خبرگزاری کار ایران

لیگ جهانی والیبال-تهران؛

ایران 3 - امریکا صفر/ غرش دوباره شیران ایران در آزادی/ یانکی‌ها 6‌تایی شدند! + حاشیه ها

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۳۷۹

ایران در دومین بازی برگشت خود برابر آمریکا با زهم به برتری 3 بر صفر رسید.

به گزارش ایلنا، دیدار دوم تیم های والیبال ایران و آمریکا در هفته ششم لیگ جهانی در حالی از ساعت ۲۱ آغاز شد که ملی پوشان ایران 2 ست نخست این دیدار را به سود خود به پایان بردند تا نمایش رویایی بلندقامتان ایران مقابل یانکی ها ادامه داشته باشد.

ست نخست ملی پوشان ایران با ترکیب معروف، محمودی، میرزاجانپور، عبادی پور، غلامی، موسوی و مهدی مرندی به میدان آمدند و از همان امتیازهای نخستین، برتری خود را بر مهمان دیکته کردند. نخستین وقت استراحت فنی با امتیاز 8 بر 7 به سود ایران ثبت شد. کار خوب تیم ایران در دفاع روی تور سروقامتان را در امتیاز 10 بر 8 از حریف پیش انداخت. ایران با کار خوب میرزاجانپور در دفاع روی تور یک امتیاز ازشمند دیگر گرفت و در نهایت جان اسپراو در امتیاز 12 بر 9 نخستین وقت استراحت را برای ایالات متحده تقاضا کرد. بازی خوب ایران اما ادامه پیدا کرد و تیم کشورمان چند امتیاز دیگر با سرویس‌های سنگین میرزاجانپور از آمریکا گرفت تا اسپراو در امتیاز 15 بر 10 بازهم تقاضای وقت استراحت کند اما این تدبیر هم برای یانکی‌ها چاره‌ساز نشد تا دومین وقت استراحت فنی هم با امتیاز 16 بر 10 به نام ایران نوشته شود. سرویس‌های میرزاجانپور مهارناپذیر نشان می‌داد و ایران 2 امتیاز دیگر گرفت تا 18 بر 10 از آمریکا پیش بیفتد اما سرویس‌های خوب دیوید اسمیت 4 امتیاز پیاپی برای آمریکا به ارمغان آورد تا ایالات متحده فاصله را کم کند و کواچ نخستین وقت استراحت را برای ایران درخواست کند. با ورود فرهاد قائمی وضعیت دریافت اول ایران بهتر شد و شاگردان کواچ یک بار دیگر در امتیاز23  بر 15 فاصله را با حریف زیاد کردند. آمریکا 3 امتیاز پیاپی دیگر گرفت اما بالاخره شهرام محمودی از یک توپ سخت امتیاز 24 را برای ایران ساخت. سرویس عبادی‌پور اما به تور خورد تا‌ آمرکا به عدد 19 برسد و دیوید لی در خط سرویس قرار بگیرد. ایالات متحده دست‌بردارنبود اما بالاخره ایران امتیاز پایانی ست نخست را هم گرفت تا یک بر صفر از ایالات متحده پیش بیفتد.

ایران مهارنشدنی!

آمریکایی‌های دست دوم را با دقت بیشتری در زدن سرویس آغاز کردند. رالی زیبای در امتیاز 5 بر 4 به سود آمریکا را ایران برد تا بازی در امتیاز 5 به تساوی کشیده شود. بازیکنان ایران در ابتدای این دست بی‌دقت سرویس زدند اما کار خوب عبادی‌پور در خط سرویس 3 امتیاز پیاپی برای شاگردان کواچ به ارمغان آورد تا نتیجه در وقت استراحت فنی نخست دست دوم 8 بر 7 به سود تیم کشورمان ثبت شود. دفاع بی‌نقص سید ایران را در ادامه 11 بر 8 از مدافع عنوان قهرمانی پیش انداخت و یک امتیاز  سرویس از عادل غلامی شیرازه یانکی‌ها را به هم ریخت تا اسپراو ناگزیر از تقاضای نخستی وقت استراحت شود. با حضور دو تیم در زمین آمریکا یک امتیاز گرفت اما نوبت به شهرام محمودی رسید تا در خط سرویس دریافت اول شاگردان اسپراو را به هم بریزد و با هوشیاری سید در دفاع روی تور نتیجه 14 بر 9 به سود ایران شود و اسپراو بازهم تقاضای وقت استراحت کند. حضور لی در خط سرویس باعث شد کواچ یک بار دیگر قائمی را جای میرزاجانپور به زمین بفرست و ایران در دومین وقت  استراحت فنی هم 16 بر 11 از ایالات متحده پیش بیفتد. در این امتیاز سید هم جای خود را محمدحسن صنوبر داد اما ایران از سرویس این بازیکن بلندقامت امتیازی نگرفت. در ادامه آمریکایی‌های سعی می‌کردند امتیاز بیشتری عقب نیفتند. ایران هم در حمله کم اشتباه ظاهر می‌شد تا امتیاز 21 بر 16 به سود کشورمان روی اسکوربورد ثبت شود. با ورود مهدوی و غلامی به زمین حملات ایران تنوع بیشتری پیدا کرد. آمریکا در امتیازات پایانی بازی هوشیارانه‌تری به نمایش گذاشت تا در امتیاز 23 بر 20 به سود ایران، این‌بار کواچ تقاضی وقت استراحت کند. در این امتیاز شهرام با دست دفاع روی تور آمریکا بازی کرد تا امتیاز 24 را برای ایران بگیرد. تیم کشورمان فرصت خوبی داشت تا از توپی برگشتی استفاده کند اما ضربه میرزاجانپور به آنتن برخورد تا امتیاز 21 به آمریکا برسد. سرویس بعدی یانکی‌ها اما از روی تور عبور نکرد تا ایران دست دوم را هم با نتیجه 25 بر 21 به سود خود تمام کند.

 

تیر خلاص!

 

ایران ست سوم را متزلزل آغاز کرد و آمریکا 3 بر یک پیش افتاد اما کار خوب بازیکنان تیم کشورمان نه تنها این فاصله را جبران کرد بلکه با کار خوب میرزاجانپور در دفاع و اسپک زیبای محمودی با فاصله از تور که به دست دفاع آ‌مریکا گرفت باعث شد نخستین وقت استراحت فنی با نتیجه 8 بر 5 به سود ایران ثبت شود. نکته جالب این دست، حضور نداشتن مت اندرسون، دریافت کننده قدرتی آمریکا در ترکیب این تیم بود اما اسپراو این بازیکن را در امتیاز هفتم ایران به میدان فرستاد. ایران در میانه این دست هم بر بازی مسلط بود با امتیاز 12 بر 8 از ایالات متحده پیش افتاد. این فاصله امتیاز تا دومین وقت استراحت فنی هم حفظ شد تا ایران از حریف خود 16 بر 12 پیش بیفتد. کار خوب عبادی‌پور یک امتیاز ارزشمند برای تیم کشورمان به همراه داشت و ثبت برتری 18 بر 13 روی اسکوربورد، سالن 12 هزارنفری آزادی را پرسرو صداتر کرد. حضور تیلور سندر در خط سرویس آمریکا را به بازی برگرداند و او با 2 سرویس سنگین، 2 امتیاز حیاتی برای تیم‌اش گرفت تا نتیجه 19 بر 17 به سود ایران شود. وقت استراحت کواچ موثر شد و سرویس بعدی سندر به اوت رفت تا ایران به امتیاز 20 برسد و بلافاصله با سرویس خوب غلامی و اشتباه آمریکایی‌ها امتیاز بیست‌ویکم برای کشورمان به دست بیاید و اسپراو در امتیاز 21 بر 17 وقت استراحت بخواهد. سرویس بعدی غلامی با اشتباه اندرسون به امتیاز بیست و دوم تیم کشورمان تبدیل شد. ایران با برتری 24 بر 19 در آستانه فتح دومین بازی برگشت‌ خود برابر آمریکا قرار گرفت. شهرام قائمی با امتیاز سرویس خود تیرخلاص را بر شقیقه یانکی‌ها شلیک کرد تا تیم ایران با برتری 25 بر 19 در این دست، در مجموع به پیروزی 3 بر صفر برسد.

 

حاشیه ها

- ورود تماشاگران به سالن ۱۲ هزار نفری آزادی از ساعت 17 آغاز شد و در ساعت ۱۹ نیز ظرفیت سالن تکمیل شد. تماشاگران از همان لحظه ورود در شیپورهای خود می دمند و لحظه ای سالن سوکت ندارد.

- حضور نیروی انتظامی و نیروهای حراست وزارت ورزش و جوانان همانند مسابقه نخست تاثیر زیادی بر نظم و برگزاری این مسابقه دارد.

- به رغم اینکه دیدارهای تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی بلیت فروشی حضوری ندارد، بسیاری از هواداران بدون بلیت به مجموعه ورزشی آمدند که از ورود آنان به سالن جلوگیری می شود.

- اجرای برنامه متنوع برای سرگرم کردن تماشاگران با همکاری مجریان صدا و سیما و خوانندگان سنتی از جمله حضور رامبد جوان مجری برنامه خندوانه بر شور شوق تماشاگران حاضر در سالن افزوده است.

- بنرهای بزرگی از تصاویر ۱۵ ملی پوش والیبال ایران از سقف سالن ۱۲هزار نفری آویزان شده است. همچنین پرچم کشورهای ایران، آمریکا، روسیه، لهستان و آرم لیگ جهانی و فدراسیون بین المللی والیبال از دیگر نبرهای آویزان شده از سقف سالن است.

- گروه داوری شامل آرتور دی گیاکوم از بلژیک به عنوان داور اول و سیمونه سانتی از ایتالیا به عنوان داور دوم ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه وارد سالن شدند. فرهاد شاهمیری داور بین المللی والیبال کشورمان نیز به عنوان داور ذخیره این مسابقه است.

- دیوید لی سرگروه تیم ملی والیبال آمریکا چند دقیقه زودتر از دیگر بازیکنان به زمین مسابقه آمد و با یکی از مربیان این تیم با توپ خود را گرم کرد. سایر بازیکنان آمریکا نیز ساعت ۲۰ و ۲۰ دقیقه وارد زمین مسابقه و از سوی تماشاگران تشویق شدند.

- تیم ملی والیبال ایران نیز ساعت ۲۰:۲۵ دقیقه با تشویق حاضران در سالن وارد زمین مسابقه شد و بازیکنان گرم کردن خود را آغاز کردند.

- بازی با 10 دقیقه تاخیر در هیاهوی آزادی آغاز شد و عبادی پور نخستین سرویس این دیدار را برای ایران زد.

- تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه که جمعه شب برگزار شد، موفق به شکست سه بر صفر آمریکا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز