خبرگزاری کار ایران

می‌توانیم المپیک ۲۰۲۰ نماینده داشته باشیم؛

سعیدی: گلف‌ در ایران نه تنها گران نیست، بلکه کم هزینه‌ترین فدراسیون‌‌ دنیاست

asdasd
کد خبر : ۲۹۵۹۷۳

کاندید ریاست فدراسیون‌گلف گفت: مشکلات زیر ساختی زیادی در این فدراسیون وجود دارد اما این مشکلات قابل‌حل است.

کیکاووس سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه گلف قدمتی 100 ساله در ایران دارد، اظهار داشت: حدود 22 سال است این رشته ورزشی در قالب فدراسیون در کشورمان فعالیت می‌کند. بنده پیش از این 4 سال ریاست  فدراسیون‌گلف را بر عهده داشتم و می‌دانم مشکلات زیرساختی  و معایب زیادی در این فدراسیون وجود دارد اما باید برای رفع این مشکلات برنامه‌ریزی کرد.

سعیدی درباره دلیل بوجود آمدن این مشکلات اظهار داشت: به دلیل عدم توجیه اقتصادی، بخش‌خصوصی تمایلی برای همکاری با ما از خود نشان نمی‌داد. اخیرا کارهای مثبتی صورت گرفته که می‌تواند نویدبخش روزهای خوبی برای گلف ایران باشد.بخش‌خصوصی این اواخر به پرند کرج ورود کرده و در حال همکاری با فدراسیون‌گلف برای احداث زمین هستند. همچنین شرکت ملی حفاری نیز یک زمین استاندارد در اهواز احداث کرده است.

رییس سابق فدراسیون گلف ادامه داد: هنوز با استاندارد های جهانی فاصله زیادی داریم اما می توانیم در سال های آینده خودمان را به کشورهای بزرگ گلف در دنیا نزدیک کنیم.هدف اصلی ما جذب حامیان مالی غیر دولتی است. اگر در این بخش موفق باشیم می‌توانیم گلف را بیشتر در جامعه جا بیاندازیم تا مردم بیش از گذشته با این رشته ورزشی آشنا شوند.

سعیدی به ضرورت همکاری رسانه‌ها با فدراسیون‌گلف اشاره کرد و گفت: مردم به این دلیل که شناخت‌کافی از این رشته ورزشی ندارند فکر می‌کنند گلف ورزش گرانی است، در صورتی که این تصور اشتباه است. به جرأت می‌گویم گلف ایران کم هزینه‌ترین فدراسیون گلف در سراسر دنیا است.

رییس سابق فدراسیون گلف در ادامه بیان داشت: احداث زمین استاندارد گلف، مساحت بسیار زیادی را می‌طلبد، به همین منظور مکاتباتی با دولت انجام داده‌ایم تا زمین‌هایی در اختیار ما قرار دهند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا برای پخش تلویزیونی مسابقات گلف اقدام کرده‌اید یا خیر، گفت: مکاتباتی با رسانه ملی داشته‌ایم و به پخش تلویزیونی مسابقات گلف خوش‌بین هستیم.

سعیدی در ادامه عنوان کرد: از سال 389 در این فدراسیون هستم و با زیر و بم کار آشنایی دارم. آن زمان که بنده ریاست این فدراسیون را بر عهده گرفتم گلف‌ایران در قعر جدول جهانی بود اما در طول این مدت توانستیم حدود 20 پله در رنکینگ‌جهانی صعود داشته باشیم و کشورهایی مانند امارات، قطر، کرواسی و یونان را پشت سر بگذاریم. در رده‌بندی آسیایی نیز در رتبه‌آخر بودیم و به لطف خدا توانستیم 6 رده صعود کنیم.

کاندیدای ریاست فدراسیون گلف درباره برنامه‌آینده خود در این فدراسیون تصریح کرد: برنامه من به گونه‌ای طراحی شده که بتوانیم در بازی‌های المپیک 2020 ژاپن یک سهمیه داشته باشیم. باید در جهان جزو 30 و در آسیا جزو 10 کشور برتر رنکینگ باشیم. رسیدن به این هدف کمی دشوار است اما غیر ممکن نیست.

وی با اشاره به اینکه باید برای موفقیت برنامه داشته باشیم، گفت: زمان ریاست بنده مسابقات سوپر لیگ و لیگ‌بانوان برگزار شد، همچنین رقابت‌های نوجوانان و جوانان را نیز پیش‌بینی کرده‌ایم.

سعیدی در پایان گفت: گلف‌ایران شایستگی‌های زیادی دارد و امیدوارم سال‌های آینده بتوانیم شاهد حضور ایران بین کشورهای برتر دنیا باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز