خبرگزاری کار ایران

از سینک تا بازیکن لیگ‌برتر چین؛

نگاهی به عملکرد سیاه‌جامگان‌مشهد در بازار نقل‌وانتقالات

سیاه‌جامگان مشهد در حالی خود را برای حضور در لیگ‌پانزدهم آماده می‌کند که خریدهای این تیم چنگی به دل نمی‌زند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حدود یک‌ماه از نقل و انتقالات پیش‌فصل لیگ‌برتر گذشته و مسئولان بسیاری از تیم‌های تهرانی و شهرستانی(حتی فاقد سرمربی)با انجام مذاکرات و عقد قرارداد با بازیکنان مدنظر کادرفنی‌، توانسته‌اند حاشیه‌امنی برای خود به‌وجود بیاورند اما به نظر می‌رسد چند تیم از جمله سیاه‌جامگان‌مشهد همچنان نتوانسته‌‌اند آن‌چنان که مورد انتظار هواداران است تیم خود را مجهز و مهیا کنند.

* ناموفق در فصل نقل‌و‌انتقالات

پس از عدم توافق مسئولان باشگاه با محمدرضا مهاجری، رسول خطیبی جای وی را در رأس کادر فنی سیاه‌جامگان‌مشهد گرفت و این تیم در همین شرایط فعالیت خود را در بازار نقل و انتقالات آغاز کرد. زمان ورود خطیبی به مشهد بخشی از مدت‌زمان معین برای جذب بازیکن از سوی تیم‌ها گذشته بود، با این وجود این تیم همچنان فرصت برای جذب بازیکنان مورد نظر کادر فنی داشت؛ هر چند به زعم برخی از اهالی‌رسانه و هواداران فوتبال‌خراسان تا به امروز نتوانسته رضایت لازم را در این زمینه به‌دست آورد.

* از سینک تا بازیکن لیگ‌برتر چین!

اگر بخواهیم نگاهی به فهرست نفرات جذب‌شده و یا در حال عقد قرارداد با این تیم مشهدی بیاندازیم، می‌بینیم به جز رضا عنایتی، بازیکنان چندان نام آشنایی بین آنها حضور ندارد؛ امید سینک، محمد بازاج، سجاد رهبر، امیر تیزرو، پیمان میری، سعید مهدی‌پور و در نهایت «رِنالد داسیلوا»ی برزیلی که درباره این آخری روابط عمومی باشگاه مشهدی اعلام کرده با 26 سال سن هافبک‌نفوذی بوده و سال‌گذشته را در لیگ برتر چین گذرانده! البته هر چه لیست اسامی بازیکنان خارجی لیگ‌برتر چین را نگاه کردیم، نام او را نیافتیم...حتی کارنامه این بازیکن را از دست‌اندرکاران باشگاه‌‌مشهدی پیگیر شدیم که باز هم به نتیجه‌ای نرسیدیم. نکته قابل‌توجه اینکه چند روز قبل یکی از مدیران‌باشگاه در مصاحبه‌ای تلویحاً رزومه و مشخصات بازیکن‌برزیلی مدنظر را «سکرت» دانسته بود!!

* عنایتی؛ دندان ِپوسیده یا کاپیتان‌مجرب؟!

از بازیکن‌برزیلی که بگذریم، باید برسیم به نام بزرگ «غلامرضا عنایتی». بازیکنی که فصل‌گذشته چه در پدیده و چه در استقلال، وظیفه کاپیتانی این تیم‌ها را بر دوش کشید؛ اگرچه ترک پدیده و پیوستن به استقلال بدون‌حاشیه نبود و علیرضا مرزبان بارها اعلام کرد موافق رفتن او نیست. جالب اینکه برخی منتقدان‌مشهدی مرزبان، درست زمان جدایی عنایتی از پدیده، این بازیکن را دندان ِپوسیده نامیدند و جدایی‌اش را به صلاح دانستند اما حالا پس از عقد قرارداد باشگاه‌سیاه‌جامگان با عنایتی، وی را کاپیتان مجرب و حتی مرد تمام‌نشدنی فوتبال‌خراسان می‌نامند! حال آنکه همین افراد پیش از صعود سیاه‌جامگان و زمان حضور عنایتی در پدیده، بدترین مواضع‌ممکن را در قبال وی داشتند.

با همه این اوصاف، ضمن احترام به شخصیت والای «آقارضا»ی فوتبال‌خراسان؛ به نظر می‌رسد اگر او فصل پیش‌رو کار خود را در کسوت مربی یکی از دو تیم لیگ‌برتری مشهد ادامه می‌داد قطعا می‌توانست منشأ اثرات بهتر و سازنده‌تری باشد. حال آنکه تصمیم عنایتی چیز دیگری بوده و پس از ناکامی با استقلال در فصل‌گذشته، گویا این بار می‌خواهد با لباس مشکی از فوتبال خداحافظی کند.

* چهره‌های ناشناخته

محمد بازاج، یکی دیگر از خریدهای سیاه‌جامگان تا به اینجای کار بوده؛ این بازیکن جوان سال‌گذشته مدتی را در تیم پدیده گذراند اما از همان ابتدای فصل نتوانست نظر کادر فنی سرخ‌پوشان مشهدی را جلب کند. گفته می‌شود بازاج از جمله بازیکنانی بوده که علی‌رغم سطح فنی ضعیف و نه‌چندان کارآمد، به سرمربی سیاه‌جامگان پیشنهاد شده تا او را به تیم بیاورد. درباره دیگر بازیکنان جذب‌شده همچون امید سینک، سجاد رهبری، امیر تیزرو، پیمان میری، سعید مهدی‌پور و... نیز همین‌قدر بس که تا به حال اسامی آنها به گوش بسیاری از علاقه‌مندان فوتبال نخورده و حضورشان در لیگ‌برتر می‌تواند واکنش مثبت یا منفی هواداران تیم را در پی داشته باشد.

* جای خالی بازیکنان شاخص

با توجه به سطح انتظارات هواداران فوتبال‌خراسان، به نظر می‌رسد مسئولان باشگاه‌سیاه‌جامگان باید برای جذب بازیکنان مؤثر و شاخص اهتمام بیشتری داشته باشند؛ اگرچه این اهتمام تاکنون به قدر لازم مشاهده نشده و حتی 2 تن از بازیکنان خوب فصل‌گذشته به نام‌های مرتضی فلاحتی و هادی خیری نیز از این تیم جدا شده‌اند.

آنچه مسلم و مشخص است اینکه به نظر می‌رسد تیم‌پدیده علی‌رغم تمام مشکلات حاد مدیریتی نسبت به سیاه‌جامگان از تجربه و اراده بیشتری در بازار نقل و انتقالات برخوردار بوده و مهره‌های بهتری نسبت به تیم دوم خراسان جذب کرده است. هر چند روزهای آتی وضعیت بازیکنان جذب‌شده پدیده و انتقادات‌وارده به این تیم در زمینه جذب بازیکن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

گزارش: حسین مختاری

کد خبر : ۲۸۸۰۷۲