 3 هفته اخیر پرسپولیس با نگاهی به جدول کاملا مشهود است. این تیم و بازیکنانش در وضعیت نابه‌سامانی به سر می‌برد، ضمن اینکه هفته‌چهارم با تیم قوی و آماده ذوب‌آهن بازی سختی را در پیش خواهد داشت.

وی افزود: با نگاهی اجمالی به بازی‌های گذشته پرسپولیس می‌توان فهمید برانکو هنوز شناختی از بازیکنان و تیم ندارد، حتی در ترکیب و چیدمان بازیکنان هم دچار اشتباه است. هافبک و دفاع تیم مشکل دارد و بازیکنان طراوت و شادابی لازم را برای بازی ندارند. می‌خواهم بدانم اصلا برانکو با قنبرپور و باقری برای ارنج تیم مشاوره می‌گیرد یا این عملکرد‌ها از روی نیمکت تمامش تصمیم‌های شخصی خودش است؟!

کلهر ادامه داد: برانکو بازیکنی مثل علیپور را که بازی‌قبل عملکردی فوق‌العاده داشت، بازی‌بعد نیمکت‌نشین می‌کند و حتی از تجربه و سابقه بنگر هم در تیم جوان خود مقابل استقلال‌خوزستان و سپاهان بهره نمی‌گیرد و او را روی نیمکت می‌نشاند. جوانگرایی در تیم را باید به فال‌نیک گرفت اما تیم به بازیکن پخته و کهنه‌کار هم نیاز دارد. پرسپولیس بازیکن طراح و بازی‌ساز ندارد.

وی متذکر شد: اگر سید‌ جلال در تیم بود می‌توانست با بنگر زوج دفاعی‌خوبی را تشکیل دهند. پرسپولیس ابزار را دارد، تنها یک یا دو بازیکن خلاق می‌تواند گره‌گشا شوند. خلعتبری هم می‌توانست گزینه خیلی‌خوبی برای پرسپولیس باشد. کادر فنی تیم وظیفه داشت از اول فصل این مشکلات را پیش‌بینی و حل کند. این تیم نسبت به دیگر تیم‌های لیگ اردوهای آماده‌سازی را زودتر شروع کرد اما فاصله‌ زیادی با 4 تیم اول دارد و حتی حالا باید مبارزه کند که به دسته یک سقوط نکند. پرسپولیس یک تیم مردمی و پرطرفدار است که نباید دچار این مشکلات باشد.

کلهر در واکنش به این سوال که مدت‌هاست مباحثی درباره کاپیتان پرسپولیس مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: بازو‌بند کاپیتانی را باید بازیکنی ببندد که در تیم از همه با سابقه‌تر باشد. اگر مهرداد کفشگری در بازی کاپیتان می‌شود، حتما سابقه‌اش از دیگر بازیکنان حاضر در زمین بیشتر بوده هرچند این بازیکن در تیم پیشین خود یکی از اصلی‌ترین و موثرترین مهره‌ها بود اما کاپیتانی تیم بزرگی مثل پرسپولیس برای وی کمی زود است.

کد خبر : ۲۹۸۱۸۴