خبرگزاری کار ایران

یک چهارم نهایی کوپاامریکا-شیلی

پاراگوئه نسخه برزیل را پیچید/ سرنوشت مشابه دونگا و فیل بزرگ

تیم ملی فوتبال پاراگوئه موفق شد با حذف برزیل از گردونه رقابت های کوپا امریکا شگفتی بزرگی را رقم بزند، کاری که سال 2011 نیز موفق به انجام آن شده بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم‌های برزیل و پاراگوئه در آخرین دیدار از مرحله یک چهارم نهایی کوپا امریکا از ساعت 2 بامداد در ورزشگاه شهرداری کانسپسیون به مصاف هم رفتند که پس از تساوی یک بر یک دو تیم در 90 دقیقه معمول  راه راه پوشان پاراگوئه در ضربات پنالتی سلسائو را از گردونه رقابت‌ها حذف کردند.

در این دیدار ابتدا روبینیو دقیقه 15  دروازه پاراگوئه را باز کرد تا سلسائو خیلی زود به نتیجه دلخواه دونگا برسد. نیمه نخست با برتری یک بر صفر طلایی‌پوشان به پایان رسید.

با شروع نیمه‌دوم پاراگوئه بازی را هجومی‌تر آغاز کرد و گونزالس دقیقه 72 روی اشتباه مهلک تیاگو سیلوا که پنالتی آسانی را به پاراگوئه تقدیم کرد، موفق شد بازی را به تساوی یک بر یک بکشد.

تلاش برزیل در ادامه نتیجه‌ای در بر نداشت تا دو تیم بدون وقت‌های اضافه به ضربات مهلک پنالتی برسند که در ضربات‌پنالتی پاراگوئه بهتر عمل کرد و موفق شد این بازی را 4 بر 3 به سود خود رقم بزند و بار دیگر برزیل را مانند کوپا امریکای 2011 در یک چهارم نهایی حذف کند. ریبیرو و کاستا از برزیل و مارتینز از پاراگوئه در ضربات پنالتی ناکام بودند.

حذف شاگردان دونگا از گردونه کوپا امریکا سرنوشتی مشابه لوئیس فیلیپه اسکولاری را برای او رقم زد چراکه فیل بزرگ در جام جهانی 2014 در خانه با برزیل شکست های تلخی را متحمل شد و حالا دونگا هم نتوانست مسیر مردان سرزمین فوتبال را به سمت و جاده موفقیت هدایت کند.

با این نتیجه تیم پاراگوئه در نیمه‌نهایی با آرژانتین روبرو می شود. در دیگر دیدار این مرحله شیلی هم به مصاف پرو خواهد رفت.

کد خبر : ۲۸۶۶۶۹