خبرگزاری کار ایران

لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۵

محکوم به برد!‌

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۳۳۷

تیم والیبال ایران امشب در حالی برای دومین بار در سالن 12 هزارنفری ‌آزادی به مصاف آمریکا می‌رود که لهستان با پیروزی شب گذشته بر روسیه فاصله‌اش را با ایران به 6 امتیاز رساند.

ایلنا- یاسر سماوات- شاگردان کواچ جمعه (29 خرداد 1394) شبی به یادماندنی را در تاریخ ورزش ایران ثبت کردند. برتری 3 بر صفر برابر قهرمان سال گذشته لیگ جهانی که یکی از قطب‌های والیبال دنیا به حساب می‌آید، کاری بود کارستان که سروقامتان ایران آن‌را به خوبی انجام دادند. ایران با 3 امتیاز آن دیدار، علاوه بر این‌که ترمز یانکی‌ها را کشید، با 10 امتیاز خود را به عنوان مدعی جدی صعود از گروه B لیگ جهانی معرفی کرد. لهستان هم با برتری 3 بریک برابر روسیه 14 امتیازی شد تا فاصله 4 امتیازی‌اش را با تیم کشورمان حفظ کند اما این تیم شب گذشته در ماراتنی سنگین 3 بر 2 روسیه را شکست داد تا جمع امتیازات‌اش را به 16 برساند. این موضوع کمی کار ایران امیدوار شده به صعود را سخت کرد.

ایران امشب اگر برد تاریخی‌ جمعه‌ شب را برابر آمریکا تکرار کند، با 13  امتیاز از موقعیت خوبی برای صعود برخوردار می‌شود. هرچند آمریکا و لهستان با 17 و 16 امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار گرفته‌اند اما از آنجا که ایران در 4 دیدار پایانی‌اش میزبان است، شرایط بهتری نسبت دیگر تیم‌های گروه B دارد.

حالت دوم این است که ایران امشب در رقابتی پایاپای و در 5 ست آمریکا را مغلوب کند. در این صورت ایران 12 امتیازی می‌شود و آمریکا امتیاز هجدهم خود را هم کسب می‌کند. با این نتیجه  ایران همچنان مدعی صعود می‌ماند اما با توجه به اینکه شاگردان اسپراو کار سختی برابر روسیه ندارند، سروقامتان کشورمان باید تنها دنبال صعود به عنوان تیم دوم گروه باشند.

شرایط دیگر بازی امشب شکست ایران است. چنانچه ایران از بازی امشب تنها یک امتیاز بگیرد یا امتیازی از این مسابقه کسب نکند، محکوم به شکست لهستان در دو بازی پیش رو با این تیم است. کاری که سخت اما شدنی است. هرچند سفر لهستانی‌ها از روسیه به ایران ممکن است باعث خستگی کاروان این تیم شود اما نباید فراموش کرد که ایران هم یک بازی سنگین برابر آمریکا پیش رو دارد. از طرف دیگر لهستان یک روز بیشتر از ایران استراحت می‌کند و این موضوع می‌تواند کفه ترازو را به سود شاگردان آنتیگا سنگین کند. به این ترتیب ایران اگر می‌خواهد کارش برای صعود گره نخورد و اگر به شکست دوباره آمریکا می‌اندیشد، نباید اجازه دهد این بازی بیش از حد سنگین و فرسایشی شود. ‌آمریکا به دلیل شکست برابر ایران، امشب برای اعاده حیثیت گام به سالن 12هزار نفری آزادی می‌گذارد. جایی که هزاران ایرانی پرشور از لحظه اول تا آخر  تیم کشورشان را حمایت می‌کنند. ایران می‌تواند با اتکا به این سرمایه بی‌بدیل، شکست قاطع دیگری را بر آمریکایی‌ها تحمیل کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز