خبرگزاری کار ایران

لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۵

ترکاشوند: بازی بی‌بدیل معروف برگ برنده ایران بود/ لهستان با جو آزادی آشناست

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۵۶۱

بازیکن پیشین تیم ملی والیبال ایران دلیل برتری ایران در چهارمین بازی‌اش برابر آمریکا را بازی بی‌نقص معروف و اتحاد تیمی بازیکنان کشورمان می‌داند.

محمد ترکاشوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به نقش تماشاگران در بازی ایران و آمریکا اظهار کرد: بازیکنان ایالات متحده مانند بازی نخست در کشورمان، فشار زیادی را تحمل کردند و این موضوع در حرکات آن‌ها به خوبی نمایان بود. آن‌ها در دو بازی گذشته به هیچ‌وجه نتوانستند آمریکای همیشگی باشند. از سوی دیگر من تا کنون معروف را این همه آماده و هماهنگ با تیم ندیده بودم. سعید انگیزه بالایی داشت و انگار این موضوع به بقیه بازیکنان هم سرایت کرده بود.

وی ادامه داد: معروف با هوش بالای خود پاس‌هایی را برای بازیکنان تیم ایران مهیا می‌کرد که آن‌ها را در مقابل تک دفاع حریف قرار می‌داد. زمانی هم که اسپکرهای ایران با بیش از یک دفاع روبرو می‌شدند، بچه‌ها آنقدر روحیه داشتند که از دفاع آمریکا کاری ساخته نبود. بازیکنان ایران دیشب در امتیازگیری صبور بودند. برعکس بازی‌های اول که بچه‌ها عجولانه عمل می کردند، شاگردان کواچ دیشب والیبال با حوصله‌ای به نمایش گذاشتند و حریف را در معرض اشتباه کردن قرار دادند.

ترکاشوند درباره تیم والیبال آمریکا گفت: نمی‌دانم تاکتیک اسپراو برای این دو بازی چه بود. او می‌توانست خیلی زودتر پاسورها و اسپکرهایش را تعویض کند یا زمان‌های بهتری درخواست وقت استراحت کند. شاید هیاهوی تماشاگران تمرکز اسپراو را هم برهم زده بود. به هرحال خداراشکر که این اتفاقات افتاد و ما از اشتباهات کادر فنی ایالات متحده نهایت استفاده را بردیم.

سرمربی تیم والیبال ناشنوایان ایران درباره حضور مهدی مرندی به جای معروف در پست بازیکن آزاد توضیح داد: مرندی بازیکن جوان و کم‌تجربه‌ای است اما انگیزه زیادی دارد و باید میدان‌های بیشتری ببیند. معتقدم تجربه ظریف خیلی جاها به کار تیم ایران می‌آید. در مجموع آمریکایی‌ها در 2 بازی گذشته سرویس‌های زیادی به دست مرندی نزدند اما امیدوارم بقیه بازیکنان تیم به او کمک کنند. به هرحال مهم نیست چه کسی لیبروی اول ایران باشد. موفقیت تیم اهمیت دارد.

بازیکن پیشین تیم ملی والیبال ایران درباره عملکرد دریافت‌کننده‌های تیم کشورمان برابر آمریکا گفت: میلاد عبادی‌پور به یک بازیکن پخته در سطح جهان تبدیل شده است. او برابر آمریکا هم بازی بدون نقصی از خود به نمایش گذاشت. میلاد در دریافت و اسپک عالی بود. میرزاجانپور هم در دفاع و اسپک شب خوبی را پشت‌سر گذاشت اما او کمی در دریافت مشکل دارد و به همین دلیل در مقاطعی فرهاد قائمی جانشین مجتبی می‌شد. به نظر من میرزاجانپور باید روی دریافت‌های اول بیشتر کار کند تا به یک بازیکن تمام‌عیار تبدیل شود. به هرحال چیزی که در بازی بچه‌ها نمود زیادی داشت، یک‌دلی آن‌ها بود. بازیکنان ایران حتی زمانی که تعویض می‌شدند با لبخند به استقبال هم می‌رفتند. این روح یکدلی و صمیمیت نقش مهمی در پیروزی ایران داشت و اگر غیر از این باشد به مشکل می‌خوریم.

ترکاشوند در پاسخ به این پرسش که چرا کواچ فقط از شهرام محمودی استفاده کرد و پشت‌خط‌زن دوم ایران (امیر غفور) به میدان نرفت؟ اظهار کرد: وقتی یک بازیکن عملکرد فوق‌العادهای دارد و 40 درصد حملات تیم به او ختم می‌شود، تعویض‌اش منطقی نیست. والیبال ورزش لحظه‌ها و امتیازهاست. اگر ما برابر آمریکا مرتکب چند اشتباه می‌شدیم چه بسا آن‌ها ابتکار عمل را به دست می‌گرفتند و حتی نتیجه را عوض می‌کردند. به نظر من احتیاجی به تعویض شهرام نداشتیم اما می‌شد از غفور هم در چند امتیاز بازی گرفت.

وی درباره دیدارهای ایران برابر لهستان توضیح داد: به ضرس قاطع می‌گویم بازی با لهستان به مراتب از ایالات متحده سخت‌تر است. لهستانی‌ها می‌دانند اگر ببازند باید قید صعود را بزنند، پس این بازی‌ها برای هردوتیم بازی مرگ و زندگی است. شاگردان ‌آنتیگا در آمریکا هم نتایج چندان بدی نگرفتند. آن‌ها تیم قدبلندی دارند و تفاوت‌شان با آمریکا این است که با جو سالن 12 هزارنفری آزادی، کاملاً‌ آشنا هستند. لهستان سال گذشته دو بازی در این سالن برگزار کرد و امروز هم کاروان این تیم به تهران رسید تا آماده بازی با تیم ایران شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز