خبرگزاری کار ایران

جوانگرایی در کره نتیجه نداد

11 نماینده و 3 مدال/کره‌ای‌ها بلای جان تکواندوکاران ایرانی

asdasd
کد خبر : ۲۹۳۲۹۲

تیم ملی تکواندو که با ترکیب جوانی در تورنمنت‌آزاد کره‌جنوبی شرکت کرده بودبا 3 مدال طلا، نقره و برنز به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

به گزارش ایلنا، تیم ملی تکواندو بدون حضور برخی بازیکنان اصلی خود مانند فرزان عاشورزاده، مسعود حجی‌زواره، مهدی خدابخشی و ... در تورنمنت‌آزاد کره‌جنوبی که امتیاز خوبی برای کسب سهمیه المپیک 2016 ریو داشت شرکت کرد و موفق به کسب 3 مدال رنگارنگ شد.

آرمین هادی‌پور تکواندوکار وزن 54- کیلوگرم کشورمان مدال طلا کسب کرد. امید عمیدی تکواندوکار ورن 87- کیلوگرم ایران با شکست حریفان خود مدال نقره کسب کرد. همچنین علیرضا نصرآزادانی کاپیتان تیم ملی تکواندوی کشورمان به مدال برنز دست یافت.

نکته قابل‌توجه این رقابت‌ها شکست اکثر هوگوپوشان کشورمان مقابل نمایندگان کشور میزبان بود. به جرات می‌توان گفت جدی‌ترین رقیب کشورمان در این رقابت‌ها تکواندوکاران کره‌ای بودند که مانع از کسب چند مدال نمایندگان کشورمان شدند.

به طور مثال فرزاد ذوالقدری، سروش احمدی، فرزاد عبدالهی و محمد کاظمی از جمله ملی‌پوشان تکواندو کشورمان بودند که با شکست مقابل نمایندگان کره‌جنوبی از دست‌یابی به مدال بازماندند.

مقانلو، بهترین مربی

در پایان این مسابقات، کمیته برگزاری رقابت‌ها، بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندوی کشورمان را به عنوان مربی برتر رده‌سنی بزرگسالان این دوره از مسابقات انتخاب کرد. این دومین بار پیاپی است مقانلو به عنوان بهترین سرمربی در مسابقات بین المللی انتخاب می‌شود. سرمربی تیم ملی تکواندو بیش از این در مسابقات قهرمانی جهان روسیه به عنوان بهترین سرمربی انتخاب شده بود.

نگاه به آینده

تیم ملی تکواندوی ایران با ترکیب آرمین هادی‌پور، محمد کاظمی، ابوالفضل یقعوبی، سروش احمدی، مهرداد نورمحمدی، فرزاد ذوالقدری، سیدمحمد رفیعی، علیرضا نصرآزادانی، فرزاد عبدالهی، امید عمیدی و مرتضی شیری در تورنمنت کره جنوبی شرکت کرد. ترکیبی که استخوان‌بندی اصلی آن را نفرات جوان تشکیل می‌دادند.

به نظر می رسد کادر فنی تیم ملی تکواندو تا حدود زیادی از کسب 4 سهمیه المپیک 2016 ریو مطمئن است و به همین خاطر به برخی از هوگوپوشان جوان که شوق مبارزه بیشتری داشتند میدان داد. امتیازات کسب‌شده توسط هر ورزشکار در این رقابت‌ها در رنکینگ‌جهانی و امتیاز المپیکی او تاثیرگذار بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز