خبرگزاری کار ایران

نباید باخت را گردن کواچ بندازیم

حسینی: ترس از باخت عامل ناکامی ایران بود/ نباید محمودی و معروف را خسته می‌کردیم

asdasd
کد خبر : ۲۸۷۱۴۹

بازیکن پیشین تیم والیبال‌ایران دلایل شکست شاگردان‌کواچ را ترس از باخت و استفاده نکردن از همه ظرفیت‌ تیمی می‌داند.

امیر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: این را که گفته می‌شود برابر لهستان شانسی برای برد نداشتیم، قبول ندارم. ما خوب بازی کردیم و برخی مواقع هم از لهستان سرتر بودیم. فکر می‌کنم اگر بچه‌ها از باخت نمی‌ترسیدند و آمادگی روحی مطلوبی داشتند، شب‌گذشت نتیجه دیگری رقم می‌خورد. لهستانی‌ها از لحاظ روحی تحت فشار بودند اما ما نتوانستیم از این امتیاز استفاده کنیم.

حسینی با تاکید بر اینکه ما به اشتباهات خودمان باختیم، اضافه کرد:  بازیکنان ایران سرویس‌های خوبی نزدند و در زدن اسپک هم مشکل داشتند. لهستان سازمان دفاعی ایران را با سرویس‌های سهمگین خود برهم زد تا دریافت‌های اول خوبی نداشته باشیم.

وی با اشاره به بازی خوب کاپیتان ایران افزود: معروف با وجود اینکه توپ‌های اول به خوبی در اختیارش قرار نمی‌گرفت، پاس‌های ارزشمندی برای بچه‌ها مهیا می‌کرد اما پشت‌خط‌زن‌های ما و همچنین بازیکنان سرعتی‌زن ایران نتوانستند کار خوب معروف را تمام کنند.

پاسور پیشین تیم‌ملی والیبال‌ایران در پاسخ به این پرسش که نقش کادر فنی را در شکست ایران چقدر موثر می‌دانید؟ توضیح داد: نباید باخت را گردن کواچ بندازیم. کادر فنی هر چه از دستش برمی‌آمد انجام داد. البته وقتی یک تیم می‌بازد همه در شکست سهیم‌اند اما نباید بار شکست را روی دوش یک‌نفر بگذاریم. شاید کواچ و دستیارانش نتوانستند از لحاظ روحی بچه‌ها را برای این دیدار سرنوشت‌ساز آماده کنند.

حسینی نقش فابیان، پاسور دوم لهستان را در پیروزی این تیم پررنگ توصیف کرد و ادامه داد: اشتباه آنتیگا این بود که فکر می‌کرد فابیان فقط می‌تواند با کورک بازی کند. این اشتباه او در دیدار نخست به سود ما تمام شد اما در بازی دوم فابیان به میدان آمد و با خطای بسیار کم زمینه‌ساز پیروزی تیم‌اش شد.

وی با رد این ادعا که بازیکنان‌ایران توان‌بدنی مناسبی برای بازی‌های فرسایشی لیگ‌جهانی ندارند، اظهار کرد: مربی بدنساز ایران، کارش را به خوبی انجام داده است. شما دیدید ما بازی دوم برابر آمریکا بسیار بهتر از بازی نخست ظاهر شدیم. اگر تیم ایران از نظر بدنی مشکل داشت، این موضوع باید در آن دیدار نمود پیدا می‌کرد. البته قبول دارم برخی بازیکنان ایران خسته بودند اما دلیل آن بدنسازی نیست. تیم ایران در طول مسابقات نتوانست از 14 بازیکن خود به خوبی بهره ببرد و فشار زیادی روی معروف، محمودی و موسوی بود. ما نباید آن‌ها را خسته می‌کردیم. این موضوع به ضرر ما تمام شد و طبیعی است بهترین بازیکنان ما با این شرایط کیفیت همیشگی را نداشته باشند.

پاسور تیم والیبال پیکان افزود: در مجموع عملکرد بچه‌ها در لیگ‌جهانی امسال قابل‌قبول بود. وقتی روسیه، قهرمان‌المپیک تنها 2 امتیاز می‌گیرد و ایران 15 امتیاز، نمی‌توانیم بگوییم کار تیم ایران خوب نبود. باید به بچه‌ها خسته نباشید و دست‌مریزاد گفت. اگر ما دور رفت هوشیارتر بودیم، حالا خیال‌مان از صعود راحت بود. البته هنوز هم چیزی از دست نداده‌ایم. امیدوارم آمریکا بتواند لهستان را شکست دهد. هرچند کار ایران خیلی سخت شده اما همچنان به آینده امیدوارم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز