خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس فراکسیون ورزش مطرح کرد؛

سیاست و برنامه مصوبی برای باشگاه‌داری وجود ندارد/ دولت لایحه ارایه کند

asdasd
کد خبر : ۲۸۶۵۶۴

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس حضور مستمر باشگاه‌داران در رشته‌های مختلف ورزشی را در گرو تنظیم سیاست‌ها و مقرراتی در چارچوبی کلی و مشخص عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، سیدمهدی هاشمی ضمن بیان این مطلب درباره باشگاه‌داری در رشته‌های مختلف ورزشی، گفت: فکر می‌کنم سیاست و برنامه مصوب و مشخصی برای باشگاه‌داران وجود ندارد به همین دلیل برخی از آن‌ها بعد از یک یا چند فصل حضور درلیگ‌های مختلف انصراف می‌دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس، افزود: این‌که بخش خصوصی یا باشگاه‌داران چه وظایفی دارند و چه بهره‌ای می‌توانند از این بخش ببرند باید مشخص و تعریف شود؛ در این زمینه اگر سیاست‌ها تعریف نشود سرمایه‌گذاری پایداری وجود نخواهد داشت در واقع نگرانی سرمایه‌گذاران از نبود چارچوب کلی دلیل ثبات نداشتن آن‌ها است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس نهم در گفت و گو با ایلنا، تصریح کرد: وقتی چارچوب‌های مشخص وجود نداشته و تلورانس زیادی در در تصمیم گیری‌ها وجود داشته باشد قطعا باشگاه‌داران انصراف می‌دهند، در این راستا سیاست‌های کلی باید مشخص شود و ما برنامه‌های خودمان را اعلام کنیم آن وقت هرکس متقاضی است حضور خواهد داشت و به این ترتیب در عمل و اجرا دچار مشکل نخواهیم شد.

هاشمی در پاسخ به این‌ که از چه راهی می‌توان چارچوب کلی برای باشگاه‌داری تعیین کرد، گفت: باید این چارچوب توسط گروه کارشناسی و متخصص تدوین و به عنوان لایحه از دولت به مجلس تقدیم شود تا به صورت قانون درآید، راه دیگر هم این است که کمیسیون فرهنگی مجلس این موضوع را به عنوان طرح بررسی کند.  

این نماینده مردم در مجلس نهم، در پاسخ به این‌که تکلیف استان‌هایی که استقبال کمی از باشگاه‌داری در آن‌ها صورت می‌گیرد چیست٬ بیان کرد: دولت موظف است بستر را برای ورزش همگانی فراهم کند که مردم به ورزش روی بیاورند و در واقع بسترساز سلامت آن‌ها شود. برخی استان‌ها روی کشتی به عنوان ورزش حرفه‌ای خود برنامه‌ریزی می‌کنند ممکن است در استان‌های دیگری یا عشایر ورزش تیراندازی در دستور کار قرار گیرد٬برخی ورزش‌های آبی را دنبال می‌کنند. در هر حال باید بنابر شرایط استان‌ها نسخه خاصی برای‌شان پیچیده شود تا ما با حداقل هزینه حداکثر بهره را ببریم ولی اگر بخواهیم برای همه استان‌ها به یک شکل برنامه ریزی کنیم موفقیت آن‌ها برای همه ممکن نخواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز